gaat dit wel goed zo op dit forum?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor risky » 23 dec 2015, 10:09

viewtopic.php?f=41&t=28110

Dat is netjes gemeld in de aangepaste regels op dit topic.
Dus er is niet zomaar gewist.

Zie ook in het rode gedeelte van het verkoop topic bovenaan.
ook daar is de regel toegevoegd, door de beheerder.
De regel alleen hielp niet vele hadden er maling aan.
Dus is regel 8 in het leven geroepen.jammer maar nodig om de nieuwe regel te handhaven. anders hadden we net zo goed deze nieuwe regel niet kunnen toevoegen.

Deze regel zou inderdaad niet nodig geweest moeten zijn.
Ik vind dat ook jammer maar vaak lopen de topic.s zo ver door dat ze soms wel 8 pagina.s tellen.En het ergste zijn de opmerkingen,die lopen van niet voorstellen tot aan meningen over iemand zijn auto tot aan advies voor reparatie.
Daar vragen de mensen niet om, de mensen willen alleen hun auto verkopen. Ik wil niet zeggen dat iedereen dat niet wil maar er is een zeer grote groep leden die dit deze opmerkingen niet op prijs stellen.

Waar jullie schijnbaar geen weet van hebben.
En zij ook boos het forum verlaten terwijl andere leden nog steeds in het betreffende verkoop topic aan het discussen zijn.

Wij zijn niet over 1 dag ijs gegaan dit speelt al heel lang en bij de laatste klacht die ook wel heel erg ver ging hebben wij deze ene regel besloten.

Ik hoop dat er nu wat duidelijkheid is hoe en waarom deze wijziging plaats heeft gevonden.niet om te plagen niet omdat ik het zo leuk vind , maar om ook het ander kamp wat tegemoet te komen.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Martijn » 23 dec 2015, 12:31

Gelukkig wordt er op het andere forum ook gemodereerd. Gelukkig maar, want of het nou op dat forum is of hier, op de man spelen of persoonlijke vetes uitvechten is ongewenst en niet chique. Laten we het gewoon over Peugeot's hebben met elkaar, de liefhebberij is hetgene wat ons bindt.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor tuuur » 23 dec 2015, 12:53

Martijn schreef:Gelukkig wordt er op het andere forum ook gemodereerd. Gelukkig maar, want of het nou op dat forum is of hier, op de man spelen of persoonlijke vetes uitvechten is ongewenst en niet chique. Laten we het gewoon over Peugeot's hebben met elkaar, de liefhebberij is hetgene wat ons bindt.


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor ollie » 23 dec 2015, 13:36

Mi. inziens had hele probleem getackeld kunnen worden als men al bij de eerste signalen van dat oeverloos gezwets in verkoop topics in had gegrepen.
Het was al langere tijd duidelijk dat enkele mensen zich graag manifesteerden in de bewuste verkooptopics, soms van nut maar meestal nutteloos.
Gezien het tijdstip van de reacties in de bewuste topics destijds, bv. 03.58uur daar heb ik me wel eens van afgevraagd of het geen eenzaamheid was of een gebrek aan een (non-virtueel) sociaal leven
Dan kun je nu de schuld schuiven naar de leden die dat vrij frequent deden maar, als die al meer dan een jaar de vrijheid hadden om een verkooptopic vol te kletsen dan kun je stellen dat van modereren geen sprake is/was.


Uit de laatste reactie van Risky maak ik uit op, dat er een grote groep leden kennis had gegeven dat niet op prijs te stellen plus dat ik lees, dat het tot 8 pagina's kon oplopen...dan is mijn gedachte waar waren de mods. 8 pagina's lang?
Hiermee onderteken je je eigen falen als moderator, dit icm met dat de andere moderatoren bijna nooit online zijn, zul je hier de hand in eigen boezem moeten steken en je afvragen of je er wel bekwaam voor bent?

Mede dat laatste mag Richard zich ook afvragen, die rept iets over kwaliteit, de reactie die hij plaatst dat is er 1 waar de honden geen brood van lusten.
Qua taalgebruik maar, ook de boodschap aan de forummers die het wel wat kan schelen, getuigt van nul inzicht.
Ik hoop ook dat Richard zijn boodschap laat staan zodat de andere DEELNEMERS het kunnen zien.
ollie
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 20 jan 2008, 18:59
Woonplaats: overijssel

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor risky » 23 dec 2015, 16:05

Ollie
Er krijgt niemand de schuld maar genoeg is genoeg
En worden de regels aan gepast.

Ga niet zeggen dat ik of de andere moderatoren niet capabel zijn. Wij zijn meer online dan je denkt en lezen ook meer en verplaatsen veel onderwerpen die verkeerd staan.
En inderdaad wij hebben het lang door laten lopen op het verkoop topic, omdat het altijd al zo is geweest.
Alleen zonder klachten....

persoonlijk vind ik het jammer dat er op de man word afgespeeld in echte wereld zal de toon anders zijn.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Nickqv » 23 dec 2015, 16:22

Misschien is het nu dan ook eens verstandig om duidelijk te maken wie er nog moderator is en wie niet meer. Bij de verschillende groepen staan volgens
mij nog veel moderatoren die al tijden niet meer actief zijn. Zou een goede start zijn voor het nieuwe jaar.
Avatar gebruiker
Nickqv
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 14 sep 2005, 16:16

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor ollie » 23 dec 2015, 17:19

Ik wil je niet persoonlijk afbranden en waardeer je lange inzet voor dit forum maar, mijn MENING is dat dit debacle helemaal verkeerd opgenomen word.
Precies dat, door de regels aan te passen in een eerder stadium daar had men dit alles mee kunnen voorkomen.
De opmerking, ''dat er geen klachten waren omdat het altijd zo is geweest'' staat haaks op de situatie die je beschrijft met ''er is een zeer grote groep leden die deze opmerkingen niet op prijs stellen''
Het leefde dus niet alleen bij mij maar ook onder de andere leden/forumgebruikers...het verkooptopic was al zeker enkele jaren tot een alternatief verworden voor het ''cafe des sports''
Je geeft het zelf aan dat mensen het forum verlaten ivm dat onderwerp, daarom doel ik er ook op dat er beter gemodereerd moet worden.
En tot nu toe lijk je de enige moderator te zijn die wel eens online verscheen, dus vandaar dat mensen erover vallen(al dan niet terecht of onterecht)
Vandaar ook de roep vanuit diverse hoeken, wie zijn de moderatoren want de schijn bestaat dat jij de enige bent en daarmee schijnt ook niet iedereen zich mee te kunnen verenigen.
De vraag of het hier op het forum wel goed gaat komt niet voor niets uit de lucht vallen!!

Feit blijft dat er dus mensen weglopen, dat er een ander forum ontstaat en dat er een 2 deling is onstaan die niet terug te draaien is.
Dat is zeker niet de schuld van 1 moderator maar, het was beter geweest als er vanuit het beheer hier oplossingsgericht en met een toekomstvisie gedacht zou worden mbt het voortbestaan van dit forum.
Zoals ik eerder schreef, doe je dit niet dan trek je uiteindelijk een lange neus naar de gebruikers hier
Dat wat er nu vanuit het beheer gecommuniceerd word naar buiten raakt kant noch wal, MENING!

gegroet, fijne feestdagen

Succes heren
ollie
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 20 jan 2008, 18:59
Woonplaats: overijssel

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor risky » 23 dec 2015, 18:13

Ollie

De klachten waren van laatste jaar ja
wat mij betreft was er al veel eerder ingegrepen.
Maar ik denk dat mijn rol hier te hoog word ingeschat.
En dat ik hier alles voor het zeggen heb dat heb je (mis)
Naar herhaaldelijk aandringen van mij is de regel tot stand gekomen want de pm met leden met klachten puilde uit.

Laten we eerlijk zijn het kon toch ook niet langer zo.
1 Voorbeeld de man die de rz wou verkopen die opmerkingen naar de man toe ,dat kan toch niet? De rest noem ik niet eens ook voor privacy redenen naar de andere leden toe.
De beste man van de rz komt hier niet meer..

Ik ga strak op vakantie .dus ik ben er tot het nieuwe jaar niet.
Ik hoop dat alles toch weer netjes kan draaien en goed het nieuwe jaar met ons alles in kunnen gaan.

fijne kerstdagen toegewenst en goed uiteinde

mvg
Dirk
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor 305 friesland » 23 dec 2015, 19:55

de reactie van zowel beheerder als de moderator hebben mij doen besluiten ook naar het andere forum te gaan ,had er eerst nog een beetje hoop op dat het goed zou komen maar als men als zeg maar bestuur denk dat het allemaal wel goed gaat en er niks aan de hand is dan moeten ze dat zelf weten ,er is wel degelijk onenigheid en dat zal natuurlijk ook wel eens aan de forumleden zelf liggen maar zeker niet alles.
Als je er als leiders zo over praat dan zakt mij de broek af ,zal maar niet zeggen wat ik er echt van vind maar het houd voor mij ,juist door jullie reactie op .
Maar ja wat maakt het ook uit ,jullie hebben met zeg maar 5000 genoeg leden dat eentje meer of minder ook geen ene donder uit maakt.
Dus gegroet allen en misschien tot ziens ergens anders.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor risky » 23 dec 2015, 21:34

Nickqv schreef:Misschien is het nu dan ook eens verstandig om duidelijk te maken wie er nog moderator is en wie niet meer. Bij de verschillende groepen staan volgens
mij nog veel moderatoren die al tijden niet meer actief zijn. Zou een goede start zijn voor het nieuwe jaar.



Goed plan!!
Daar ga ik na mijn vakantie mee aan de bak.
Zeker belangrijk om dat in kaart te brengen en cq voor deze lege plaatsen nieuwe mensen met het peugeot en forum hart op de goede plek op inzetten .

Ik ga nu echt de auto inpakken
Mvg
Dirk
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor chr. » 08 jan 2016, 21:22

Nou, een weekje nu in het nieuwe jaar.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar enig uitleg en misschien wel meerdere forummers.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor bas205gr » 11 jan 2016, 14:20

Kunnen ze hier niet gewoon een slotje op zetten. Dit soort topics maken een forum juist negatief. Ik ben nog niet zo lang lid en ik wil eerlijk zeggen dat het eigenlijk een top forum is. Iedereen krijgt meestal een goed antwoord en als er iets op een verkeerde toon wordt gezegd dan wordt dit bijna gelijk recht getrokken. Als er een nieuw lid zich voorstelt dan moet ik vaak wel laggen want dan is de eerste reactie; ha mede peugeot rijder leuke wagen foto's???.

Maar als iedereen alles wat hij negatief denkt over het forum war ooit gebeurd is en iedereen leest dat dan gaan er steeds meer mee in die negatieve zweer. Dus ik wil hiermee zeggen als je iets negatiefs ervaart op het forum denk er eerst goed over na voor je het verteld.
Mvg, bas
bas205gr
 
Berichten: 253
Geregistreerd: 11 apr 2015, 09:49
Woonplaats: bleiswijk

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor risky » 11 jan 2016, 22:59

Bas daar ben ik helemaal mee eens !!!!!

De mensen die wat willen vragen en of veranderingen willen
Kunnen moderatoren ook via pb bereiken.

Dit is een goed en gezellig forum laten we met plezier lekker lezen en over onze hobby schrijven en met elkaar van onze Peugeot hobby genieten!!! Daar is dit platvorm voor.
Hierbij een slot.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Vorige

Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten