Autoruiten tinten

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Autoruiten tinten

Berichtdoor Miley » 01 sep 2016, 20:47

Ha allemaal,

Was ik weer :mrgreen: Voor m'n nieuwe Peugeot ben ik op zoek naar een leuk adres waar ik m'n zij- en achterruit(en) kan laten tinten.

Weet iemand in omgeving Utrecht iets, of ben je er zelf bekwaam in? Ben echt op zoek naar een budget adres, zelf aanprutsen is m'n plan B :lol:

Hoor het graag!

Groetjes Miley
Avatar gebruiker
Miley
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 sep 2016, 20:17

Re: Autoruiten tinten

Berichtdoor Gilletti » 02 sep 2016, 08:50

Gewoon niet doen.
Budget behandeling of zelf freubelen wordt op termijn altijd lelijk en is dan zonde van je geld.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Autoruiten tinten

Berichtdoor pauldevries » 02 sep 2016, 16:51

Zo ontzettend moeilijk is het nu ook weer niet om een stukje folie wat natgemaakt is met een rubberen spachteltje glad op een ruit te strijken,
het valt of staat met de voorbereiding, De ruit fatsoenlijk schoon en vet vrij maken is bijna meer werk. :mrgreen:
Koop je daarbij goede MERK folie (3m foliatec enz) en de levensduur is ook echt geen probleem
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Autoruiten tinten

Berichtdoor Miley » 02 sep 2016, 18:24

Kun jij me dan niet ff helpen Paul :mrgreen: Onder het mom 'ken je eigen krachten', weet ik wel zeker dat dat gefreubel met folie er niet een van is ;)
Avatar gebruiker
Miley
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 01 sep 2016, 20:17

Re: Autoruiten tinten

Berichtdoor Leeuwtje » 03 sep 2016, 14:56

Grappig hoe zaken 180 graden kunnen draaien. Ik kan mij de tijd nog herinneren, zo'n 20 jaar geleden, dat grijskenteken rijden te populair werd en 1 van de redenen om dat te ontmoedigen was het dicht of donker maken van de achterste zijruiten en volksstammen bewust boetes riskeerden omdat men niet in een auto met de looks van een bestelwagen wilde rijden. Nu zie je het omgekeerde en plakken hele volksstammen hun ruiten dicht waardoor je letterlijk in een bestelwagen rijdt heb ik persoonlijk ervaren want 's avonds zie je echt niets door die donkere ruiten en riskeert men opnieuw boetes maar nu voor het te donker maken van de ruiten. Persoonlijk gniffel ik altijd een beetje als ik zo'n boodschappenwagentje of standaard middenklasser zie rijden met van die donkere ruiten en de rest van mijn gedachten houd ik maar voor mijzelf :mrgreen:
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Autoruiten tinten

Berichtdoor willem_jacobs » 03 sep 2016, 22:06

Leeuwtje schreef:Grappig hoe zaken 180 graden kunnen draaien. Ik kan mij de tijd nog herinneren, zo'n 20 jaar geleden, dat grijskenteken rijden te populair werd en 1 van de redenen om dat te ontmoedigen was het dicht of donker maken van de achterste zijruiten en volksstammen bewust boetes riskeerden omdat men niet in een auto met de looks van een bestelwagen wilde rijden. Nu zie je het omgekeerde en plakken hele volksstammen hun ruiten dicht waardoor je letterlijk in een bestelwagen rijdt heb ik persoonlijk ervaren want 's avonds zie je echt niets door die donkere ruiten en riskeert men opnieuw boetes maar nu voor het te donker maken van de ruiten. Persoonlijk gniffel ik altijd een beetje als ik zo'n boodschappenwagentje of standaard middenklasser zie rijden met van die donkere ruiten en de rest van mijn gedachten houd ik maar voor mijzelf :mrgreen:

tsjah, je kan zeggen wat je wilt, maar er zijn legio autos waarop de tint achter standaard donker is.

bekend voorbeeld uit eigen merkstal:

Peugeot 206 SW, de voorruit en de voorste portierruitjes zijn niet of nauwlijks getint, die van de achterportieren zijn opvallend getint, de achterzijruitjes zijn simpelweg donker, en de achterruit is heel zwaar getint... Ik vind het juist wel wat hebben...
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: Autoruiten tinten

Berichtdoor Leeuwtje » 03 sep 2016, 22:41

Klopt Willem bij de 206 SW waarbij je de ruit onafhankelijk van de klep kan openen is deze donkerder uitgevoerd en vanaf de 307 kon je af fabriek kiezen voor achterzijruiten die iets donkerder waren. Bij de 208/2008/308 weet ik dat donkere ruiten een optie is maar niet standaard en dat is bij veel merken zo. Iets donkerder is nog tot daar aan toe maar je ziet best veel achterruiten die wel geblindeerd lijken en dat is vaak niet origineel en dat bedoelde ik met bestelauto effect.
Maar terug naar de topic starter :-)
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Autoruiten tinten

Berichtdoor pauldevries » 04 sep 2016, 08:08

Dat bestelwagen effect heb je idd nogal snel met de goedkope folie, die van carpoint die ze bij autostyle, heuts en dergelijke verkopen
en zeker als je een limoblack pakt (3%) doorlaat, die wordt na een aantal maanden altijd zo raar paars/ bruin :mrgreen:
maar pak je folie van de fatsoelijke merken,
dan durf ik te zeggen dat als je het niet weet , je niet eens ziet of voelt dat er een folie aangebracht is.
De ontwikkeling van dergelijke folies heeft ook niet stil gestaan het laatste decennia :mrgreen:
_______

Om even terug on-topic te gaan: Ik kan 1 bedrijf van harte aanbevolen om je ruiten te laten tinten,
NIet te duur en de moeite van het sparen zeker waard, De beste man heeft vele jaren ervaring in Peugeot-land met ruiten tinten, vervangen enz
en doet dit vakkundig en goed!!! voor een eerlijke prijs
Je kunt altijd een offerte aanvragen/mailtje :?

http://voorruit-herstel.nl/
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten