MarcoPeus schreef:Jouw auto zal wellicht voorzien zijn van een extra tectyl laag in zwart. Als je daar aan gaat beginnen kun je je hart ophalen. Dat spul moet je warm stoken en afsteken (met het risico dat je de gespoten fabriekslaag aantast) en de restanten oplossen met thinner met ook weer het risico dat de laklaag die de fabriek er op heeft gedaan los laat.
Ik zou t gewoon goed schoon houden met een tuinslang en spuitkop of een HD reiniger in de laagste stand. Zand en modder zo veel mogelijk weg spuiten, dat is de bron van roest en rottigheid. Zo kun je ook de tectyl laag goed inspecteren en bijhouden.
Er zit geen tectyl laag op lijkt me hoor! Het is echt gewoon zand/modder/wieweetwaternazo'ntijdopzitgekoekt/troep. Maar ik ga in ieder geval de hogedruk gebruiken dan :)
pauldevries schreef:Beste Joel
Probeer eerst een Dasty te koop bij de Wibra :)
(doorzichtige fles de vloeistof is geelachtig)
Bedankt voor de tip! Heb nu een fles Dasty gehaald en ik denk morgen even proberen bij een wielkast.
Borstel erbij, poetsen en daarna even laten zitten en de hogedruk erop. Ik denk dat ik de band er dan af haal.
Lijkt me slim om even een plastic zak over de trommelrem te doen alvorens te beginnen?
Hopelijk gaat het lukken en benieuwd wat ik tegen ga komen. Hopelijk geen roest of rot
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval!