Importeren uit Zwitserland

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Importeren uit Zwitserland

Berichtdoor wowo » 25 jul 2017, 10:03

Dag allemaal,

Ik wil wellicht een auto uit Zwitserland halen maar kom er niet helemaal uit, iemand met recente ervaring?
Jaren geleden een 505 familiale uit Frankrijk gehaald dus ik ben bekend met import binnen EU, rest bpm etc

Als ik het goed begrijp moet je bij import uit CH douanerechten en BTW afrekenen, berekend over de aanschafprijs. Een zelf opgestelde factuur met de verkoper is hiervoor voldoende bewijs van de aanschafprijs.

Als je een eur-1 certificaat o.i.d. hebt om aan te tonen dat de auto in de EU gefabriceerd is dan vervallen de douanerechten en betaal je enkel de BTW. Een dergelijk document haal je bij de CH douane.

Klopt dit allemaal? Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden? Alvast bedankt voor de hulp.

Groet, wouter
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Importeren uit Zwitserland

Berichtdoor jacqabe » 26 jul 2017, 20:33

Ik zou als ik jou was even een belletje naar de Rdw doen dan weet je het zo. Heb ik destijds met die van mij ook gedaan en kom je beslagen ten ijs.
Succes, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Importeren uit Zwitserland

Berichtdoor wowo » 28 jul 2017, 10:39

jacqabe schreef:Ik zou als ik jou was even een belletje naar de Rdw doen dan weet je het zo. Heb ik destijds met die van mij ook gedaan en kom je beslagen ten ijs.
Succes, Abe


Dank voor je reactie maar het rdw verhaal is me bekend. Bij import uit Zwitserland heb je met de douane te maken. Niet erg behulpzaam aan de telefoon, met name wanneer het gaat om het omzeilen van de heffingen :-)
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten