welke opties zitten erop mijn boordcomputer?

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

welke opties zitten erop mijn boordcomputer?

Berichtdoor bobo1983 » 05 jul 2016, 09:42

Goedemorgen allemaal,

Sinds ik de trotste eigenaar ben geworden van een 206CC, ben ik toch wel benieuwd geworden naar de verschillende opties die op de boordcomputer zouden moeten zitten.
Ik lees hier en daar iets over regensensor, ( niet op de computer uiteraard ) brandstof verbruik, radiozenders, en al wat meer.
Op mijn display is echter weinig te zien, behalve de tijd, de datum en temperatuur, welke trouwens altijd 49 graden aangeeft, ( opzich prima cabro weer, maar toch.... )
Er is een andere radio ingezet, zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt,

Groetjes Sebo
bobo1983
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 jul 2016, 13:35

Re: welke opties zitten erop mijn boordcomputer?

Berichtdoor Martijn » 07 jul 2016, 15:17

bobo1983 schreef:Goedemorgen allemaal,

Sinds ik de trotste eigenaar ben geworden van een 206CC, ben ik toch wel benieuwd geworden naar de verschillende opties die op de boordcomputer zouden moeten zitten.
Ik lees hier en daar iets over regensensor, ( niet op de computer uiteraard ) brandstof verbruik, radiozenders, en al wat meer.
Op mijn display is echter weinig te zien, behalve de tijd, de datum en temperatuur, welke trouwens altijd 49 graden aangeeft, ( opzich prima cabro weer, maar toch.... )
Er is een andere radio ingezet, zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Alvast bedankt,

Groetjes Sebo


Druk eens op het knopje dat aan het uiteinde van je rechter stuurkolom schakelaar (die voor de ruitenwissers) zit... Dan zou je display moeten overschakelen
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: welke opties zitten erop mijn boordcomputer?

Berichtdoor tim1993 » 20 jul 2016, 11:36

bobo1983 schreef:Er is een andere radio ingezet, zou het hiermee te maken kunnen hebben?
Dat kan zeker. Een deel van het VANbus of CANbus netwerk (afhankelijk van het bouwjaar) heeft de radio nodig om de boordcomputer aan te kunnen sturen.

Of je een regensensor hebt is heel makkelijk te zien aan de voorruit ter hoogte van de binnenspiegel; daar zit de sensor. Als je die hebt, heb je een 'auto' stand op de stengel zitten.
PB voor uitlezen van je Peugeot of Citroën!

Citroën BX 16TRi '86
Peugeot 305 2.0T '85 in aanbouw
Peugeot 406 3.0 V6 ‘99
Saab 9-5 3.0t V6 '98
tim1993
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 22 jun 2016, 15:11


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten