Uitlaat 504 coupé V6 GEZOCHT

Voor het (gratis) aanbieden van auto-onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Uitlaatpijpen

Berichtdoor Paull en Paulla » 18 jan 2006, 23:22

AMPlas schreef: de uitlaatpijpen vanaf de manifold naar de eerste demper zouden dan moetne zijn 172283 en 172284 (links en rechts)AMPlas


172283: is de linker tussenpijp tussen 1e pot en laatste pot voor een 6 :lol: 4 - vanaf bouwjaar 1980

172284: is de rechter tussenpijp tussen 1e pot en laatste pot voor een 6 :lol: 4 - vanaf bouwjaar 1980

De V6 motor met de eerste uitlaatpijpen tot en met 1e pot zijn bij mijn weten gelijk voor de 6 :lol: 4 en de 5 :D 4. Die eerste pijpen hebben als nummer: 170222 en 170223 (is de eerste pijp vanaf manifold links en rechts).

Bronvermelding: microfiche 6 :lol: 4 echappement V6 ZM ZMJ ZNJ, pagina 17 A01.

Misschien heb je wat aan deze informatie.
Fijne avond,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Uitlaat 504 V6 Coupe

Berichtdoor Pininfarina504 » 18 jan 2006, 23:35

Sommige delen zijn misschien gelijk, echter niet alle uitlaatpotten, had zelf een en ander van Peugeot 604 liggen wat echter helaas weer niet onder de V6 van een coupe past.
Ik heb recentelijk iemand op bezoek gehad die uitlaatpotten op maat maakt zal kijken of ik zijn adres kan achterhalen.In principe kun je dat natuurlijk zelf ook doen, door aanpassingen aan/op bestaande systemen te maken.Echte restaurateurs doen dit vaker, omdat origineel materiaal vaak niet meer verkrijgbaar is.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor AMPlas » 19 jan 2006, 09:35

In principe kun je dat natuurlijk zelf ook doen, door aanpassingen aan/op bestaande systemen te maken.


daar heb ik ook al aan zitten denken. zag laatst ook een coupe V6 rijden met een aangepaste uitlaat. zag er dan wel niet zo mooi uit, maar scheelt waarschijnlijk wel bergen met geld.

maar, gaan de prestaties dan niet achteruit als je zelf wat fabriceerd/aanpast? of is het schadelijk voor de motor? dit in verband met compressie en zo...

ja ik ben geen expert, maar het lijkt me toch dat als ik een andere pot eronder hang de motor anders gaat lopen. of is dat te verwaarlozen?
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor AMPlas » 19 jan 2006, 09:44

@Paull

Thankx voor de info! dus dan had die verkoper toch terecht zijn twijfels, heeft ie toch uitlaatdelen van de 604 in de aanbieding.
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Uitlaat

Berichtdoor Pininfarina504 » 19 jan 2006, 14:01

Als je zelf iets fabriceert hoeft dat per definitie niet slechter te zijn.
Het gaat in eerste instantie om de demping, een V6 heeft vermogen genoeg.
Als je naar de groothandel gaat en je kunt dempers en tussenpijpen bemachtigen, die enigszins op de originelen lijken, kun je het passend en op maat maken.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Vorige

Keer terug naar Onderdelen Aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten