Update van de advertentie:
Te koop Peugeot 104ZS Ralley ( 1440cc, 129pk)
Boujaar 1977, nieuwe APK
Volledig gerestaureerd Ralley replica en voorzien van een indrukwekkende hoeveelheid raceopties, kosten nog moeite gespaard om er iets heel speciaals van te maken
Veel aan gemodificeerd:
Motor 1440cc ( zuigers van R16, klepuitsparingen ingefreesd)
- Cilinderkop en nokkenas van 1285cc Talbot Samba Ralley groep B
- Nokkenas in Engeland geflowd ( geharde klepzittingenh, nieuwe klepgeleiders)
- Injectie met Jenvey throttle bodies ( 40mm)
- Verhoogde compressie verhouding
- Spruitstuk Brozzi 45mm.
- Jenveys zijn direct op spruitstuk gemonteerd dus zonder rubberen adapters.
- Krukas, zuigers en vliegwiel zijn gebalanseerd
- PTS spaghetti met Lambda sonde
- PTS achterdemper ( inclusief universele tussendemper), geen dB problemen op circuit)
Versnellingsbak:
- PTS, 15:58 gemodificeerd voor betere olie retour
- Oliereturn vanuit kop naar bak
- PTS platensper
- Verstevigde drukgroep, normale koppelingsplaren dus geen gesinterde ( slipt absoluut niet)
- Oliekoeler ( met olietemperatuur meter op achteruitrij schakelaar aangesloten.
- Carter ring voor meer olie inhoud ( 7 liter)
- ECU ( bluetooth connection met Tablet met digitaal dashboard)
PTS triangelsubframe ( geen originele maar nagemaakt, 3 uniballs per kant
Motor heeft twee extra ophangpunten (dus 5 in totaal)en is kantelvrij
Extra stevige motor ophangrubbers
Op dit moment heeft de motor 129 pk, is nog niet afgesteld op een vermogensbank. Deze motor ( zoals Citroen Visa groep B evolution 2) zou met 45mm Webers 142pk moeten hebben. Motormanagement ingesteld om maximaal 7500rpm. Op rechte eind Zandvoort kom ik op 170 km/uur. Rondetijd 2min20 maar ik ben geen goede racer.
Specificaties van de auto:
- Twee race stoelen, de bestuurdersstoel heeft een 6-punts gordel
- Brandbluser met 5 sproeikoppen, blusser is in jan. 2016 opnieuw gevuld en gekeurd.
- Rolkooi
- Quickshift schakelmechanisme ( vollidig met uniballs, zit geen speling in)
- Versterkte Rempedaal ( om met het volle gewicht te kunnen remmen)
- Remcilinder van Visa GTI
- PTS remklauwen voor ( 4 cilinders per klauw)
- Achter Visa GTI draagarmen met trommels ( vier punts naven)
- PTS schokbrekers voor
- PTS stabilisatorstang achter (23mm)
- Koni (rode) verstelbare schokbrekers achter met kortere en sterkere veren
- Velgen van de Peugeot 205 GTI
Banden zijn als nieuw, nagenoeg geen kilometers mee gereden ( Uniroyal Rainsport 2,
195*15*60). Extra: Set Michelin Slicks
- Polyester motorkap en achterklep ( achter een lexaan raam)
- Polyester deuren ( PTS van de Talbot Samba Rally)
- Groep 5 polyester body set ( spatbord verbreders voor en achter, plus voor en
achterbumper
- Catch tank van 1.5 liter, met ingebouwde injectiepomp, RVS/Teflon benzineleidingen
- Kunststof benzine tank van de Visa GTI
Er zijn nog een hoop reserve onderdelen waaronder een Groep B motorblok met een 1285cc nokkenas en een set dubbele webers 40mm met grotere venturi's
Vraagprijs €7500
Foto's die ik ook ga gebruiken om hem te laten taxeren
Mooi zijaanzicht van het interieur
De praktijk, hoe rijdt zo'n 104 racer nu?
https://www.youtube.com/watch?v=48jx5Htr2dMEr zijn meer filmpjes maar dit is een leuk kort stukje
Nu de advertentie nog in het Frans vertalen, denk dat ik daar meer kans maak
GrR