voorremmen lopen langzaam vast

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

voorremmen lopen langzaam vast

Berichtdoor RienPeug » 27 jan 2015, 18:15

Mijn garage weet het ook niet meer...
Ik heb een 306 SL 1.4 uit 1995, sinds een week of 3 lopen mijn voorremmen langzaam vast.
Een jaar geleden zijn er nieuwe remklauwen en blokken gemonteerd omdat de remklauwen vast zaten, ook is er 1 remslang vernieuwd.
Als de auto een paar uur stil heeft gestaan (en dus koud is) rolt hij vanzelf.
Na een kilometer of 2 of 3 rijden (zonder te remmen!) beginnen de voorwielen langzaam te remmen, dus als de motor bijna warm is.
Als ik blijf doorrijden wordt het remmen steeds erger.
Als de boel koud is en ik trap de rem een paar keer stevig in blijft alles goed, dus de hoofdremcylinder zou het (denk ik) niet kunnen zijn.

Heeft iemand een idee?
RienPeug
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 maart 2014, 17:00

Re: voorremmen lopen langzaam vast

Berichtdoor MarcoPeus » 28 jan 2015, 20:54

Lopen allebei je voorremmen langzaam vast? Achter gebeurt er niks?
De andere remslang wellicht rot van binnen waardoor de vloeistof niet goed terug kan stromen (ik had die andere remslang meteen mee vervangen bij nieuwe remklauwen)? Remvloeistof bevat te veel vocht dat uitzet bij warm lopende remmen??
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: voorremmen lopen langzaam vast

Berichtdoor 604Symphony » 28 jan 2015, 21:12

Als de auto warm is en de remmen beginnen aan te lopen, neem even een sleutel en en doek mee om de rem leiding bij de rempomp los te draaien. Als het goed is, is nu de druk naar de remcilinders opgeheven. Ga weer rijden zonder te remmen. Ik neem aan dat je nu geen probleem hebt. Ga nu rijden en gebruik je remmen, treed het probleem weer op? kun je de rempomp vervangen. Er is dan geen volledige terugloop van de remvloeistof naar de rempomp. Ik heb het zelfde probleem gehad met een revisie set in de rempomp.
604Symphony
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 maart 2012, 23:49

Re: voorremmen lopen langzaam vast

Berichtdoor RienPeug » 02 feb 2015, 16:59

Allereerst allen bedankt voor de reacties!

@ MarcoPeus: De remslang zal het waarschijnlijk niet zijn omdat allebei de voorremmen langzaam vastlopen. En er zit dus al 1 nieuwe remslang op.

@ 687911: Een goede tip, ga ik van de week proberen!

Ik kreeg ook een tip dat de remklauwen niet meer goed gangbaar zijn, d.w.z. dat ze niet heen en weer kunnen schuiven.
Als ik de test van 687911 ga doen weet ik ook meteen of dit het geval kan zijn.
Ik ben dus een stuk wijzer geworden dankzij alle tips, waarvoor dank!

Wordt vervolgd...
RienPeug
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 maart 2014, 17:00

Re: voorremmen lopen langzaam vast

Berichtdoor 404noir » 25 feb 2015, 15:30

- als beiden voorwielen tegelijk heet worden zit het probleem waarschijnlijk in de HRC: retourgaatje verstopt? als je de remmen loslaat moet de vloeistof retour kunnen naar het reservoir. Daar is dat gaatje voor bedoeld.
- als 1 wiel heet wordt zit het probleem aan het wiel: klauw niet gangbaar of remslang intern opgezwollen.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: voorremmen lopen langzaam vast

Berichtdoor 404noir » 25 feb 2015, 15:34

RienPeug schreef:Als de boel koud is en ik trap de rem een paar keer stevig in blijft alles goed, dus de hoofdremcylinder zou het (denk ik) niet kunnen zijn.


toch wel... als de remmen nog koud zijn is ook de remvloeistof in de klauwen nog koud. Die vloeistof is dus ook nog niet uitgezet(lees: toegenomen in volume) dus als dat retour gaatje in de HRC dicht zit heb je er op dat moment nog geen last van... als alles warm/heet wordt tijdens het rijden wordt de last steeds groter omdat die warme vloeistof toeneemt in volume en dus ruimte nodig heeft. Maar die ruimt krijgt het niet omdat het retour gaatje verstopt zit. Het krijgt wel wat ruimte door de remzuigers weg te drukken. Probleem: dan gaat de auto remmen...
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten