Peugeot 504 familiale reiswagen

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Peugeot 504 familiale reiswagen

Berichtdoor engelz » 11 nov 2016, 20:28

Afbeelding

Peugeot 504 familiale reiswagen. Net terug van de AP-keuring die moest gebeuren voor de winter. Geen aantekeningen. Weer goed voor 2 jaar rijplezier. 1977, wegebelastingvrij. Technisch bijzonder goede oldtimer.

Na alweer bijna tien jaar elke zomer een vakantie met deze fantastische reiswagen ga ik afstand doen van een periode. Doordat ik na aanschaf zo veel tijd en liefde in de 504 heb gestoken voelde ik me bijna verplicht om elk jaar met de 504 op vakantie te gaan. Nu wil ik ook wel een keer wat anders doen zonder dat de 504 een jaar stilstaat. Want korte ritjes heb ik nooit met deze auto gemaakt en ben ik ook niet van plan. Auto heeft in mijn bezit en die van de vorige eigenaar altijd binnen gestaan. Ik heb veel aan de auto gewerkt bij Ab van Egmond, dat was heel bijzonder van hem. Doorgaans staan er peperdure vooroorlogse wagens bij hem op de brug. Later deed ik zelf jaarlijks onderhoud bij Jonkhart in Hilversum. Wederom een bijzondere plek. De reismodificaties zijn gedaan door Autobi in Delft, een super slimme zorgvuldige creatieve monteur. Laatste paar jaar deed ik door tijdgebrek de APK en wat onderhoud bij Schrijvers in Hilversum. Deze garagist reed zelf jaren in een 504. Het was raar om je auto waar je elke meter zelf in reed af te geven, maar deze man kreeg mijn vertrouwen en de sleutels.

Opties
Elektrische ramen voor, gele Hella mistlampen, derde bank (familiale), mooie radio/cd/usb met groene verlichting zoals het dashboard met voor grote MB quart luidsprekers, achter Kef (met Sony rooster!). Bruin gele bekleding. Voor 40 jaar oud prima! De matten zijn niet de mooiste. Hemeltje is schadevrij en nog heel mooi.

Motorrevisie
Nieuwe cilinderbussen, nieuwe zuigers, nieuwe oliepomp, cilinderkoprevisie met geharde klepzittingen voor loodvrije euro. Bosch bobine. Geïsoleerde moderne boegiekabels. Carburateur gereviseerd. Het is tien jaar geleden en sinds toen alleen lange ritten voor vakantie. Auto is nooit te heet geworden. Heeft altijd nieuwe olie en filter gehad. Heeft dan ook geen verbruik en veel pit. Prachtige koffiekleurige boegi's. Ik rijd er altijd rustig mee maar hij kan ook probleemloos een dikke verkeersboete op de snelweg opleveren.

Onderhoud
In mijn bezit is alles wel een keer geserviced. Ik heb eens de remklauwen laten reviseren door een frictiebedrijf. De carburateur is professioneel afgesteld. Nieuwe schokbrekers achter die net iets hoger zijn voor bagage. Achterwiellagers en remschijven zijn dit jaar nog vervangen.

Gebruik na motorrevisie
Alleen lange ritten. Nogmaals, motor is nooit heet geworden (wat in de file met een ongemodificeerde 504 zomaar gebeurt). Loopt mooi en relatief zuinig. Ik haal altijd meer dan 10km uit een liter op de GPS. Binnendoor zijn met rustig rijden 1:11+ geen uitzondering. Bijna elk jaar / bij elke reis van nieuwe Bahrdahl olie voorzien. Nooit een aanhanger getrokken. NOOIT op gas gereden.

Modificaties voor reizen
Grotere radiateur met elektrische fan en de originele mechanische. Dubbel thermostaat. Eerst schakelt de elektrische in. Die redt het altijd. Bij heel lang file rijden kan het zijn dat de andere bijstaat. Er is een sterkere dynamo gemonteerd. Nieuwe gelijkrichter. Oliebadluchtfilter. Een grotere benzinetank. Oliebadluchtfilter, laad adjusters achterschokbrekers, mistlampen, carterbescherming. En dit alles zonder het uiterlijk van het origineel geweld aan te doen. Alles is eventueel terug te bouwen naar origineel. Maar zo is hij beter!

Aandachtspunten
Ik had hem graag nog eens in de nieuwe lak gezet maar dat mag een nieuw baasje doen als die daar waarde aan hecht. De auto heeft plekken die matter zijn. Hier en daar een heel klein butsje. Niks ernstigs. Lakschade die is bijgewerkt met verf in kleur. Geen strakke lak all-over, voor vakanties ook wel fijn. De bodem is hard. Ik heb bij aanschaf preventief bij een ontluchtingsgat in de kokerbalk een nieuw stuk laten inlassen, de opening was daar lichtjes aangevreten. Zie je nu niets van. De auto is perfect uitgelijnd maar heeft door het lange stilstaan een hoogteslagje in de voorbanden. Dat betekent een kleine trilling in het stuur bij ca 110km/h. Als ik zelf de ruimte had zou ik hem een keer deels demonteren en laten spuiten. Nu huur ik in Amsterdam een overdekte parkeerplaats. Daar wordt niet gesleuteld! De andere locaties waar ik aan de auto werkte was stop and go. Geen lange duur klussen waren mogelijk, alleen dag klussen.

Gezien de technische staat, de schaarste en laatste advertenties die ik zag is mijn prijsindicatie 5750,- Alle familiales die ik de afgelopen jaren zag waren optisch vaak heel aardig maar technisch 'waardeloos'. Geen koopjesjagers, voor 120,- verzekering per jaar zonde om te grabbel te gooien, gezien de technische staat en inzetbaarheid.

Meer informatie over de wagen
http://sidewalkadventures.nl/join-for-a-ride/peugeot-504-le-lion-dor/

Meer informatie over modificatie en revisie:
http://sidewalkadventures.nl/peugeot-504-familiale-tlc/

Wat 504 avontuur, ik zal nog recente foto's van deze zomer toevoegen (IJsland en de Faröer), die hierboven is in Polen, een paar jaar geleden. Auto is niets veranderd!
http://sidewalkadventures.nl/peugeot-504-familiale-adventures/

Bij serieuze interesse graag een e-mail sturen. Dan bel ik u terug.
engelz
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 24 dec 2007, 22:18
Woonplaats: Amsterdam

Re: Peugeot 504 familiale reiswagen

Berichtdoor Jineuf » 24 nov 2016, 23:02

Kan het zijn dat ik deze onlangs in de Sumatrastraat in Baarn zag staan?
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: Peugeot 504 familiale reiswagen

Berichtdoor engelz » 25 nov 2016, 00:28

Dat klopt, daar is de auto recent APK gekeurd (Peugeot Schrijvers). Vorige APK is hij daar ook gekeurd. Toen kwam er een steekproef: geen enkel bezwaar opgemerkt! Goede wagen en goede garage!
engelz
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 24 dec 2007, 22:18
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten