Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 apr 2016, 09:51

Te koop Peugeot 104 Rally


Deze leg ik ook alvast in de week.

Ik ben nu nog bezig deze weer klaar te maken voor de race, de kabelboom is aan revisie toe en ben daar al redelijk ver in gevorderd.

Ook hier is een uitgebreid topic van:
viewtopic.php?f=53&t=8214

Deze auto is helemaal omgebouwd tot racer, maar nog steeds roadlegal en bezit nog een gewone APK, deze zal in juni moeten worden vernieuwd ( dat gaat sowieso gebeuren).

Onlangs nog het gehele benzine systeem vervangen door professioneel spul ( alleen al ca 1000 euro aan kosten gemaakt)

Er zit een set Michelin sliks bij ( die heb ik nieuw gekocht en 3 sessies mee geracet, sliks waren ook 1000 euro)

Ik schat dat er ca 15000 euro aan materiaal in deze auto is gestoken. In Frankrijk zie je de prijzen van de Samba Rally's de pan uit reizen, ook voor de onderdelen wordt veel geld gevraagd.

Als er hier in Nederland iemand te vinden is die serieus belangstelling heeft dan wil ik de auto wel voor 7500 euro weg doen. In Frankrijk ga ik er op termijn ook mee adverteren maar daar wordt de prijs wel hoger omdat er daar ook nog veel meer echt mee geralley'd wordt.
Ik heb er ook nog een reserve rallyblok bij, maar die moet nog wel afgemonteerd worden.

Afbeelding

Een liefhebber gezocht :wink:

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor lionceau » 13 apr 2016, 18:04

Hoi Rudie,
Nog een auto erbij zit er voor mij niet in.
Als je het reserve blok en eventueel andere losse onderdelen apart wil verkopen hoor ik het graag.
Het zou mooi zijn als hij in ons land blijft maar de markt in Frankrijk is veel beter.
Gr
Tjard
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 mei 2016, 15:18

Update van de advertentie:

Te koop Peugeot 104ZS Ralley ( 1440cc, 129pk)

Boujaar 1977, nieuwe APK
Volledig gerestaureerd Ralley replica en voorzien van een indrukwekkende hoeveelheid raceopties, kosten nog moeite gespaard om er iets heel speciaals van te maken

Veel aan gemodificeerd:
Motor 1440cc ( zuigers van R16, klepuitsparingen ingefreesd)
- Cilinderkop en nokkenas van 1285cc Talbot Samba Ralley groep B
- Nokkenas in Engeland geflowd ( geharde klepzittingenh, nieuwe klepgeleiders)
- Injectie met Jenvey throttle bodies ( 40mm)
- Verhoogde compressie verhouding
- Spruitstuk Brozzi 45mm.
- Jenveys zijn direct op spruitstuk gemonteerd dus zonder rubberen adapters.
- Krukas, zuigers en vliegwiel zijn gebalanseerd
- PTS spaghetti met Lambda sonde
- PTS achterdemper ( inclusief universele tussendemper), geen dB problemen op circuit)

Versnellingsbak:
- PTS, 15:58 gemodificeerd voor betere olie retour
- Oliereturn vanuit kop naar bak
- PTS platensper
- Verstevigde drukgroep, normale koppelingsplaren dus geen gesinterde ( slipt absoluut niet)
- Oliekoeler ( met olietemperatuur meter op achteruitrij schakelaar aangesloten.
- Carter ring voor meer olie inhoud ( 7 liter)
- ECU ( bluetooth connection met Tablet met digitaal dashboard)

PTS triangelsubframe ( geen originele maar nagemaakt, 3 uniballs per kant
Motor heeft twee extra ophangpunten (dus 5 in totaal)en is kantelvrij
Extra stevige motor ophangrubbers

Op dit moment heeft de motor 129 pk, is nog niet afgesteld op een vermogensbank. Deze motor ( zoals Citroen Visa groep B evolution 2) zou met 45mm Webers 142pk moeten hebben. Motormanagement ingesteld om maximaal 7500rpm. Op rechte eind Zandvoort kom ik op 170 km/uur. Rondetijd 2min20 maar ik ben geen goede racer.

Specificaties van de auto:
- Twee race stoelen, de bestuurdersstoel heeft een 6-punts gordel
- Brandbluser met 5 sproeikoppen, blusser is in jan. 2016 opnieuw gevuld en gekeurd.
- Rolkooi
- Quickshift schakelmechanisme ( vollidig met uniballs, zit geen speling in)
- Versterkte Rempedaal ( om met het volle gewicht te kunnen remmen)
- Remcilinder van Visa GTI
- PTS remklauwen voor ( 4 cilinders per klauw)
- Achter Visa GTI draagarmen met trommels ( vier punts naven)
- PTS schokbrekers voor
- PTS stabilisatorstang achter (23mm)
- Koni (rode) verstelbare schokbrekers achter met kortere en sterkere veren
- Velgen van de Peugeot 205 GTI
Banden zijn als nieuw, nagenoeg geen kilometers mee gereden ( Uniroyal Rainsport 2,
195*15*60). Extra: Set Michelin Slicks

- Polyester motorkap en achterklep ( achter een lexaan raam)
- Polyester deuren ( PTS van de Talbot Samba Rally)
- Groep 5 polyester body set ( spatbord verbreders voor en achter, plus voor en
achterbumper
- Catch tank van 1.5 liter, met ingebouwde injectiepomp, RVS/Teflon benzineleidingen
- Kunststof benzine tank van de Visa GTI

Er zijn nog een hoop reserve onderdelen waaronder een Groep B motorblok met een 1285cc nokkenas en een set dubbele webers 40mm met grotere venturi's

Vraagprijs €7500


Foto's die ik ook ga gebruiken om hem te laten taxeren

Afbeelding

Mooi zijaanzicht van het interieur
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De praktijk, hoe rijdt zo'n 104 racer nu?
https://www.youtube.com/watch?v=48jx5Htr2dM
Er zijn meer filmpjes maar dit is een leuk kort stukje


Nu de advertentie nog in het Frans vertalen, denk dat ik daar meer kans maak

GrR
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 10 jul 2016, 18:55, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 jun 2016, 22:34

Advertentie geupdate en uitgebreid.

Deze ga ik gebruiken voor de franse advertentie en de taxatie. Volgende week gaat ze naar de APK, wilde er volgende week vrijdag mee naar Zandvoort, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken ( te druk op het werk en te veel werk en de prio ligt bij het opruimen van de sleutelruimte)

Er zijn veel meer reserve onderdelen bij maar de belangrijkste is natuurlijk wel het reserve motorblok.

Lees maar eens de indrukwekkende lijst met specs :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 10 jul 2016, 18:50

Nu met nieuwe APK

De hele auto wordt aan de binnenkant helemaal wit gemaakt, veel mooier dan dat zwarte.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 31 jul 2016, 09:05

Geachte kijker,

Hierbij wil ik Humpie Dumpie nogmaals onder de aandacht brengen :wink:

Op dit ogenblik wordt de hele binnenkant wit geschilderd en krijgt ze een veel netter aanzicht. Tecnisch wordt ze er niet beter op en dat is waarom ik er nooit aandachr aan heb besteed, andere technische aanpassingen waren veel belangrijker, zoals vervanging van delen van de kabelboom omdat al die PVC stekkerblokjes verteerd waten en abbrokkelde, met gevaar voor kortsluiting.
Het hele benzineleidingsysteem vervangen ( heeft alleen al ca €1000 gelost) nu absoluut veilig en betrouwbaar.
De brandblusser opnieuw laten keuren en met 5 sproeikoppen ook hiet weer een stuk extra veiligheid aan boord.

Het oog wil ook wat dus vond ik de binnenkant wel een beurtje kon hebben :wink:

Komend weekeinde hoop ik haar weer op te kunnen bouwen en zal dan de foto's online zetten.

Een vraag aan de kijkers: 1040 kijkers maar niet een serieuze reactie :cry:

Wat is de bottle neck voor mogelijk geinteresseerden?

Is dat alleen de prijs of dat ze niet meer in originele staat is, of iets anders? Ik ben wel benieuwd, misschien kan ik er wat mee!

Ik zou graag deze originele auto in Nederland houden, maar niet tegen elke prijs.
Als je ziet dat er al samba rallys voor €29000 te koop staan dan acht ik de kans dat ik haar in Frankrijk voor een acceptabele prijs kwijt kan raken aanzienlijk groter. Toch geld is niet mijn grootste drijfveer :wink:

Ik ben benieuwd :lol:

Groeten Rudie
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 31 jul 2016, 10:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Brownie » 31 jul 2016, 10:38

Rudie_Krämer schreef:Een vraag aan de kijkers: 1040 kijkers maar niet een serieuze reactie :cry:

Wat is de bottle neck voor mogelijk geinteresseerden?

Is dat alleen de prijs of dat ze niet meer in originele staat is, of iets anders? Ik ben wel benieuwd, misschien kan ik er wat mee!



Ik denk dat veel mensen net als ik dit topic wel bekijken om te zien wat voor auto het nu is. En het is zeker iets bijzonders. Niet in originele staat, maar wel in een andere gespecialiseerde staat. Persoonlijk niks voor mij, ook al kijk ik graag naar de plaatjes. Misschien ook eens adverteren op een site die meer bezig is met circuitrijden, al dan niet in het oldtimer, maar niet specifiek merkgebonden. Ik denk dat er weinig circuitrijders op dit forum zitten.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor jacqabe » 31 jul 2016, 15:44

Ook ik ben een van die kijkers maar geen koper. Mijn voorkeur gaat uit naar de 403. Overigens wel altijd weer interessant om te volgen maar daar heb je nu niet zo veel aan. Wat Brownie al zegt, misschien moet je het ook op een andere site proberen.
Succes in ieder geval.
Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1671
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor 403diesel » 31 jul 2016, 17:39

http://www.raceautotekoop.nl, is dat niet iets?
Iig meer de doelgroep denk ik.

Zie je volgende week als je haar weer komt opbouwen.
Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 aug 2016, 21:46

Toch maar op Marktplaats gezet

http://link.marktplaats.nl/m1078010560
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor willem_jacobs » 11 aug 2016, 22:43

begrijp me niet verkeerd maar in je advertentie zitten een heel aantal slordigheden / inconsistenties...

de foto's laten soms een ongeschilderde vloer zien en soms een nieuwe witte (dat doet eventueel geintresseerden wellicht twijfelen)

daarnaast geen de advertentie naam al meteen een behoorlijke fout (144ccm?)

verschillende foto's geven een ander punt in de restauratie weer..
(witte motorkap bijvoorbeeld)

en wellicht dat de bonte stoelen niet naar ieders smaak zijn.

Laat ik voorop stellen dat ik de wagen bijzonder intressant vind, en ik dit project (zij het enkel als lezer) altijd heb gevolgd.

zo'n wagen verkopen vraagt veeeel geduld, dat er iemand is die dit er voor over heeft moet haast wel!
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 aug 2016, 22:58

Bedankt voor je opmerkingen, ga er gelijk naar kijken
GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor 403diesel » 11 aug 2016, 23:18

Ik weet sinds begin deze week pas dat je met PTS Peugeot/Talbot Sport zal bedoelen. Misschien handig dit er de eeste keer ook even bij te vermelden zodat duidelijk is dat het hier originele Peugeot onderdelen betreft.
Die zwart/rood gevlekte vloer is zooo juli 2016; kan echt niet meer :mrgreen:

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor willem_jacobs » 12 aug 2016, 01:05

heel kort een paar punten van commentaar:

een nokkenas kun je niet 'flowen' dat doe je met een kop / poorten / runners / inlaat / uitlaat

voor de 'tuners' is het van belang om te weten welk type en programma motormanagement je gebruikt

Je hebt het over een olie sensor die is aangesloten op de achteruitrijschakelaar in de versnellingsbak??? (is dag dan de plek waar je de olietemperatuur van de bak meet ofzo???

Heeft de rolkooi een goedkeur (voldoet hij aan FIA eisen?)

Je spreekt van een catchtank met een injectiepomp? (catchtank is een begrip dat gebruikt word om olie op te vangen die voa de carterventillati het blok verlaat... ik volg je daar helemaal niet??)

Het 4 gaats onderstel is niet standaard op een 104, de oplossing daarvoor op de achteras is duidelijk uiteengezet, informatie over de voortrein is minder duidelijk...

Heb je een documentatie van alle aanpassingen en gebruikte onderdelen ? (een one off kan afschrikken als jet aankomt op reserveonderdelen zoeken!)

Je bent consequent fout in heg aangeven van de bandenmaat (tenminste voor de set straatbanden, 195 60 R15 neem ik aan?)

En:
Niet onbelangrijk voor diegenen die dit racemonster over de openbare weg naar het circuit zouden willen rijden:

Is het geheel op kenteken geregistreerd, of is dat in he geheel niet nodig aangezien de wagen daarvoor vrijgesteld is ivm de leeftijd? (bouwjaar)

Daarnaast kunnen de foto's veeeel beter.

sommige foto's zijn gemaakt op grote afstand, andere zijn zo ver ingezoomd dat een niet-kenner niet uit de foto kan opmaken waar hij naar kijkt.

Daarnaast moet je (je hebt op maarktplaats aardig wat ruimte voor foto's) zorgen dat de gehele auto er op staat. En dat een koper direct een overzicht heefg van hetgeen is aangeboden.

'veel onderdelen bijgeleverd' is een onduidelijke omschrijving.

Verder zou ik de vermelding dat er meer potentie in het motoblok zit in de advertentie achterwege laten. Zoals nu omschreven lijkt hef alsof de fijn afstelling van de motor nooit gedaan is. Dat roept meer vragen op dan nodig is.

wat 403diesel hierboven opmerkt vind ik dan weer opmerkelijk, naar mijn ided heb je echt iets gemist in het oeuvre van Peugot / Talbot als je de term 'PTS' niet kent in verband met het merk...

Er is zelfs een velgtype wat in de volksmond PTS genoemd word.
(de rallyesport velgen zoals gezien op de 309/205 rally specials op basis van dd standaard GTi en rallye modellen, weer een compleet andere categorie dan de Turbo16...)

Zoals ik eerder al aangaf wil ik je alleen maar verder helpen Rudie, het blijft immers een hele prestatie dat je dit hebt weten te realiseren, dat verdient op zn minst een goede verkoopprijs als hij dan toch, helaas, het toneel gaat verlaten.
willem_jacobs
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 12 aug 2016, 07:16

Willem,

Bedankt voor je zeer uitgebreide en opbouwende kritiek :wink:. Ik ga kijken hoe ik de advertentie kan verbeteren.

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Frank.04 » 12 aug 2016, 08:04

Blijft over dat het altijd lastig is om voor auto's waar je zelf van onder de indruk bent anderen te enthousiasmeren, niet iedereen denkt hetzelfde.

Waarom is er geen belangstelling voor de Mercedes 450 SEL op LPG uit 1973? Een koninklijke auto met dito rijgenot?

Wat bezielt men om geen bod te doen op de Jaguar XJ 12 Convertible uit 1975, officieel geregistreerd als Cabriolet?

Wat is er mis met een BMW Z3 van eerste eigenaar met slechts 109.000 km?

Of dichter bij huis:

Wie koopt er een van mijn 404's voor de prijs van een grote beurt van een Astra?

Waarom blijft de uniek authentieke 504 Cabriolet uit 1970 onverkocht terwijl men bereid is om meer uit te geven voor beduidend slechtere exemplaren?

Wil dan niemand een leuke 504 Coupe Automatique uit 1972 met twee jaar APK?

Kortom: verkopen is ondankbaar werk, vooral als je het metier niet beheerst (en zo eentje ben ik er).

Ik wens je veel succes en de kracht om niet gefrustreerd te raken
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Peugeot 104ZS 1977, 130 pk, 1440cc Injectie Rally

Berichtdoor Rudie_Krämer » 12 aug 2016, 08:42

Ik heb de tekst aangepast en wat foto's verwijderd. Helaas staat de auto nu in Maasbommel en heb op dit moment niet veel beter bruikbare foto's.

Daar moet ik dus nog achter heen.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten