Te koop: Peugeot 205, 1.1i GR 1990

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Te koop: Peugeot 205, 1.1i GR 1990

Berichtdoor LauraH » 02 jun 2018, 14:07

Te koop aangeboden: Authentieke, 5-deurs Peugeot 205 uit 1990 (blauw). Mijn grootouders hebben deze auto in 1990 gekocht. In 2012 heb ik de auto van ze overgenomen. Gebruikt als 2e auto. Door nieuw werk is deze nu overbodig geworden. De auto is, op het dakraam na, compleet authentiek en in goede staat! Motorisch gedeelte is in prima staat maar enkele dingen verdienen wel wat aandacht, maar dat is voor een hobbyist zo op te lossen.

Afbeelding

Goed onderhouden (aantoonbaar, de meeste historie heb ik nog)
APK gekeurd
Rijdt heerlijk Frans (goede vering!)
Lekkere stoelen
Lage kilometerstand
Geen roest!
Motor is prima in orde. Zweet wel wat, maar dat mag, na zoveel jaar.
Mét originele handleiding!
2 sleutels aanwezig
Originele bekleding, volledig in tact

Enkele puntjes van aandacht:
- Er is een lekkage geweest bij de achterklep (bekend probleem bij dit type auto). Lekkage is verholpen, maar de mat in de kofferbak verdient wat aandacht.
- Lichte krasjes op de linkerzijkant (zie foto)
- Bij vochtig weer reageert de elektronica van het dakraam wat traag.
- De homokineet moet vervangen worden.
- Waterpomp is aan vervanging toe.

Verdere opmerkingen: - Sterretje in de voorruit (is behandeld door Profile, maar wel nog zichtbaar)

Nogmaals: een auto met slechts enkele aandachtspunten, een roestvrije carrosserie; in erg goede staat! Een youngtimer in spe!

Vraagprijs € 800,-

Voor meer informatie, foto's en contactgegevens, zie: https://www.autotrack.nl/tweedehands/pe ... 5/40229686
LauraH
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 02 jun 2018, 13:15

Re: Te koop: Peugeot 205, 1.1i GR 1990

Berichtdoor beeperhorrie » 02 jun 2018, 16:56

Dakraam en krasjes zullen het probleem niet zijn.
Een nieuwe waterpomp betekent ook de distributie. En dan vraag ik me af waarom moet de waterpomp vervangen? Kan dus wel eens zijn dat er koelingsproblemen zijn.
Aandrijfas is nog wel te doen. Maar de vochtproblemen gaan verder dan de mat in de kofferbak want op de foto's is duidelijk te zien dat links zowel de voor- als achterzitplaats vochtplekken hebben.
Ik voorzie dat deze het niet meer verder gaat redden. In mijn optiek is de prijs te hoog, voor nu dan. Zonde want over een paar jaar zal de prijs ongetwijfeld gerechtvaardigd zijn zeker met deze kilometerstand, maar nu wordt er nog genoeg aangeboden voor minder of met minder herstel kosten in het verschiet.

Afbeelding

Ook wel jammer; het forum wordt weer eens gebruikt als gratis variant voor Marktplaats.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten