Visser carrosseriemuseum

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Visser carrosseriemuseum

Berichtdoor RondeB » 02 jun 2018, 22:55

Een zaterdag weinig zin om wat te doen.....404 aan slingeren en de oude autogarages in het noorden des landsch maar eens langs. Wie weet wat je tegen komt 8)

Deze keer richting Meppel/Steenwijk/Wolvega, buurten waar ik bij klantbezoeken uit een ooghoek wel eens wat leuks heb zien staan langs de weg. Niet echt doelgericht onderweg dus.... op twee adressen na. Een KL-legervoertuigenman in Steenwijk want ik sleutel aan en rij momenteel meer met DAF's YA 126/328 dan aan Peugeots :-) Het tweede adres is in Oldemarkt, het bedrijf "Carrosso classic- & sportscars". Hier staat een 203C te koop die ik graag eens van dichtbij wou bekijken, de 404break is leuk maar iets ouders zou me ook wel aan staan. :wink:
Sfeerplaatje van de DAF's YA die ik ff heb bekeken...een YA 314 met aanhanger, opknappert maar niet slecht. Een Nekafje in TLV-uitvoering, blijven leuke autootjes. En een tweetal in verregaande staat van ontbinding verkerende YA 328's...zelfs het veerpakket van het tandemstel doorgerot :shock:
Afbeelding

Bij Carrosso in Oldemarkt weinig roest te vinden :D Heel veel mooie auto's dat wel. De 203 viel niks tegen, kijk maar : http://carrosso.nl/for%20sale/peugeot%20203.html
Ander Peugeotje in de aanbieding is een net 201-tje coupé. http://carrosso.nl/for%20sale/peugeot%20201.html Alleen die bruine kleur vind ik persoonlijk niet zo..

Gaande weg het gesprek met dhr. Visser kwam het onderwerp op een busje D4... Hij had in z'n museumpje nog een originele ambulance staan... :o En dan sta je ineens heel snel in een ander pand iets verder op naar een prachtverzameling te kijken. Het bleek dus dat hr. Visser nazaat is van de bekende carrosseriefabriek Visser in Leeuwarden ! En druk is een klein museum in te richten met ambulances en alles wat daarbij hoort die uit die fabriek komen. Er staat van alles in verschillende staten van onderhoud, van gered van sloop wrakken tot verse restauraties. Eén van de geredde wrakken is een D4B busje. Roest, roest en roest helaas. Maar de door de vader van hr. Visser handmatig gemaakte voorzet neus zat er nog op 8)
AfbeeldingAfbeelding

Gelukkig gaat dit busje gered worden. Probleempje alleen : onderdelen..... Met name alle portieren 8) Uiteraard direct gewezen op de APH en het magazijn. Hebben ze daar niks dan weten ze vast wel wat...en in de infotheek is ook wel wat (technische) info te vinden.
Het museumpje heeft ook een webzijde : http://visserambulancemuseum.nl/
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Visser carrosseriemuseum

Berichtdoor beeperhorrie » 03 jun 2018, 00:56

Over die D4 valt nog wat te melden. Aanvankelijk werden standaard D4's verbouwd tot ambulance waarbij eigenlijk alleen het interieur en het dak werd aangepast. Gebroeders Visser vond de uitstraling van de D4 niet goed voor een ambulance en besloot bij de latere D4's een eigen neus toe te passen. Doordat de calculatie van het speciale front niet goed was gedaan zijn alle D4's met een Gebroeders Visser neus met verlies verkocht.

Hieronder een vroege D4 van gebroeders Visser.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Visser carrosseriemuseum

Berichtdoor Gilletti » 03 jun 2018, 09:18

Gaaf zeg! :D
Zelf stuit ik bij mijn zoektochten naar auto's en onderdelen ook weleens op leuke plekjes en collecties.
Zo zie je maar dat er buiten het zicht toch heel veel moois te vinden is
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten