Auto wassen!

Voor het (gratis) adverteren van gereedschappen, folders, garageboeken, onderdelenboeken etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Auto wassen!

Berichtdoor 205RVH » 02 sep 2014, 20:38

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het makkelijkste en met het beste resulaat een auto kan wassen?

Ik ben niet van plan om hem in de wax te zetten, of is dit wel nodig? :wink:

Alvast bedankt voor de antwoorden! :-)
205 EEN UNIEK STERK NUMMER!
Avatar gebruiker
205RVH
 
Berichten: 1144
Geregistreerd: 11 jun 2014, 19:09
Woonplaats: Vught

Re: Auto wassen!

Berichtdoor Wok » 02 sep 2014, 21:18

Waxen is juist een MUST voor het behoud van je lak! :!:

Lees je voor de gein eens in in de wereld van 'car detailing' :-) Wil je resultaat wat ook langere tijd zichtbaar blijft, dan zul je toch echt een keer de handen flink uit de mouwen moeten steken...
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Re: Auto wassen!

Berichtdoor 205RVH » 02 sep 2014, 21:50

Oke zal ik doen! Bedankt voor de tip! :wink:

Hoe gaat het trouwens met de XS?
205 EEN UNIEK STERK NUMMER!
Avatar gebruiker
205RVH
 
Berichten: 1144
Geregistreerd: 11 jun 2014, 19:09
Woonplaats: Vught

Re: Auto wassen!

Berichtdoor Harrie » 03 sep 2014, 17:55

205RVH schreef:Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik het makkelijkste en met het beste resulaat een auto kan wassen?
een auto was je van boven naar onderen.
Eerst goed schoonblazen met een hogedrukspuit is mijn methode ( ik kan 24/7 beschikken over een binnenwasplaats
met alle faciliteiten ) en ook de onderzijde v.d. auto maak ik schoon, vooral de binnenschermen, velgen, draagarmen, etc.,.)
( mijn auto's zijn aan de onderzijde net zo schoon als aan de bovenzijde ). Belangrijk is, dat alle grove vuil, pekel en zand er af is.
wassen: neem een zachte spons en een emmer met lauwwarm water en goede autoshampoo ( Valma beveel ik aan ).
Begin boven, dus met het dak, dan de ruiten, liggende delen, portieren en schermen tot de naad.
Daarna alles onder de naad / taillelijn.
Zorg voor een 2e spons waar je andere, 'vuilere' onderdelen mee wast.
Knijp de spons regelmatig uit ( niet IN de emmer ! ) en dompel 'm weer in de emmer en laat 'm weer vol shampoo zuigen.
Na het wassen z.s.m. afspoelen, laat het niet opdrogen, eventueel doe je dat al eens tussendoor voordat je met de onderste delen
verder gaat. Droogzemen kan, als je kalkrijk water( -druppels ) laat verdrogen op de lak, krijg je vieze vlekken die je amper of slecht
meer kunt verwijderen. Tevens de belangrijkste tip: N O O I T in de zon wassen ! Zet de auto in de schaduw, zorg dat de lak koud is.
Tijdens een regenbui wassen is nog het allerbeste ! :wink:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Auto wassen!

Berichtdoor Wok » 03 sep 2014, 19:29

Een aantal goede tips, Harrie :-) Maar het gebruik van (gewone) sponzen raad ik ten zeerste af! Beter gebruik je microvezel washandschoenen (voorbeeld), of - als echte purist - een washandschoen van schapenvacht.

Als toevoeging op je tip om de spons (ahum ;-) ) regelmatig uit te knijpen: gebruik de zogenaamde 'twee emmers'-methode. Eén emmer met sop, één emmer met gewoon water. Na het uitknijpen van de spons, de spons even spoelen in de emmer water voordat je hem weer door emmer met sop haalt.
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Re: Auto wassen!

Berichtdoor Harrie » 05 sep 2014, 00:14

Wok schreef:Een aantal goede tips, Harrie :-) Maar het gebruik van (gewone) sponzen raad ik ten zeerste af! Beter gebruik je microvezel washandschoenen (voorbeeld), of - als echte purist - een washandschoen van schapenvacht.

Als toevoeging op je tip om de spons (ahum ;-) ) regelmatig uit te knijpen: gebruik de zogenaamde 'twee emmers'-methode. Eén emmer met sop, één emmer met gewoon water. Na het uitknijpen van de spons, de spons even spoelen in de emmer water voordat je hem weer door emmer met sop haalt.

+ 1

bedankt voor de aanvullingen :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten