Gebroken distributieriem en nieuwe garage

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Gebroken distributieriem en nieuwe garage

Berichtdoor Rob2000 » 18 jul 2016, 20:05

Hallo,

Vandaag een vervelend moment gehad: bij 130 km op de A5 brak de distributieriem van mijn 307 (uit 2003). Ai..
Was net bij de afslag Westpoort en kon uitrollend de afslag nemen en hem zo'n beetje recht voor de Febo in het gras zetten, maar dat was zo'n beetje het enige voordeel.
Ben door de anwb naar mijn vaste garage in Haarlem gesleept (geen officiële dealer, wel altijd naar tevredenheid onderhouden). Deze bleek echter overgenomen, allemaal andere mensen, nu onderdeel van een keten. Dus meteen een goede test voor wat voor vlees ik in de kuip had.

Werd later op de dag gebeld, dat het behoorlijk in de kosten zou lopen. Daar had ik al rekening mee gehouden (anwb-man zei ga maar uit van zeker 1000 euro), maar volgens de garage begon het pas bij 1500 euro. En dat zou alleen nog maar zijn voor het stellen van een diagnose van de schade. Totale kosten zouden zeker 2000-3000 euro worden.

Ik vond 1500 euro een flink bedrag voor het stellen van een diagnose (volgens mij is dat namelijk alleen maar manuren, geen materiaal want er is nog niks gerepareerd). Toen kwam er een heel verhaal: ja, maar hij moet op de brug, en we moeten een stuk uitlaat verwijderen om er bij te kunnen, spruitstuk zus en spruitstuk zo. Maar bij mij is 1500 euro iets van 2,5 dag werk (bij uurtarief van 75 euro), dat lijkt me toch echt te gek.
Heb nog gevraagd wat het zou kosten om een ruilmotor te plaatsen, nou, die motor zou sowieso al 1500-2000 euro kosten. Later in het gesprek was dat 1000-1500 euro, dus dat ging al snel omlaag.
Kortom: heb er niet zo'n heel goed gevoel over.

Heeft iemand een idee wat dit moet gaan kosten? Ik weet dat het afhankelijk is van de schade die is aangericht, maar het stellen van de diagnose zou toch geen 1500 euro hoeven kosten?

En daarnaast: ik ben dus op zoek naar een nieuwe garage :-) Heeft iemand goede ervaringen met een garage in (de buurt van) Haarlem?
Rob2000
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 18 jul 2016, 19:47

Re: Gebroken distributieriem en nieuwe garage

Berichtdoor jacqabe » 20 jul 2016, 17:40

Hoi Rob, dat is een flinke bak geld. Ik ken helaas geen garages in Haarlem maar zou als ik jou was maar eens flink rond bellen, dat levert je vast wel iets op. Je zou ook le Mecano in Amsterdam kunnen proberen.
Succes!
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron