vakantiegroeten uit..... (deel I)

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor 307204XSI » 31 mei 2009, 23:37

@Arthur en ruit bedankt! een stuk of 80 plaatjes geschoten van diverse pluimage.

mooie foto's , maar ik vind die super gave R8 echt een topper, zo zie je ze zelden.
Ennuh die 307CC is ook nog erg strak voor haar leetijd..


over strak gesproken :mrgreen: ; kwam ook nog een D3A tegen. Het zou ook nog een Chenard et Walcker kunnen zijn maar de volledige cabine ontbrak dus dat was niet meer te achterhalen. Hij stond in een weilandje tegenover de ferme die we gehuurd hadden.

Dat is nou zo mooi aan die Fransen, je kunt inderdaad zo'n busje als die kort gereden is of kapot slopen zoals wij dat doen, maar een Fransman kan daar nog probleemloos 40 jaar zijn tuigereedschap en andere zut in op te bergen, hahahahaha. Dat maakt Frankrijk, Frankrijk.

Afbeelding

Heb er nog een paar om deze broeierige pinksterzondag avond op te fleuren en in stilte van te genieten;

gr,
Arie-Jan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Spanje

Berichtdoor peugeot-304 » 07 jun 2009, 20:15

Vanuit een zonnig en HEET Zuid-Spanje:

Afbeelding

Afbeelding

Helaas tot nu toe nog maar bar weinig Peugeot erfgoed kunnen ontdekken. Deze zwaar gebruikte exemplaren zagen we in Granada.

Helaas zit de vakantie er bijna op :(

Dieter
Peugeot 304 Coupé 72 jaune maïs
Peugeot 304 Cabrio 75 vert mousse métallisé

Het 304 onderdelenboek vind je op : http://www.hoeyng.nl/
Avatar gebruiker
peugeot-304
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 04 jun 2004, 09:49
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Koffiemolen » 09 jul 2009, 19:23

Hierbij mijn vakantiegroeten uit de Dordogne, paar weken geleden. Ook hier: zonnig en heet. Verlaten gebied, verlaten loods. Een week niemand daar gezien, waarschijnlijk opa dood, (klein)kinderen in Parijs die denken: "Laat die ouwe meuk van opa daar maar lekker staan waar het staat." Tot welk dieptepunt moet je automobiel cultureel besef overigens zijn gedaald eer dat je je afgedankte porseleinen kakstoel er op omkeert?? Blasfemie.
Vroeger had ik een onweerstaanbare neiging die soort vondsten te willen 'redden'. Nu ben ik ouder, gematigder en realistischer geworden....
Ik kan er tegenwoordig goed naar kijken, zo'n stilleven. Overigens: de 204 is een diesel, voor de liefhebbers die dat wilden weten.
De 504 staat overigens 400 km oostelijker in de Ardeche, in het centrum van Barjac. Er zit een bon voor fout parkeren onder de ruitenwisser op de parebrise en dat briefje is al eens nat geweest. aangezien het in de Ardeche al heel lang droog was, staat die 504 daar dus ook al een tijdje tamelijk roerloos en dat voor een diesel. Schandalig.

Hierbij de beelden voor jullie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor ruudxs » 09 jul 2009, 19:40

Mooie plaatjes en een mooie omgeving.

Barjac ben ik een aantal jaren terug ook geweest, verbleef toen in St, Sauveur de la Cruziere (als ik het goed schrijf) en heb daar aardig wat van de omgeving verkend.

Heb er helaas geen digitale foto's van.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Jan Bert » 10 jul 2009, 23:28

Heerlijk, heerlijk. Prachtige foto's!!
Vanaf zondag rijdt er weer een groene Break in de Drome/Ardeche.
504 Break, elle est belle!!
Avatar gebruiker
Jan Bert
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 13 maart 2005, 21:44
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Koffiemolen » 11 jul 2009, 16:18

Jan Bert schreef:Heerlijk, heerlijk. Prachtige foto's!!
Vanaf zondag rijdt er weer een groene Break in de Drome/Ardeche.


Hoi Jan-Bert, fijne vakantie alvast! Als je in de Ardeche bent, en niet naar het ordinaire Vallon Pont d'Arc maar 13 km verder Barjac bezoekt, kun je jouw familiale even voor deze witte neerzetten voor een leuk plaatje... :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Pieter_ » 11 jul 2009, 16:42

Jan Bert, een goede vacantie en behouden thuiskomst toegewenst :P
504 Ti automatique 1978
604 Ti automatique 1979
Pieter_
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 01 feb 2008, 00:04
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Jan Bert » 11 jul 2009, 19:28

Dank!
Tegenover het postkantoor in Barjac. Ik ga er beslist even kijken.
504 Break, elle est belle!!
Avatar gebruiker
Jan Bert
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 13 maart 2005, 21:44
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor ruudxs » 11 jul 2009, 20:21

Ach en in Barjac kun je op het plein, onder de platanen ook prima een hapje eten. :wink:
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Mockenrue » 12 jul 2009, 00:21

Koffiemolen schreef:... niet naar het ordinaire Vallon Pont d'Arc ...


Nou, een 504 Break met een aantal kano's op het dak zou toch niet misstaan tussen al die witte bestelbussen.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Marinus » 12 jul 2009, 10:16

Bedankt allemaal voor de mooie sfeer-plaatjes. Ja, dan krijg je wel zin in vakantie.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Mockenrue » 17 aug 2009, 12:21

Terug uit de Dordogne - Perigord Noir:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DS cabrio stond op de camping !


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door de voorruit genomen, vanwege rondlopende herdershond ;-)


Afbeelding

Fiat Dino


Afbeelding

Afbeelding

Talbot & Chrysler


Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Manitoba » 17 aug 2009, 17:07

Mockenrue schreef:Terug uit de Dordogne - Perigord Noir:

Afbeelding


Foto's toevallig genomen vanuit een 407 Berline, kleur Or-blanc? :D :lol: :wink:

Grtz,
Manitoba
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Marinus » 17 aug 2009, 17:11

Mockenrue schreef:DS cabrio stond op de camping !

Wellicht niet de meest voor de hand liggende combinatie een DS cabrio en een tent inderdaad, maar zo stelt ieder zijn eigen prioriteiten tijdens de vakantie zie je maar weer :wink:

Mockenrue, mooie oogst aan foto's. Leuk te zien dat de beide 504 pickup's nog in bedrijf zijn.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor MvG » 17 aug 2009, 20:10

Groeten uit Bretagne, vanaf Rue du Lion d'or!!

Ik kon het niet laten even achter de computer te kruipen om dit plaatje te laten zien. Wel toepasselijk. Dan wel niet met een Peugeot maar met een Citroën op pad, maar ach, PSA :lol:


Afbeelding
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Mockenrue » 18 aug 2009, 01:02

Manitoba schreef:Foto's toevallig genomen vanuit een 407 Berline, kleur Or-blanc? :D :lol: :wink: Grtz,Manitoba


Bijna goed, een SW 8)

Ben al lang niet meer op het 407 forum geweest ...
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Manitoba » 18 aug 2009, 08:12

Mockenrue schreef:
Manitoba schreef:Foto's toevallig genomen vanuit een 407 Berline, kleur Or-blanc? :D :lol: :wink: Grtz,Manitoba


Bijna goed, een SW 8)

Ben al lang niet meer op het 407 forum geweest ...


Daar mis je ook niks aan, Arthur. Heb er laatst nog een post neergezet dat ik vind dat het zo'n ontzettend negativiteits-forum geworden is en dat de "oude" gezelligheid er compleet verdwenen is... Gelukkig is dit forum er ook!!!!

Grtz,
Manitoba

P.s: dacht echt aan de lijnvoering in de spiegel te zien dat het een Berline was :oops:
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Jan Bert » 20 aug 2009, 21:26

Al een paar weken terug van Vakantie, maar vw het onweer kon er niet geschuurd en geplamuurd worden (woning), dus eindelijk weer eens tijd voor PC werk.
Inderdaad in Barjac geweest meer tegenover het postkantoor geen 504, maar wel in het centrum rond een jeu de boule wedstrijd deze 504 break benzine, nog in dienst van de gemeente. De man in kwestie wilde graag ruilen.
Al was het maar dat zijn stuur min of meer alleen nog uit een stalen ring bestond en ja, mijn stoel zat wel erg lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
504 Break, elle est belle!!
Avatar gebruiker
Jan Bert
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 13 maart 2005, 21:44
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Marinus » 20 aug 2009, 21:42

@jan bert, bedankt voor dit sfeervolle plaatje. Logisch dat ie wilde ruilen :wink:
Nog eens wat anders dan de aanpak die wij in Nederland kiezen. Ik schat in dat hier de gemiddelde leeftijd van het doorsnee gemeente wagenparken niet hoger zal zijn dan 5 jaar of zoiets.
Leuk detail die kofferklephouder :mrgreen:

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Evert G.D » 02 sep 2009, 16:13

Wat is het toch mooi in Frankrijk.... zeker als je naar auto's kijkt. Mooie plaatjes!

Die DS Cabrio op een camping is wel lachen. :D Misschien een trend? In AutoWeek zag ik pas een Ferrari naast een tent geparkeerd, ook op een camping... Da's toch wel het toppunt van decadentie. :mrgreen:
Zeer zeldzame auto trouwens, zo'n DS Cabrio. Als het tenminste een originele Chapron of Usine is. Er zijn veel goede (en minder goede) replica's gemaakt, waarvan die van Ivanoff nog het beste bij het origineel komen...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Jeetje » 02 sep 2009, 16:33

En het is nog een Nederlander ook in die DS!

Ik heb laatst gelezen dat de meeste DS cabrio's (echt en/of nep) in Nederland rondrijden. Bovendien viel het mij op dat als je een klassieker tijdens je vakantie tegenkomt (vooral in Frankrijk) het wel heel vaak een 'Hollander' is.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Koffiemolen » 02 sep 2009, 21:43

Marinus schreef:
Mockenrue schreef:DS cabrio stond op de camping !

Wellicht niet de meest voor de hand liggende combinatie een DS cabrio en een tent inderdaad, maar zo stelt ieder zijn eigen prioriteiten tijdens de vakantie zie je maar weer :wink:


Tuurlijk wel, in een cabrio rijden met af en toe een stukkie linnen boven het hoofd ligt wat mij betreft heel dicht bij kamperen....


:mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 02 sep 2009, 21:47

Jan Bert schreef:Al een paar weken terug van Vakantie, maar vw het onweer kon er niet geschuurd en geplamuurd worden (woning), dus eindelijk weer eens tijd voor PC werk.
Inderdaad in Barjac geweest meer tegenover het postkantoor geen 504, maar wel in het centrum rond een jeu de boule wedstrijd deze 504 break benzine, nog in dienst van de gemeente. De man in kwestie wilde graag ruilen.
Al was het maar dat zijn stuur min of meer alleen nog uit een stalen ring bestond en ja, mijn stoel zat wel erg lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Fantastisch Jan-Bert, ik ben in gedachten weer helemaal terug in Barjac! Gelukkig ga ik volgende week weer, maar nu wat zuidelijker en helaas zonder Peugeot (fly-drive). Wellicht staat er daarginds een 308 op ons te wachten?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Evert G.D » 02 sep 2009, 23:42

Jeetje schreef:En het is nog een Nederlander ook in die DS!

Ik heb laatst gelezen dat de meeste DS cabrio's (echt en/of nep) in Nederland rondrijden. Bovendien viel het mij op dat als je een klassieker tijdens je vakantie tegenkomt (vooral in Frankrijk) het wel heel vaak een 'Hollander' is.


Klopt denk ik wel, dat de meeste DS-en cabrio in Nederland rijden. De meesten zijn replica's, in totaal zijn er dacht ik maar zo'n 2500 originele cabrio's, de Chaprons en Usines bij elkaar geteld. Qua model ontliepen de Chapron en de Usine elkaar niet veel.
Er worden ook nog wel 's DS-en Cabrio uit Amerika gehaald. Daar is de auto ook geleverd, met Amerikaanse bumpers uiteraard, maar dat is terug te bouwen naar Europees. Als je bedenkt dat er dus ook nog een aantal van deze cabrio's over de plas zijn geleverd, kun je nagaan dat de spoeling van originele exemplaren hier wel heel dun is.

Mijn ervaring in depart Somme is: als je een klassieker ziet is het vaak een Nederlander óf een Engelsman! Die rijden er zeker ook aardig wat rond in dit voor hen interessante gebied (Engelse oorlogsgraven).
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Koffiemolen » 03 sep 2009, 20:01

Evert G.D schreef:
Jeetje schreef:En het is nog een Nederlander ook in die DS!

Ik heb laatst gelezen dat de meeste DS cabrio's (echt en/of nep) in Nederland rondrijden. Bovendien viel het mij op dat als je een klassieker tijdens je vakantie tegenkomt (vooral in Frankrijk) het wel heel vaak een 'Hollander' is.


Klopt denk ik wel, dat de meeste DS-en cabrio in Nederland rijden. De meesten zijn replica's, in totaal zijn er dacht ik maar zo'n 2500 originele cabrio's, de Chaprons en Usines bij elkaar geteld. Qua model ontliepen de Chapron en de Usine elkaar niet veel.
Er worden ook nog wel 's DS-en Cabrio uit Amerika gehaald. Daar is de auto ook geleverd, met Amerikaanse bumpers uiteraard, maar dat is terug te bouwen naar Europees. Als je bedenkt dat er dus ook nog een aantal van deze cabrio's over de plas zijn geleverd, kun je nagaan dat de spoeling van originele exemplaren hier wel heel dun is.

Mijn ervaring in depart Somme is: als je een klassieker ziet is het vaak een Nederlander óf een Engelsman! Die rijden er zeker ook aardig wat rond in dit voor hen interessante gebied (Engelse oorlogsgraven).


Laatst nog een chapron hier in NL bewonderd. Bij een BPCN'er, (bekende PCN'er). Die er ook doodgemoedereerd een aanhangertje met stortafval achter hangt en ermee naar het milieurperron rijdt, briljant... :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten