Aangeboden voor de sloop en technische onderdelen:
205 XRD '87 en 205 GRD '84 prima lopend, voor onderdelen.
Maandag 23 is mijn laatste werkdag, en op dinsdag 24 juni (vakantie, hoera!) begin ik om deze beide 205jes te voorschijn te halen.
Wie onderdelen wil hebben om te gebruiken voor eigen 205, welkom! Het restant schenk ik aan Wilfred de Ronde.
Autoambulance achter onze LaRo Defender, en op naar de Lutte...
Betreft een: 205 GRD uit 1984, 5 deurs dus. 600.000 km's.
Body erg verroest, interieur is nog redelijk. Motor loopt nog prima (!).
Voorzien van sproeiers op de koplampen en motor-voorverwarming elektrisch, vanwege Finland.
Geen kenteken aanwezig.
En een: 205 XRD, 03-febr.-1987 op kenteken, kleur: grijs metalic.
Met compleet kenteken/ laatste APK rapport en sleutels.
1e type daschboard, maar interieur (stoelen, banken, deurpanelen) reeds gedemonteerd.
Carroserie, dak, deuren, achterklep en bodem totaal doorgeroest, maar...
Technisch prima! Motor en bak ondanks 312.384 km. prima!
De laatste 20.000 km. (winter 2007/ 2008) heb ik deze 205 gebruikt als 'stations-205' als ik weer eens vanuit Friesland naar Utrecht of Den Haag moest voor mijn werk, en bij NS-station Almere, Lelystad of Harderwijk moest parkeren... Momenteel al jaren geschorst.
Reed altijd uitstekend, motor geen roet en oliebruik. Daarom op dit forum aangeboden,
Wie kan er nog iets met de motor en bak? Bak nog 'oude type' met achteruit via manchet!
De eerste eigenaaresse, een (kwieke) oudere dame uit de Haagse binnenstad, met een tweede huisje aan het Apeldoorns kanaal,
heeft op technisch gebied altijd prima voor deze 205 gezorgt. Maar heelaas op carrosserievlak iets minder, daarom deze ernstige roestvorming. Toen ze in 2007 op 87 jarige leeftijd naar Spanje ging emigreren mocht ik deze 205 overnemen, na betaling van de laatste APK keuring-rekening.
Maar ik zag toen al dat de 'body' van deze XRD te ver heen was om op te knappen, zo verroest...