Hoe is jullie klassieker verzekerd?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Edzo » 19 feb 2007, 14:36

Ik heb mijn 205 CT van 1986 als semi-klassieker WA verzekerd bij de ANWB.

Deden helemaal niet moeilijk over merk en type etc. Het bouwjaar geldt als 20-jaargrens, niet de maand en de dag. Premie 62 euro per jaar.limiet 5000 km.

Voor zover ik me van mij speurtochtje vorig jaar kan herinneren, is Lion Classique nog niet zo 'into' de 205, ze wilden hem (de CT) wel verzekeren, maar het premieverschil t.o.v. mijn normale autoverzekering was me te klein.

Over de KNAC niets dan goeds, toendertijd ook naar geinformeerd. Uiterst correct en beleefd en uitgebreid geholpen, kom je zelden zo tegen!
Maar ook bij hun was de semi-klassiekerpremie voor de CT mij helaas te hoog. Bijkomende zaak is dat je inderdaad eerst lid moet worden van de KNAC, Daarmee kan je ANWB-lidmaatschap wel komen te vervallen, maar toch was dat voor mij nog een extra reden om (nog) niet met hen in zee te gaan.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Jeetje » 19 feb 2007, 14:58

Bijkomende zaak is dat je inderdaad eerst lid moet worden van de KNAC, Daarmee kan je ANWB-lidmaatschap wel komen te vervallen, maar toch was dat voor mij nog een extra reden om (nog) niet met hen in zee te gaan.



Je wordt wel gewoon geholpen door de ANWB, hoor! Sterker nog: het KNAC klassieker-lidmaatschap geeft recht op een veel uitgebreidere hulpverlening (door de ANWB) dan een ANWB-lidmaatschap (repatriëring, vervangend vervoer, levering onderdelen in het buitenland, etcetera).

Je krijgt alleen niet meer de 'Kampioen' maar daarvoor in de plaats krijg je wel het best leuke KNAC tijdschrift met de nadruk op klassiekers...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Brownie » 19 feb 2007, 15:15

@Jeetje: Krijg je dan ook gewoon hulp als je met je moderne auto onderweg bent?
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Jeetje » 19 feb 2007, 15:26

Yep! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Edzo » 19 feb 2007, 15:37

Je wordt wel gewoon geholpen door de ANWB, hoor! Sterker nog: het KNAC klassieker-lidmaatschap geeft recht op een veel uitgebreidere hulpverlening (door de ANWB) dan een ANWB-lidmaatschap (repatriëring, vervangend vervoer, levering onderdelen in het buitenland, etcetera).


Ja, dat van die blijvende ANWB-hulp was ik nog vergeten letterlijk te vermelden, Maar dat impliceert mijn opmerking 'dat je ANWB-lidmaatschap kan komen te vervallen ' wel hoor! . :wink:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor Robert_Eefting » 19 feb 2007, 23:30

Toevallig dat ik vanavond ook eens aan het rondkijken was voor een andere verzekering. Ik ben nu wa+ verzekerd bij Unive en heb mijn auto vorig jaar laten taxeren ook via Unive. Ik kan het alleen niet voor elkaar krijgen dat ik bij eventuele schade het taxatie bedrag terug krijg. Ze willen er wel naar kijken, maar beloven doen ze niet.

Nou heb ik dit gevonden, iemand er mee bekend?
http://www.diks.nl/autoverzekering_home.shtml

Die hebben een oldtimerverz. vanaf 12 jaar en ouder. Misschien is dit wat voor de youngtimers :roll:

Ook gevonden GIO adviesgroep klasiekers vanaf 15 jaar.
http://www.gio-adviesgroep.nl/
Ziet er wat meer vertrouwder uit vind ik zelf.
Avatar gebruiker
Robert_Eefting
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 01 dec 2006, 20:34
Woonplaats: Ruinerwold

Vorige

Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten