Bijzondere? 504 cabrio

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Bijzondere? 504 cabrio

Berichtdoor Brownie » 10 mei 2007, 17:08

Dhr. Orbie weet van prijzen, zoals bekend. Maar dit vind ik wel erg veel:

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/86 ... 76-v6.html

Is dit echt zo'h bijzondere en kloppen die koplampen wel voor een 76'er?
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Bijzondere? 504 cabrio

Berichtdoor Marcel » 10 mei 2007, 19:27

Brownie schreef:Dhr. Orbie weet van prijzen, zoals bekend. Maar dit vind ik wel erg veel:

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/86 ... 76-v6.html

Is dit echt zo'h bijzondere en kloppen die koplampen wel voor een 76'er?


Er zijn weinig cabrio's met een v6 motor. Inherent hieraan, een exlusieve prijs :wink:

Dit is het eerste type cabrio met een v6. Gebaseerd op de tweede serie van de 504 coupé; vandaar orginele lichten.
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor JT » 10 mei 2007, 21:19

Gaan we weer, over het principe handelaren, reguliere prijzen, seizoen, inflatie, vraagprijzen en biedingen, "wat de gek er voor geeft", enz.
die discussie hebben we al een paar keer gehad. ;-)

Het is veel, maar het is een vraagprijs.

Zoals ik zo op het eerste gezicht zie: een heel mooi exemplaar...
kijk die stoelen eens....

Ik heb geen ervaring met V6-en (iig met die in de 504), maar de carb versie uit de jaren 75-78 schijnt fijner en beter te onderhouden te zijn dan de 79-81 (maar daar krijg ik natuurlijk ook commentaar op van de specialisten! )
TRX(-alikes)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor leffe 404 » 10 mei 2007, 22:17

Ik schatte zelf zo'n uitvoering icm de goede staat, zo ver in te schatten vanaf foto's natuurlijk, in tussen 23 en 27 mille.

een v6 cabriolet natuurlijk wel ultiem !

Mijn droom is echter een v6 coupé automaat injection van 1983 met de grote tellerklokken.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor JT » 10 mei 2007, 22:20

Bah, die bumpers van die versie....

Versie <75, da's de mooiste...
Dan maar een 2L, die maar 150 km / u kan... ;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Brownie » 10 mei 2007, 22:25

Dit alles verklaart een hoop. Ik wist niet dat er zo weinig cabrio's met V6 motor zijn. In de coupe is het toch niet zo zeldzaam?

Vanaf wanneer is dat tweede type geleverd? Ik herkende de koplampen van het tweede type inderdaad, maar dacht dat die pas eind jaren 70 geleverd zijn.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor JT » 10 mei 2007, 22:38

Vanaf mj 75 zijn de 4 roestgevoelige koplampen vervangen door 2 minder roestgevoelige units...
Daarbij zijn de 4 smalle rozetten op de bumper vervangen door 4 brede die op de bumper liggen. De achterlampen zijn van schuine streepjes naar vierkante blokken veranderd.
Deurklinken van opliggend naar vlak.
De tank-klep, is ook iets verhoogd.

Dit zijn de optische veranderingen aan de buitenkant...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Martijn » 11 mei 2007, 07:06

leffe 404 schreef:
Mijn droom is echter een v6 coupé automaat injection van 1983 met de grote tellerklokken.


Die moet je dan wel zelf bouwen, af fabriek namelijk nooit geleverd!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Martijn » 11 mei 2007, 07:07

JT schreef:Vanaf mj 75 zijn de 4 roestgevoelige koplampen vervangen door 2 minder roestgevoelige units...
...


Eeeehhh.... Jan, die grote lampen zijn zeker zo roestgevoelig, zo niet nog erger dan de originele exemplaren!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor JT » 11 mei 2007, 07:58

Shit Martijn, ik wilde de keuze voor het eerste model een duidelijke emotionele laten zijn....
Laat jij iedereen weer weten dat het veel slimmer is een eerste model te hebben
:lol:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor pEus » 11 mei 2007, 08:53

JT schreef:Versie <75, da's de mooiste...
Dan maar een 2L, die maar 150 km / u kan... ;-)


Heb jij er een begrenzer op zitten Jan :?: ........................... :mrgreen:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor JT » 11 mei 2007, 14:16

lol...

Die is goed Eugene....

Met de kap dicht ga ik niet harder dan 120, dan begint het zo te flapperen.....
met de kap open ben ik opgehouden bij 150, bang dat de achterbank eruit zou waaien .....
:D
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor leffe 404 » 11 mei 2007, 18:46

Martijn schreef:
leffe 404 schreef:
Mijn droom is echter een v6 coupé automaat injection van 1983 met de grote tellerklokken.


Die moet je dan wel zelf bouwen, af fabriek namelijk nooit geleverd!


Hoe bedoel je ? Is die combinatie er niet met een automaat of niet icm injectie ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Martijn » 11 mei 2007, 20:17

leffe 404 schreef:
Hoe bedoel je ? Is die combinatie er niet met een automaat of niet icm injectie ?


504 V6 carburateur was leverbaar van eind 1974 t/m 1977 en altijd met 4 bak of automaat

Vanaf mj 1978 is de V6 met injectie geleverd en altijd gekoppeld aan 5 bak. Injectie-automaat is nooit geleverd.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor leffe 404 » 11 mei 2007, 20:55

dus het wordt dan of een v6 carbu met 4 bak van voor 1978 of een v6 injectie met 5 bk manueel 1982-1983 als ik het goed begrijp ?

Had je van de 2 liter wel een automaat coupe in 1982-1983 ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Marcel » 12 mei 2007, 10:31

leffe 404 schreef:dus het wordt dan of een v6 carbu met 4 bak van voor 1978 of een v6 injectie met 5 bk manueel 1982-1983 als ik het goed begrijp ?

Had je van de 2 liter wel een automaat coupe in 1982-1983 ?


zeker, deze kom je nog best vaak tegen op bijv marktplaats
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor Martijn » 12 mei 2007, 10:44

Marcel schreef:
leffe 404 schreef:dus het wordt dan of een v6 carbu met 4 bak van voor 1978 of een v6 injectie met 5 bk manueel 1982-1983 als ik het goed begrijp ?

Had je van de 2 liter wel een automaat coupe in 1982-1983 ?


zeker, deze kom je nog best vaak tegen op bijv marktplaats


Als je een automaat wilt dan ben je inderdaad aangewezen op een 2.0 of een coupe V6 1975/1977. Grote klokken kan je altijd achteraf inbouwen.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor leffe 404 » 12 mei 2007, 12:24

Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 12 mei 2007, 12:29

Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Walle69 » 14 mei 2007, 09:40

leffe 404 schreef:Nog een v6 cabriolet gevonden


En nog een! : http://www.marktplaza.nl/TOP-RESTAURATIE-504-V6-Cabriolet-1975-In-Nieuwstaat-0km-3103447.php

Die grijze bij Orbie staat al langer te koop; ik heb hem in het begin voor 25.000€ te koop gezien, nu dus 30.000€: zelfs vraagprijzen zijn aan verandering onderhevig :wink:

Een goede 504 CC is goud waard, een slechte kost goud geld!

Als je maar plezier hebt :D

groet

Walle
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Martijn » 14 mei 2007, 11:51

Walle69 schreef:Die grijze bij Orbie staat al langer te koop; ik heb hem in het begin voor 25.000€ te koop gezien, nu dus 30.000€: zelfs vraagprijzen zijn aan verandering onderhevig :wink:



Bij Orbie is alles aan verandering onderhevig, die man verzint het waar je bijstaat!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten