Te Koop: Peugeot j7 met nog 1.5 jaar APK

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Te Koop: Peugeot j7 met nog 1.5 jaar APK

Berichtdoor robby91 » 29 dec 2018, 19:26

Wegens verhuizen naar Noorwegen zet ik met pijn in mijn hart de Peugeot J7 te koop.
Prijs is ergens rond de 3950,-

De afbeeldingen zijn een beetje te groot maar weet niet hoe ik ze kleiner krijg. Afbeelding openen in een nieuw tabblad en je ziet het hele plaatje op hoge resolutie :wink:

Wil je een karaktervolle bus die je veel blije gezichten, duimpjes en nog meer avonturen geeft. Dan is deze bus perfect.

Deze J7 begon zijn leven op 12-10-1979 als ME bus in den Bosch. In 1981 is hij door het rijk aan een particulier verkocht. Deze eigenaar heeft de J7 voorzien van een camper interieur en ook op het kenteken laten keuren als Kampeerwagen. Nadat hij vele jaren in zijn bezit is geweest heeft hij meerdere eigenaren gehad die hem voor een kortere periode hebben gehad. Voordat ik hem in 2014 kocht was de bus in Londen beland.

Direct na aankoop en zijn terugkomst in Nederland heb ik alle remleidingen en de achterste remtrommels en wiellagers vervangen. Hij ging direct vlekkeloos door de APK. Een mooie tijd brak aan. Doordat deze bus zijn brandstof uit een 60 liter LPG tank krijgt heeft hij me vele goedkope kilometers een plezier bezorgd. En dit waren niet alleen maar zomerse mooi weer ritjes. Hij beleefde het hele jaar door de gekste avonturen. Van volgepropte verhuiswagen tot heerlijk comfortabele surfbus. Hij heeft me overal gebracht waar ik wou en heeft me hierbij nooit echt in de steek gelaten. Zo zag hij in de zomer het zonnige saint tropez, in de herfst de ruwe kusten van Normandië In de winter een koud en besneeuwd Duitsland en in het voorjaar genoot hij wild kamperend van de mooie Veluwe.

In 4.5 jaar heeft hij ongeveer 60.000 kilometer gereden. Hij is op technisch vlak dan ook goed onderhouden. De kop van de motor is vervangen zodat er weer genoeg stelmogelijkheid voor de kleppen is. Dit is nodig omdat hij op LPG rijdt en dus wat vaker gesteld moet worden. Ook is de versnellingsbak vervangen. Zoals eerder vermeld zijn ook alle remleidingen en de achterste remtrommels en wiellagers vervangen.

Op esthetisch vlak is hij minder goed onderhouden. De deurrubbers zijn in slechte staat en de bus begint wel serieus te roesten. Op een aantal plekken beginnen er gaten in te vallen. Dit zijn echter niet de technische delen. Zoals de keurmeester afgelopen APK melde. “Toen ik de buitenkant zag had ik niet verwacht dat hij technisch in zo’n goede staat was”. Het enigste wat voor de laatste APK moest gebeuren was het kentekenlampje vervangen en de handrem bijstellen. Hij ging in Juli dit jaar dan ook weer zonder problemen door de APK. Dit betekent dat jij er nu nog ruim 1.5 jaar mee kunt rijden voordat hij weer gekeurd moet worden.

Het interieur is nog nagenoeg hetzelfde interieur als het eerste ingebouwde camper interieur. Deze bestaat uit een eenvoudige keuken met 2 pits kooktoestel en wasbakje, koelkast, veel kastruimte, en een twee-banks zithoek die om te bouwen is tot bed. Zelf gebruik ik dit eigenlijk altijd alleen als bed.

Het grote dakrek op de bus is ideaal om je surfplanken op te vervoeren. Als je ze liever binnen hebt liggen biedt deze bus daar ook genoeg mogelijkheden voor.

Vorige week heeft hij nieuwe bougiekabels, verdeler kap en contactpunten gekregen zodat hij in de winter ook weer goed start.

Wat krijg je er verder nog bij:
Veel extra onderdelen waaronder oud maar compleet onder en bovenblok, oude versnellingsbak, wiellagers, pakking, carburateur en nog wat kleine onderdelen. Een map met werkplaatshandboek en eentje met technische tekeningen. Een map met allerlei papieren en onderhoudsbonnen vanaf het prille begin. En nog wat andere dingen die ik bij de bus heb verzameld, ik niet meer nodig heb, en jij hopelijk blij van wordt.

Pluspunten:
+ APK tot 27-07-2020 dus nog ruim 1.5 jaar
+ 60 Liter LPG tank
+ Technisch prima in orde
+ Vorige week nieuwe bougie kabels, verdeler kap en contactpunten gekregen
+ Veel extra onderdelen waaronder oud maar compleet onder en bovenblok, oude versnellingsbak, wiellagers, pakking etc.

Minpunten:
- Begint serieus wat roest te vertonen (maar niet op de delen die nodig zijn voor de keuring)
- Deurrubbers zijn in slechte staat (raamrubbers zijn goed)
- Slot rechterachterdeur werkt niet altijd mee
- Benzine dop gaat wat stug (maar deze gaat er dan ook bijna nooit af doordat hij ook start op LPG)


Hopelijk beleeft hij met de nieuwe eigenaar weer veel avonturen en geeft zijn nieuwe baasje niet om een beetje roest meer of minder zolang de bus technisch in goede staat is. Anderzijds is dit een prima project om een foodtruck van te bouwen.

Deze bus heeft wel wat liefde nodig. Maar zolang je hem regelmatig wat aandacht geeft laat hij je nooit in de steek.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
robby91
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 22 apr 2014, 22:30

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten