Pagina 1 van 2

Hoe is jullie klassieker verzekerd?

BerichtGeplaatst: 12 aug 2004, 17:54
door Gilletti
Ik was even benieuwd hoe jullie je geliefde Peugeot verzekerd hebben.

Momenteel is de mijne nog slechts WA verzekerd, dus ik loop een zeker (lees: groot) risico bij schade. En aangezien 80% van die auto inmiddels zeer zeldzaam is.... :(

Om dat op te lossen wordt ie binnenkort getaxeerd.
Ik vind de kosten voor een no-claim dekking van een klassieker gelukkig best meevallen.

Hoe is jullie wagen verzekerd?

BerichtGeplaatst: 12 aug 2004, 18:04
door JT
Idem, alleen WA, helaas.
Nadat ik haar heb laten spuiten wil ik haar ook inderdaad laten taxeren en snel all-risk....
Er zit een stelletje eikels op de weg...!

Desondanks zal ik in deze auto extreem defensief blijven rijden (geen Airbags, ABS, ESP, EBD, ASR, 4WD, SIPS, ... ;-)

BerichtGeplaatst: 12 aug 2004, 23:11
door Mockenrue
Ook alleen WA ...

BerichtGeplaatst: 13 aug 2004, 17:19
door Maarten Deen
WA+casco. Volgend jaar moet hij weer getaxeerd worden en ik ben bang dat hij nu voor minder (dan de aankoopprijs) wordt getaxeerd. Vorige keer deed de taxateur in eerste instantie al moeilijk, maar op het uiteindelijke rapport stond toch fijn de aankoopwaarde als getaxeerde waarde.

Alleen WA is mij echt te veel risico. Er hoeft maar één blinde op de weg te zitten en je auto is total-loss verklaard.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2004, 11:33
door KR1275
Er is een aantal verzekeraars in Nederland dat speciale klassiekerverzekeringen aanbiedt. Vaak is de belangrijkste voorwaarde dat er jaarlijks niet meer dan 5000 km mee gereden wordt. Voor zeer bijzondere klassiekers is een taxatierapport vereist (maar dan gaat het vaak om de categorie van meer dan 50.000 euro getaxeerd). Taxatie heeft zowiezo een aantal voordelen, zoals een op basis van taxatie uitgekeerd bedrag bij total-loss. Sommige klassiekerverenigingen hebben een arangement gesloten met een verzekeraar, wat nog een korting op de premie geeft.

Volgens mij heeft Aegon een dergelijke verzekering. Echter moet je vaak een goede klant zijn, omdat de premies laag zijn en de verzekeraar nog wat moet verdienen.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2004, 17:31
door Maarten Deen
Volgens mij is voor casco in het algemeen een taxatierapport verplicht bij een klassiekerverzekering. Hoe willen ze anders de waarde bepalen? Ook is de premie gerelateerd aan de taxatie waarde.
7.500 km is ook een waarde die door veel standaard verzekeringen wordt geaccepteerd. Meestal is meer ook wel mogelijk maar daar betaal je dan ook voor.

Aleen WA

BerichtGeplaatst: 26 aug 2004, 17:09
door Evert G.D
Alleen WA. Als ik ze plat rij, is dat m'n eigen stomme schuld (en een stimulans om rustig te rijden). En als ik in het buitenland niet verder kan door pech of ongeval, wordt 'ie altijd naar Nederland vervoerd (Klassiekerlidmaatshcap KNAC).

BerichtGeplaatst: 26 aug 2004, 17:49
door Jeetje
Ahum... Ik zit in de verzekeringen :oops: en ben senior schadebehandelaar. Al die platgereden auto´s die via ons kantoor verzekerd zijn, passeren -dus- mijn bureau...

Ons Jeetje is op basis van getaxeerde waarde bij de Europeesche verzekerd. De Europeesche heeft in ons geval een eigen expert gestuurd en de kosten daarvan betaald. Het probleem bij Jeetje is immers of het een klassieker is, of een camper. Een camper wordt immers anders verzekerd dan een klassieker (denk aan inventaris, luifel, maar ook aan het kilometrage). Van de andere kant is Jeetje natuurlijk wel gewoon een klassieker...

Men heeft Jeetje nu verzekerd op de camper verzekering mét een vastgestelde -getaxeerde- waarde van € 8.000,00. Wordt ie platgereden (of rijd ik ´m zelf plat) krijgen we er in ieder geval € 8.000,00 voor (minus een eigen risico van € 250,00).

Meestal vereist een verzekeraar een taxatierapport van (minder dan een jaar oud en van) een erkend expertisebureau. De grote expertisebureaus werken landelijk dekkend en hebben vaste prijzen voor een artikel 256 WVK taxatie.

Je kunt je wenden tot Extenso in Heerhugowaard, Van Ameyde, of CED Bergweg (Capelle a.d. IJssel). De telefoonnummers en adressen heb ik op m´n werk. Als iemand interesse heeft, geeft ie maar een gil.

Over de manier van verzekeren (WA, WA Beperkt Casco, WA Casco, met of zonder taxatierapport, gemaximeerd aantal km´s, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera, etcetera) is hééééééééél veel te vertellen.

Als iemand daar iets over wil weten -objectief en no nonsense- laat dat dan maar even via een PB´tje weten.

Verzekering

BerichtGeplaatst: 24 maart 2005, 15:02
door fhuitema
Tot vorig jaar had ik altijd goede ervaringen met Elaska in Elst (Gld). Fijne mensen en een WA (of Casco) voor weinig geld. Je mag tot 12.000 km (vroeger zelfs tot 20.000 km) per jaar zonder eerste auto. Vorig jaar konden ze die polis ineens niet meer leveren en kreeg ik een reguliere autopolis opgedrongen. Dit jaar zeggen ze er weer een te hebben voor € 95 p/j met 12.000 km en geen verplichte eerste auto.

Re: Verzekering

BerichtGeplaatst: 24 maart 2005, 15:06
door 404
fhuitema schreef:Tot vorig jaar had ik altijd goede ervaringen met Elaska in Elst (Gld). Fijne mensen en een WA (of Casco) voor weinig geld. Je mag tot 12.000 km (vroeger zelfs tot 20.000 km) per jaar zonder eerste auto. Vorig jaar konden ze die polis ineens niet meer leveren en kreeg ik een reguliere autopolis opgedrongen. Dit jaar zeggen ze er weer een te hebben voor € 95 p/j met 12.000 km en geen verplichte eerste auto.

Daarom zit ik nu bij Lionclassique, ik was echt verbaasd dat ze geen oldtimerpolis meer hadden, daar zijn ze dus nu van teruggekomen.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2005, 20:23
door leffe 404
WA verzekerd als 2e auto voor ongeveer 80 eurootjes bruto (zonder bonus-malus, die gaat er nog af).

Nadeel ; max 7500 km/jaar
Voordeel ; afgelopen jaar slechts 2200 km gereden, dus praktijk vakt best mee !

Als wagen opnieuw gespoten is gaat ie wel in de volledige dekkign, begint anders een moeilijk verhaal te worden, mijn uitvoering is al zo zeldzaam !
(destijds slechts 13.587 van gemaakt)

verzekering

BerichtGeplaatst: 18 apr 2005, 23:24
door Leo J. Greiner
De FEHAC heeft een test gedaan. Daar is een verzekering uitgekomen die de KVP polis heet. Een product van TVM. je kunt bellen met 0182-535305
of met TVM in Hoogeveen. Krijg je er alles over te horen. De beste verzekering die je kunt krijgen voor een markt-conforme prijs.
Groet Leo Greiner

www.tvm.nl/?NODE=782

BerichtGeplaatst: 19 apr 2005, 18:22
door 205GRIFFE
Mijn young-timer is slechts WA verzekerd.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2005, 19:00
door knutsul
wa +brand+diefstal+inbraak+natuurschade,


maarja tis geen oldtimer maar ja wel een beetje klassieker toch?

BerichtGeplaatst: 16 okt 2006, 17:26
door Yippy
All Risk.

Taxatie kost weinig (EUR 110) en ook de All Risk premie is ongeveer slechts het dubbele van het zeer lage WA bedrag.

Dus al je niet voor All Risk kiest, heb je wat mij betreft een gaatje in je hoofd :!:

BerichtGeplaatst: 16 okt 2006, 17:38
door vreugden
All Risk verzekerd. Taxatiewaarde 6.000,-- euro. Betaal ongeveer 200 euro/jaar

BerichtGeplaatst: 16 okt 2006, 20:32
door Yippy
Dat bedoel ik !!!

BerichtGeplaatst: 16 feb 2007, 10:49
door jon
Ik ben nu aan 't rondkijken naar de mogelijkheden voor allrisk verzekering voor de Gentry.

Op het moment betaal ik zo'n €36,- per maand WA-premie. Ik heb bij Elaska wat navraag gedaan en daar zou ik op €67,- per maand uit komen. Bij mijn huidige verzekeraar (Interpolis) zou de premie voor allrisk op €82,- euro per maand uit komen...

Heeft iemand nog wat tips? Het is de enige auto die op mijn naam staat, maar ik rijd er slechts zo'n 5000km per jaar mee.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2007, 11:12
door pEus
Helaas Jon,

Ben bang dat je pas onder die hoge premie uitkomt als de Gentry 20 jaar oud is. Voor mijn Griffe heb ik dat ook al eens uitgezocht en ik rijd nog minder kilometers met de Griffe dan jij met de Gentry :!:
Dus Elaska lijkt prijstechnisch gezien een goed alternatief. Vergelijk wel de voorwaarden want daar kan ook nog weleens verschil in zitten :!:

Groet,

Eugène

BerichtGeplaatst: 16 feb 2007, 17:54
door M. van der Meulen
Mijn 104 een oldtimer-WA van Univé met beperkt casco, eigen risico E 136,- per gebeurtenis, E 68,00 bij ruitbreuk. Bijzondere voorwaarden: repatriering uit het buitenland, onderdelenclausule. Berekend op 5.000km per jaar. WA gedekt tot E 2.268.901,00. Op een taxatiewaarde (2006) van E 2.201,00 is de jaarpremie per 05-2006 bruto E 226,65 doch met mijn huidige 70% bonus is dit E 94,66 per jaar inclusief belasting. Gebruik ook de zoekfunctie van het forum, topic Taxatiewaarde. Groet, M.

BerichtGeplaatst: 17 feb 2007, 22:02
door ZEN
pEus schreef:Helaas Jon,

Ben bang dat je pas onder die hoge premie uitkomt als de Gentry 20 jaar oud is. Voor mijn Griffe heb ik dat ook al eens uitgezocht en ik rijd nog minder kilometers met de Griffe dan jij met de Gentry :!:
Dus Elaska lijkt prijstechnisch gezien een goed alternatief. Vergelijk wel de voorwaarden want daar kan ook nog weleens verschil in zitten :!:

Groet,

Eugène



Ik zie die 20 jaar grens niet zo.
Zelfs mijn 18 jaar oude 305 is verzekerd op een klassieker polis.
Weliswaar WA, maar dat heeft met (het gebrek aan) waarde te maken.
Overigens kost me dat nog geen 50 euro, per jaar dus...

Vraag eens na bij Lion Classique. Of bij de GIO.

BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 11:22
door tomtom
KNAC verzekerd; knac lidmaatschap geeft ook recht op anwb-hulp. De verzekering geeft je de keuze tussen taxatie verzekeren of een bedrag dat je zelf aangeeft (je kunt dus zelf kiezen om hoger of lager dan een (richt)taxatie te gaan zitten). Plus; je bent van dat ge***** met elke keer taxeren. Altijd prettig en snel geholpen.

BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 21:47
door Koffiemolen
504: WA + volledig casco (getaxeerd op 6000 na restauratie) Europeesche
204: WA Europeesche
505: WA Unigarant (als tweede (klassieke) auto op de polis van de 307 (WA + beperkt casco)

BerichtGeplaatst: 19 feb 2007, 13:31
door pEus
ZEN schreef:Ik zie die 20 jaar grens niet zo.
Zelfs mijn 18 jaar oude 305 is verzekerd op een klassieker polis.
Weliswaar WA, maar dat heeft met (het gebrek aan) waarde te maken.
Overigens kost me dat nog geen 50 euro, per jaar dus...

Vraag eens na bij Lion Classique. Of bij de GIO.


Dan heb je dat goed voor elkaar, normaal is de auto bij de verzekeringsmaatschappij een oldtimer bij 20 jaar en ouder.

BerichtGeplaatst: 19 feb 2007, 14:16
door Brownie
pEus schreef:
ZEN schreef:Ik zie die 20 jaar grens niet zo.
Zelfs mijn 18 jaar oude 305 is verzekerd op een klassieker polis.
Weliswaar WA, maar dat heeft met (het gebrek aan) waarde te maken.
Overigens kost me dat nog geen 50 euro, per jaar dus...

Vraag eens na bij Lion Classique. Of bij de GIO.


Dan heb je dat goed voor elkaar, normaal is de auto bij de verzekeringsmaatschappij een oldtimer bij 20 jaar en ouder.

Lion classique gaat uit van het model. Ik vraag me af of ze wel een 205 willen verzekeren, zelfs als hij van 1984 is. Een 505 van 1991 is weer geen probleem.