gaat dit wel goed zo op dit forum?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor 305 friesland » 09 dec 2015, 19:06

Aangezien er nu regelmatig forumleden genoeg hebben van dit forum door het optreden van een moderator ben ik benieuwd hoeveel mensen daar moeite mee hebben.
Zijn nu verschillende mensen al verdwenen door de opmerkingen en het berichten verwijderen op het verkoop topic ,de regels daarvan gaan naar mijn idee wel erg ver, er mag helemaal geen opmerking gemaakt worden wat volgens mij juist de advertentie,s actief houd en worden er dus zo afgegooid.
Ik vind het gewoon jammer dat dit door 1 persoon veroorzaakt word waar meer mensen dus moeite mee hebben, dit kan de bedoeling niet zijn van een forum.
Het is bedoeld om gewoon gezellig het wel en wee van je hobby te delen al dan niet Peugeot gerelateerd.
Hoop niet dat dit er met de zelfde gang af gehaald word , Hoop dat andere mensen hun mening willen delen ,we leven ten slotte in een vrij land en het forum is voor veel mensen toch van grote waarde.
Ik las het normaal dagelijks maar door de onenigheid heb ik er ook minder aardigheid aan.
Zolang men het allemaal netjes houd dan is het toch mooi om dat alles te delen.
Laatst bijgewerkt door 305 friesland op 09 dec 2015, 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: gaat dit wel goed?

Berichtdoor Wok » 09 dec 2015, 19:55

Ik ben zelf niet zo'n actieve poster, maar ik lees wel dagelijks mee en ook ik heb inderdaad gemerkt dat er meerdere 'meubelstukken' ( :wink: ) hun activiteiten hier - al dan niet tijdelijk - aan de wilgen hebben gehangen. Dit is een zeer onwenselijke situatie :!: Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt op een ander forum (niet autogerelateerd), waar één moderator steeds meer dictatoriale trekken begon te vertonen (tot en met het verbannen van gebruikers, puur en alleen maar omdát ze van mening verschilden). Dat is echt moordend voor de sfeer en moeten we hier dus te allen tijde zien te voorkomen.

Zeker op een forum als dit zou moderatie eigenlijk nauwelijks nodig moeten zijn (we delen immers een passie, dus je zou verwachten dat iedereen in grote lijnen gelijkgestemd is :-) ). Moderatie op de verkooptopics zou m.i. dan ook beperkt moeten blijven tot de volgende zaken:
- Is er duidelijke informatie gegeven over de aangeboden koopwaar?
- Is er een richt-/vraagprijs vermeld?
- Zijn er contactgegevens vermeld?

Ruimte voor kritische vragen en/of opmerkingen moet er m.i. altijd zijn (natuurlijk wel op de juiste toon)!
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Re: gaat dit wel goed?

Berichtdoor A.B.203 » 09 dec 2015, 20:14

Was mij ook al opgevallen dat het forum aan het inzakken is en dat een aantal zeer actieve forumleden kennelijk heeft afgehaakt. Ken daar de reden niet van maar kan wel zeggen dat het heel erg jammer zou zijn als het als een nachtkaarsje uitgaat, hoop het natuurlijk niet. Maar wie wil en kan de zaak vlot trekken, dus uit het slop halen en opfrissen ?
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: gaat dit wel goed?

Berichtdoor 305 friesland » 09 dec 2015, 20:29

Er zijn inderdaad al wel mensen opgestapt die toch echt wel een meer dan positieve bijdrage leverden en dus het forum lekker levendig hielden en nu mist dat gedeelte dus en er is al een ander forum opgezet ,enerzijds mooi om het peugeot gebeuren bij elkaar te houden maar aan de andere kant toch min of meer door het gedrag van maar 1 persoon ontstaan.
Ik heb hier een stukje neergezet omdat ik het toch mooi zou vinden als we hier toch gewoon samenblijven ,een aantal heb ik al eens ontmoet op bijeenkomsten en is toch leuk om zo contact te hebben.
Graag reacties plaatsen over hoe je het zelf ervaart en er over denkt.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: gaat dit wel goed?

Berichtdoor Paull en Paulla » 09 dec 2015, 22:21

305 friesland schreef:Graag reacties plaatsen over hoe je het zelf ervaart en er over denkt.


Beste 305 Friesland,

Zelden ventileer ik, op dit forum, mijn mening. Maar in dit geval ben je mij voor. Gisteren avond bedacht ik mij, wat is het de laatste tijd rustig op dit forum en wilde ik een topic open in de trant van : Is dit forum doodgemodereerd ?

Nog maar eens eerst een nachtje slapen bedacht ik mijzelf. Natuurlijk valt 'iedereen' over je heen. En vervolgens post je dit onderwerp.

Naar mijn weten is er inmiddels een alternatief(forum). Ik heb mij daar nog niet in verdiept, dat kan nog zomaar gebeuren.
Veel post ik tegenwoordig niet (meer). Eigenlijk parallel met het verscheiden van Gouden Leeuw.

Zomaar een bescheiden en voor mij zeldzaam op dit forum "Een Mening" zonder enige verplichting mijnerzijds.

Het gaat je/jullie goed en met vriendelijke groet,

Paull
Laatst bijgewerkt door Paull en Paulla op 11 dec 2015, 23:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor RondeB » 10 dec 2015, 01:02

Ik heb me lang geleden voor genomen me niet druk te maken. Er gebeuren altijd dingen op een forum waarvan je je af kan vragen of dat nou echt nodig is. Niet lezen of schouders ophalen. Je moet niks. Lekker je eigen ding doen en de waarvan jij vindt nuttige zaken op het forum lezen of bijdrage leveren. klaar.

Ennuhh regels zijn gewoon nodig, dat Risky ze nu wat aanscherpt hier en daar..prima hoor....ook niet voor niks. Waarom toch direct aangesproken voelen...onzin.
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Maarten Deen » 10 dec 2015, 08:38

Ik vind zelf dat als je gewaardeerde en lang meelopende forumleden zo behandelt dat ze besluiten het forum vaarwel te zeggen dat je je dat wel aan mag trekken. In positieve of negatieve zin, dat is aan de persoon zelf, als dit de consequenties van hun (moderatie-)acties is dan kunnen wij er weinig aan doen.
Ik vind het wel jammer. Met het vertrek van die personen vertrekt ook een heleboel kennis. En dat is toch het doel van een forum als dit? Kennis uitwisselen?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor ruit'48 » 10 dec 2015, 10:00

Als "veel poster " moet mij van het hart dat ook ik een aantal trouwe forummers node mis. Als ik kijk naar de oude edities
van de prentbriefkaarten topics ( die inmiddels meer dan 500.000 keer bekeken zijn ) dan zie ik een duidelijk verandering
Zelf ben ik ook enige tijd weggeweest -ondergedoken op een Frans forum- maar teruggekeerd en post nu weer dagelijks.
Maar het is niet meer zoals het was. Dat spijt me heel erg en ik zie het op korte termijn niet veranderen.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Martijn » 10 dec 2015, 12:47

Tsja, ik voel ook een duidelijke verandering op dit forum, en die is niet ten goede helaas. Over-gemodereerd wellicht? Ik heb in het recente verleden ook gezien dat er berichten van mij verwijderd en aangepast zijn zonder daarover geïnformeerd te worden.

Ik trek me er niet te veel van aan, maar het heeft er wel toe geleid dat ik het forum veel minder bezoek en er amper nog wat op post. Erg jammer maar zo gaan de dingen soms, je ziet het ook in de Clubs gebeuren.

Ik wens de moderatoren wijsheid.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Gilletti » 10 dec 2015, 13:14

Als vroege vogel op dit forum ook maar even mijn keutel laten vallen dan. :-|
Persoonlijk denk ik dat veel mensen het forum veel te serieus nemen. Op schrift is er weinig nuance en blijkbaar is het moeilijk om dat te accepteren.
Als ik zie hoe mensen zich soms druk kunnen maken over zaken... Haal je schouders op, tel tot 10 of bespreek het desnoods mondeling.

Goed moderaten is lastig, ik heb het ook enkele jaren gedaan en voor sommigen doe je het toch nooit goed.
Om de sfeer en leesbaarheid te behouden pas je soms her en der wat aan waardoor velen een fijn forum beleven. Echter sommigen (die het er niet mee eens zijn) staan direct op hun achterste benen, voelen zich soms aangevallen en gaan in de openbaarheid de strijd aan.
Doe dat toch niet en ga rustig door met ademhalen.

Er is veel kennis aanwezig maar er zijn inderdaad wel eens tijden geweest dat het forum wat vrolijker bloeide.
Ik wacht rustig af op betere tijden.
Misschien is het begrip forum alweer enigszins op zijn retour en haalt men informatie of hobbyvertier inmiddels alweer ergens anders? :?:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Nickqv » 10 dec 2015, 14:33

Misschien is het ook eens verstandig om duidelijk te maken wie er nu nog moderator is. De meeste die er staan zijn al jaren niet meer actief.
Avatar gebruiker
Nickqv
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 14 sep 2005, 16:16

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Martijn 404 » 10 dec 2015, 19:48

Wat mij opgevallen is dat de laatste tijd het "klassieker" gehalte steeds minder wordt.
Steeds vaker zijn de onderwerpen gerelateerd aan de nieuwere Peugeot's.
Ik denk dat mede daardoor enkele veel posters zijn afgehaakt.
Dat is erg spijtig en maakt het forum nogal saai.
Martijn van Onna

Peugeot 403 (1959)
Peugeot 404 Berline (1964)
Peugeot 407 SW (2007)
Peugeot 207 SW (2011)
Avatar gebruiker
Martijn 404
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 05 jan 2012, 23:34
Woonplaats: Achterhoek

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor MarcoPeus » 10 dec 2015, 21:37

Misschien moet ik hier ook (toch) maar even op reageren ondanks dat ik mezelf voorgenomen heb niet meer deel te nemen aan dit forum.
Ik ben een van die veel plaatsers geweest (mag ik dat vinden? :oops: ) die vertrokken is: http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28163

Mijn reden is niet omdat er qua klassiekers minder te beleven valt hier, ik ben namelijk PEUGEOT liefhebber. Of dat nu een 201 uit '32 is of een 607 uit '05. Allemaal geweldig voor mij.
De reden voor mij is dat ik gedist werd door een moderator omdat ik mij niet volgens de regels zou gedragen. Regels die ter plekke of enkele dagen daarvoor verzonnen werden en zonder opgaaf van reden werden berichten verwijderd die niet aan die regels zouden voldoen.

Zonder veel in detail te treden over het PB verkeer kreeg ik mijn 1e gewaarschuwing en de opmerking dat ik na 3 waarschuwingen NIET MEER WELKOM WAS op dit forum. Dus geen tijdelijke ban maar NIET MEER WELKOM!!!!!
Aangezien ik geen vluchteling ben, mijn naam niet Jozef of Maria is die een plek in de herberg zochten, en me al HELEMAAL niet in een hoek laat duwen, heb ik de eer aan mezelf gehouden en ben gestopt met plaatsen.

In mijn afscheid topic had de beste heer ook al niet meer het fatsoen om zijn reactie voor zich te houden en meende nog zijn dictatuur kracht bij te moeten zetten. De ballen om het topic open te laten zodat mensen konden reageren had hij ook al niet (waarschuwing 2).

Helaas is de beste man zeer onregelmatig aanwezig om te modereren en zijn andere moderatoren verre van aanwezig. Daarnaast wordt er vol willekeur gemodereerd. In mijn 205 verkoop topic werd (zonder opgaaf van reden) gesneden omdat ik niet in het originele bericht had gereageerd terwijl er momenteel diverse verkoop topics zijn waarin dat ook gebeurt en daar modereert de beste man niet. Willekeur dus en "op de man spelen"

Inmiddels heb ik mij dan ook aangemeld bij een ander forum [url]xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx[/url] waarvoor ik jullie hartelijk uitnodig.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Martijn » 11 dec 2015, 12:29

Account aangemaakt, ben benieuwd...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor RogerSch » 11 dec 2015, 16:15

Ook een account aangemaakt ...
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Avatar gebruiker
RogerSch
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 14:55

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor blauweaaf » 11 dec 2015, 17:09

Ook ik ga mee. Dit forum is kapot-gemodereerd. Jammer.
Peugeot 305 II GT Break 1985
Peugeot 205 II 1.1 1989
Mercedes W124 250TD 1987
blauweaaf
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 11 nov 2014, 20:33
Woonplaats: Tussen Arnhem en Wageningen

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor 305 friesland » 11 dec 2015, 18:51

Ik had de hoop dat we op een of andere manier gewoon iedereen gezellig hier konden houden ,er voor weg lopen vind ik niet de oplossing maar ja iedereen is vrij om te doen wat hij wil dat blijft gewoon zo.
Daarom dit topic hoop dat er ideeen komen om het beter te maken.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor maan » 11 dec 2015, 21:18

+1. Op elk forum is er wel eens gedoe, verschil van inzicht, rustige en drukkere tijden. Het is net de gewone wereld. Maarik wil niet weggooien wat hier al is opgebouwd aan historie, berichten, contacten. Daarom blijf ik hier en hoop ik dat de forumeigenaren, moderatoren en bezoekers het gaat lukken om het de goede kant op te krijgen.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Frank.04 » 12 dec 2015, 10:06

Beste vrienden van het forum,

Al jaren ben ik regelmatig actief op dit forum omdat ik het merk Peugeot een warm hart toedraag.

Ik ervaar het forum als interessant, amusant en prikkelend en ook wel eens zeurderig, zeikerig en saai.

Wel vind ik het een aanwinst en een nuttig instrument voor het beleven en uitoefenen van de autohobby.

Wat er nu gaande is betreur ik, mede omdat de kracht va een forum voornamelijk zit in de bijdragen van enthousiaste deelnemers (de 'afvalligen' ken ik overigens vrijwel allemaal persoonlijk).

Volgens mij is weggaan (en een ander forum opstarten) niet de oplossing.

Ook nieuwe fora zullen niet iedereen tevreden kunnen stellen en voor je het weet is het einde zoek.

Maar evenmin vind ik dat we de ogen kunnen sluiten voor de onvrede die er momenteel heerst.

Als ik de reacties lees (van deelnemers en moderator) dan blijkt hieruit dat iedereen van goede wil is, maar dat kennelijk sommige inzichten van elkaar verschillen.

De een vindt regelgeving belangrijk, de ander stelt prijs op een grote mate van vrijheid.

Is het wellicht mogelijk elkaar ergens te vinden?

Voor mij is het ook niet helder hoe het forum precies is georganiseerd, wie het beleid bepaalt en hoe de taakverdeling is.

Wat ik wel weet is dat de drie Peugeot-clubs het forum ondersteunen, alhoewel deze geen inhoudelijke verantwoordelijkheid dragen (deze keuze is bewust gemaakt om een onafhankelijke positie te bewaren).

Mijn voorstel zou zijn dat de forumbeheerders de kritische geluiden ter harte nemen en daar hun strategie op aanpassen.

Let wel, er zijn volgens mij zeer veel tevreden gebruikers, maar is ook ruimte voor verbetering.

Misschien werkt het door een topic te starten met als titel 'aanbevelingen voor het forum'.

Moderatoren, wie pakt het balletje op?

Met een groet van Frank
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor blauweaaf » 12 dec 2015, 10:15

+1. Ik ben ook zo maar niet weg, maar ik baal er wel van zoals mensen hier weggejaagd zijn door overijverige moderatoren. De vraag wie hier de dienst uitmaakt blijft dus wel staan.
Peugeot 305 II GT Break 1985
Peugeot 205 II 1.1 1989
Mercedes W124 250TD 1987
blauweaaf
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 11 nov 2014, 20:33
Woonplaats: Tussen Arnhem en Wageningen

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor BRAM » 12 dec 2015, 13:51

+2.

Ik heb dit topic nog maar eens goed gelezen. Ik vind het ook heel jammer dat de stemming op dit leuke Peugeotforum onder druk lijkt te staan.

Zoals hierboven al geschreven, kun je het natuurlijk nooit iedereen 100% naar de zin maken, maar we hebben toch allemaal dezelfde hobby. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Laten we elkaar respecteren om elkaars input op het forum, maar ook de normale regels van fatsoen in reacties naar elkaar blijven hanteren.

Ik mis in deze discussie eigenlijk nog een reactie van de moderators.

Hoewel ik zelf niet (meer) erg actief ben op dit forum, zou ik het betreuren, als het forum helemaal inzakt. Ik heb al even rondgekeken op het nieuw opgerichte forum, en moet wel bekennen dat het leuk is om weer berichten van oude bekenden te lezen.

Hoe het nu verder gaat, is denk ik met name aan de moderators. Sterkte!!

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor Brownie » 12 dec 2015, 14:07

Organisatie is ver te zoeken inderdaad. Er is een beheerder die het overgrote deel van de berichten niet leest neem ik aan en er is 1 moderator die in alle subforums modereert.

Andere moderators, zoals ondergetekende, hebben deze rechten alleen in een klein deel, zoals ik in het 505 deel. Of ze hebben wel een groot deel, maar komen al jaren niet meer op het forum, zoals Edzo. Of maken uitberhaupt geen gebruik van die rechten.

Het laatste wat moet gebeuren is dat dit forum en met name de database met berichten verdwijnt. Er staat na dik tien jaar best veel informatie in.

Maar het eerste wat moet gebeuren is denk ik dat de twee? mensen die op papier het forum bestieren eens even gaan overleggen of dit de kant op gaat die ze willen. Dat kan ook nog natuurlijk.Ik vind het jammer, maar voel me niet echt geroepen om de knuppel in het hoenderhok te gooien. Als het goed is, zou er toch dagelijks contact moet zijn tussen de hoofdmoderatoren, beheerders en administrators. Zeker in zulke roerige tijden, maar ik betwijfel dat ten zeerste.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor jacqabe » 12 dec 2015, 17:22

Sinds een jaar of twee post ik zo nu en dan ook iets van mijn beide 403's op dit forum. Ik heb nog nooit geen rare reacties gehad, alleen maar positief en goed bedoeld advies. En dat laatste vind ik vooral ook erg belangrijk. Volgens mij hebben we hier allemaal dezelfde hobby, namelijk een peugeot. Of dit nu een oud of een nieuwer model is of dat je het model nu wel mooi of niet mooi vindt maakt niet uit, het gaat er om dat je elkaars hobby respecteerd. Als iemand erg enthousiast over zijn auto is toch geweldig, ook al vind je die niet mooi.
Het is heel makkelijk om (anoniem) iemand af te kraken maar om maar met de woorden van Hans te spreken, laten we het vooral gezellig houden.
Groet, Abe
En ik hoop hier nog lang van te mogen genieten.
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor joospeugeot » 12 dec 2015, 19:25

nou, zo te zien gaat t dus niet goed hier. ik zie op dat andere forum weer mensen die zich hier niet meer laten zien.
beetje verdacht ........
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: gaat dit wel goed zo op dit forum?

Berichtdoor SV605 » 12 dec 2015, 22:21

Volledig eens met Hans, Frank en Bram :!:

Omdat ons hele leven nu een maal te maken heeft met golfbewegingen, moeten we ons realiseren dat wij met z'n allen zelf het forum zijn en ook maken....

En net als in de echte wereld, heb je nu eenmaal periodes dat alles op rolletjes loopt, en soms moet er hard aan getrokken worden om iets voor elkaar te krijgen...

Zoals overal ligt ook hier de waarheid in het midden denk ik, veel mensen hebben veel plezier aan dit forum, en sommigen hebben - misschien al dan niet terecht - veel moeite met de beheerder van het forum, dit neemt echter niet weg dat het forum wel zeker veel waarde heeft, anders zou er geen alternatief opgezet zijn :D

Mooiste zou zijn als we iedereen weer op een forum zouden kunnen vinden :idea:

Wens zowel de moderator als de 'afvalligen" veel wijsheid :wink:

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Volgende

Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten