Pagina 2 van 3

BerichtGeplaatst: 22 jan 2006, 18:38
door JT
Neen, deze Berlingo is uit 97, een heerlijke, betrouwbare koffiemolen.
En ik zou dus willen gaan voor een 100% ppo-oplossing..
Ik ken de ppo-sites wel een beetje, maar de tijd ontbreekt me om dat allemaal uit te pluizen.. (terwijl ik er wel heel veel voor voel)
Brownie, je zou me enorm helpen met een beschrijving!

Discussie ?

BerichtGeplaatst: 22 jan 2006, 18:39
door ceegee
Waarom die discussie niet JT ? Ik hou wel van duidelijkheid en stellingen anders wordt het leven maar een ongeregelde puinzooi. Een diesel hoort in een boot, gas is om op te koken en een vrouw hoort voor het aanrecht! Die van mij zit er al er de hele dag met de rug naar toe naar de tv te kijken waar mensen op ijzertjes rondjes krabbelen en elkaar proberen in te halen. De waanzin ten top en zo ook nog eens mijn huishouden ontregelen. :twisted:

Dus ik ben dit gekkenhuis maar ontvlucht en fotootjes gaan maken bij het Sneekermeer, en tegelijkertijd comfortabel de lucht vervuilen met de 504 GLD.

By the way, die meevaller van Zalm die gaat naar de kamerleden om hun verlies aan koopkracht door de vondst van 1 hunner op het gebied van de zorgverzekering te compenseren volgens het ochtendblad.

Kennelijk is mijn gekkenhuis onderdeel van een veel groter gesticht. :lol:

BerichtGeplaatst: 22 jan 2006, 18:41
door JT
Als er een wil discussieren, dan ben ik het!
Maar niet in dit topic, er wordt tegenwoordig teveel vervuild in de topics. Jaja, weer regels en discussies!

Hup, naar het café.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2006, 18:59
door Brownie
JT schreef:En ik zou dus willen gaan voor een 100% ppo-oplossing..

In dat geval moet je wel rekening houden met een tweede tank van ca. 10 liter in de laadruimte. Deze om te vullen met diesel, want een koude start op 100% PPO is niet mogelijk als je de brandstofpomp niet wilt slopen.

@vectorix: Heb jij ook iets aangepast aan je auto?

ppo

BerichtGeplaatst: 22 jan 2006, 21:31
door ceegee
Nee Brownie niks aangepast.

Ik doe het alsvolgt; voltanken met 100 % diesel en halfleeg rijden. Dan Aldi erbij en meteen een rondje rechts maken, in mijn geval 4 verkeersheuvels en 2 rotondes die ik dus ook echt met flinke vaart neem. De boel is dan naar mij idee goed gemixt.

Starten ? Ook met 100% diesel wachten tot het voorgloeilampje uitgaat dat duurt 60 tellen. Dan starten,hooguit een kort rookpluimpje en tuffen maar. Ik heb de gloeibougies 2 maal laten testen en er mankeert niets aan, 60 tellen is normaal.
Na de eerste keer starten voldoen 10 tellen voorgloeien, ook uren later.

Omdat ik de boel niet nauwkeurig meet schat ik het rijden op Aldi 60 % en diesel 40 %.In Frankrijk reden we met klapkar 2 weken 100 % Lidll ( geen Aldi in de buurt )
De Aldiflessen gooi ik in de Harry Leenders houtkachel ontdaan van etiket en plasticdop en rand, ik heb er een speciaal hok voor gemaakt. Aldiflessen zijn zgn PET flessen en die kun je verbranden zonder schadelijke bijverschijnselen.

De 504 heeft 1 maand niet gelopen want ik ben net terug uit Ukraine , ik heb de bruinkoolstank nog in mijn neus over milieu gesproken. ( off topic ) maar de 504 startte na 60 tellen ( on topic) :lol:

BerichtGeplaatst: 23 jan 2006, 12:19
door Brownie
100% zonder aanpassingen is toch riskant hoor. Welk merk brandstofpomp heb je? In geval van een Lucas wil je het ten zerste afraden. Ik ken mensen waarbij hij het na 10.000km begaf, maar ook mensen die al na 50km een kapotte plunjer hadden. Bij een lucas pomp is de diameter ervan een stuk kleiner dan bij een Bosch pomp, waardoor hij eerder breekt.
Ennuh, zo'n pomp is niet goedkoop. Ik ben in de 504 markt niet zo thuis, maar voor mijn 306 zou een gebruikte zo'n 600 euro kosten, een nieuwe niet minder dan 2000!

BerichtGeplaatst: 24 jan 2006, 12:51
door ZEN
JT schreef:Als er een wil discussieren, dan ben ik het!
Maar niet in dit topic, er wordt tegenwoordig teveel vervuild in de topics. Jaja, weer regels en discussies!

Hup, naar het café.




Ik zou bijna zeggen "uw wens is mijn bevel", maar ik hoef evenmin te discussiëren over mijn eh stelling.
Ik vind het altijd wel aardig om even een steen in een rustige vijver te gooien, en je ziet dat deze steen het altijd doet... :wink:

Overigens, als ik al ooit zou moeten dieselen van mijn werkegver, dan toch zeker een HDI!!! 8)

BerichtGeplaatst: 24 jan 2006, 20:44
door JT
Bij gebrek aan een milieuvriendelijker (daarbij kosten in de gaten houdend) alternatief, lijkt mijn volgende moderne auto een diesel of gas-apparaat te worden.
De Prius en RX400h hebben ook mijn bijzondere aandacht...
En in Detroit staat een hybride diesel!!

BerichtGeplaatst: 12 jun 2009, 11:37
door jon
Ik heb het ook op een ander forum gepost, maar wilde het hier ook even kwijt.

Afgelopen woensdag was ik weer even bij m'n ouders thuis en daar lag weer een stapeltje post. Een van de enveloppen bevatte een brief van een garagebedrijf uit de regio. Hoewel ik er nog nooit geweest ben, ken ik het bedrijf wel van naam. Enkele citaten uit deze brief:

'VOORDELIG KOPEN? LAAT UW HUIDIGE AUTO SLOPEN!'

'Wij nodigen u van harte uit om de mogelijkheden te bespreken.'

'Zoals u ziet kunt u in aanmerking komen voor een aanzienlijke premie.'


Oftewel, ze nodigen mij van harte uit om de mogelijkheden te bespreken om mijn 205 te laten slopen voor een 'aanzienlijke' premie van €1000,-! :|

Ik heb het volgende terug gestuurd en ben benieuwd of men reageert:

Geachte heer ***,

Sinds 2001 rijd ik Peugeot 205. Sinds december 2005 ben ik in het bezit van mijn huidige Peugeot 205 Gentry. De 205 Gentry is een vrij zeldzaam model dat destijds, in 1993, om en nabij de Fl. 46000,- kostte. Er zijn er om die reden niet veel van verkocht. Dat zorgt ervoor dat dit model Peugeot 205 een zeldzaamheid aan het worden is. Niet alleen in het straatbeeld, maar ook binnen de 205 GTI Club waar ik lid van ben.
Die zeldzaamheid heeft mij doen besluiten om deze Peugeot 205 aan te schaffen. Ook zorgde die zelfde zeldzaamheid ervoor dat ik uiterst zuinig ben op mijn auto en dat ik trots ben dat hij er nog steeds zo uit ziet alsof hij bij wijze van spreken vorige week uit de fabriek kwam. Dit komt mede doordat de auto begin 2007 geheel overgespoten is in zijn originele kleur. Ik heb toen eveneens de velgen laten spuiten en enkele onderdelen vervangen zodat de auto weer als nieuw lijkt. Ik hoef u als autohandelaar niet uit te leggen dat daar behoorlijke kosten aan verbonden zijn. Maar om de auto te behouden vond ik het meer dan waard.
De interesse voor deze auto heeft mij er zelfs toe bewogen om een website aan deze auto te wijden. Onderdeel daarvan is het 205 Gentry-register waarin ik getracht heb zoveel mogelijk gegevens van zoveel mogelijk 205 Gentry’s in Nederland te vergaren. Mocht u tijd hebben, dan nodig ik u uit op www.205gentry.nl.

Op 2 juni jongstleden heeft u mij een brief gestuurd. U brengt mij daar geheel ongevraagd en geheel overbodig, gezien alle aandacht in de media, op de hoogte van de sloopregeling. U spreekt in die brief van een ‘aanzienlijke premie’ en u nodigt mij ‘van harte uit om de mogelijkheden te bespreken’. Oftewel, u nodigt mij van harte uit om te bespreken hoe ik mijn auto kan laten slopen en hoe ik daar dan maar liefst €1000,- voor kan krijgen. Na alle tijd, energie en financiën die ik in deze auto gestoken heb, is het voor mij een belediging om hartelijk uitgenodigd te worden om de auto te laten slopen. Ik ben mij er van bewust dat dit een geautomatiseerde brief is en dat men niet per geval kan bekijken of het inderdaad een auto is die in aanmerking komt. Maar, denk ik in dat geval, stuur een dergelijke brief dan niet. Met mij zullen waarschijnlijk meer mensen zich voor het hoofd gestoten voelen. Ik hoop dat u zich een volgende keer bedenkt voor zulke brieven de deur uit gaan. Bij mij zijn ze in ieder geval niet meer welkom. Bovendien ben ik nog nooit met mijn auto bij een van uw garages geweest en daarom vind ik dit een vrij agressieve manier om klanten te werven. Wanneer ik u of uw diensten nodig heb, dan vind ik u heus wel.

Toch met vriendelijke groet,

J.G. Florijn



Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 12 jun 2009, 22:31
door Harrie
Goed gedaan Jon!
het was ook al op de Geldersche TV, en op teletext dat veel klassiekereigenaren zo'n brief hadden gekregen van garage H. :roll:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 00:00
door jon
Dat wist ik niet, dat het ook op tv was. Dan zal ik ook vast geen antwoord krijgen want dan ben ik vast niet de enige die wat terug stuurde.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 03:14
door Mockenrue
Ha ha, mooi verwoord !

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 07:26
door M. van der Meulen
Ja, die kunnen ze in hun zak steken! Deze week ving ik toevallig een radio nieuwsbericht op dat hoofdreden voor de regeling is het stimuleren van de "noodlijdende" autobranche, milieu is dus duidelijk een handige schaamlap om de regeling voor de bühne extra rugdekking te geven.
BTW: Krijg je die 1000,- ook als je een wagen aanbiedt en er uit "milieu-overwegingen" een nieuwe fiets voor terugkoopt :?: :P Dan wil ik mettertijd wel eens achter m'n oren krabben :wink: M (met vuile 106 1.4 XRD).

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 21:49
door Harrie
Sterker nog: krijg je ook € 1000,- als je een auto ter sloop aanbied, en NIETS terugkoopt?
Dat zou (milieu-technisch gezien) het beste zijn!
Dan breng ik de 305 GR-GTX z.s.m weg, KASSA!
Helaas heeft mijn vrouw net de tank volgegooid, dus moet ik nog even doorrijden... :roll:
Grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 23:32
door M. van der Meulen
:D Peugeot verkoopt ook fietsen, is volgens mij daarin het enige merk met die combinatie? Maar móet de 305 ook echt gesloopt? Nee toch?

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 00:26
door Harrie
M.vanderMeulen schreef:Maar móet de 305 ook echt gesloopt? Nee toch?

JA !
voorschermen doorgerot
lak is 3 kleuren, erg dof, en nog veel meer cosmetische mankementen...
achteras zit los / speling / knokkeld
motor is totaal gaar
als ik het kreng start is de hele straat blauw van de rook...
rijd als een dweil
zuipt benzine en olie, de grootste sponsor van Sjeik Hassan dus..
etc.,.etc.,. ik ben het ding helemaal zat, miskoop van het jaar.
Velours GTX interieur en GTX-velgen met z.g.a.n. banden komen te koop.
ik spendeer er geen cent meer aan
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 12:12
door 504ronnie
Harrie schreef:Krijg je ook € 1000,- als je een auto ter sloop aanbied, en NIETS terugkoopt?


Ja wie weet er antwoord op deze vraag?

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 14:08
door Martijn
504ronnie schreef:
Harrie schreef:Krijg je ook € 1000,- als je een auto ter sloop aanbied, en NIETS terugkoopt?


Ja wie weet er antwoord op deze vraag?


Het is wel de bedoeling dat je een auto terugkoopt ja. Alleen inleveren en premie opstrijken gaat dus niet door helaas. Mijn 604 TI gaat binnenkort ook naar de sloop, vandaar dat ik het uitgezocht heb. Dus blij zijn met de vijf tientjes voor het wrak die je van de sloper krijgt in mijn geval.

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 15:12
door Harrie
bedankt voor de info Martijn 8)
idd, helaas, ik had er ook al weinig hoop op..
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 17:16
door JT
Martijn schreef:Het is wel de bedoeling dat je een auto terugkoopt ja. Alleen inleveren en premie opstrijken gaat dus niet door helaas. Mijn 604 TI gaat binnenkort ook naar de sloop, vandaar dat ik het uitgezocht heb. Dus blij zijn met de vijf tientjes voor het wrak die je van de sloper krijgt in mijn geval.

Maar als jij je wrak aan iemand verkoopt die een nieuwe auto nodig heeft en niets in te ruilen heeft, dan.... toch?

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 18:57
door Gilletti
Moet x tijd op naam staan en ook nog 3 mnd APK hebben.

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 20:55
door 504ronnie
De premie wordt dus altijd door de garagehouder geregeld?

Die kan jou een bewijs geven van aankoop van een nieuwere schonere auto!

Kort gezegd: Alleen bij inruil krijg je een slooppremie!! :x

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 21:03
door Harrie
Gilletti schreef:Moet x tijd op naam staan en ook nog 3 mnd APK hebben.

Klopt, de auto moet al geruime tijd op je naam staan.
Anders haal je een wrak en ruilt die in voor een nieuwere, verkoop je die weer,
en herhaal dit tig keer per maand met als resultaat een vorstelijk premie-inkomen....
Dat wordt daarmede dus voorkomen.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 21:07
door 504ronnie
https://www.nationalesloopregeling.nl/s ... eling.html

Hier staat het precies beschreven.

Blijft mijn vraag staan!!

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 21:18
door Harrie
504ronnie schreef:https://www.nationalesloopregeling.nl/sloopregeling.html
Hier staat het precies beschreven.
Blijft mijn vraag staan!!

Nee, die is beantwoord: "MITS ..

Auto’s (met een toegestane maximum massa (GVW) =3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn:

personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar t/m 1989
– categorie 1: een slooppremie van € 750,-
personen-/bestelauto’s met een benzinemotor en van bouwjaar 1990 t/m 1995
– categorie 2: een slooppremie van € 1.000,-
bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht <1800kg en van bouwjaar t/m 1999
– categorie 3: een slooppremie van € 1.000,-
bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht ≥1800kg en van bouwjaar t/m 1999
– categorie 4: een slooppremie van € 1.750,-
personenauto’s met een dieselmotor en van bouwjaar t/m 1999
- categorie 5: een slooppremie van € 1.000,-

mits omgeruild tegen een nieuwere:

personen-/bestelauto met benzinemotor vanaf bouwjaar 2001
personen-/bestelauto met dieselmotor met een gesloten roetfilter (af fabriek)
én mits voldaan aan de volgende voorwaarden:

Voorwaarden te demonteren voertuig:
-
-
-
grt, Harrie