Beste allemaal,
Binnenkort wil ik de distributieriem van m'n 406 2.0 HDI gaan vervangen.
Rollen en waterpomp neem ik uiteraard ook gelijk mee en, nu de boel toch openligt, ook gelijk de krukaskeerring maar...
Nu twijfel ik alleen nog even over de krukaspoelie (met trillingsdemper).
Ik heb het bij de 406 van m'n broer meegemaakt (2.0 16V benzine) dat de hele motor in de soep is gedraaid doordat de vulkanisering van de poelie had losgelaten.
Daarom mijn vraag: is het raadzaam om deze poelie ook gelijk mee te vervangen? Of gaan deze poelies bij een HDI 8V nooit kapot?
Iemand ervaring? De plaatselijke dealer heeft 'm op voorraad liggen, maar hij kost meer dan de complete distributieset + multiriemset bij elkaar...
De nieuwe riem mag tot 480.000 km blijven zitten en ik zou het toch fijn vinden als ie heel blijft...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Richard