ADVIES GEVRAAGD MBT GEBRUIK VERFSOORT

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ADVIES GEVRAAGD MBT GEBRUIK VERFSOORT

Berichtdoor leffe 404 » 24 feb 2008, 18:11

Advies gevraagd mbt gebruik verfsoort.

Wat is de bedoeling ;

Een motorblok, kleppendeksel, in- en uitlaatspruitstuk, dynamosteun waterpomp en motorsteunen opfrissen.

De meeste delen zoals kleppendeksel, distributiedeksel etc lijkt mij de makkelijkste, mooiste en beste methode deze te demonteren en te laten poedercoaten. Gezien de thermische belasting mag dit volgens mij geen probleem zijn, heb het al bij diverse (soorten) auto's zo gezien.

Mijn probleem zit een beetje in het inlaatspruitstuk (gekoeld door koelwater dus zal hooguit 110 / 120 graden worden (?) Wordt dit te heet is nog een idee het inlaatspruitstuk blank te laten (is nu aluminium en kan met wat schuren en polijsten redelijk opgehaald worden.


Een ander verhaal is het spaghetti- uitlaatspruitstuk. Deze is door te lang in een vochtig klimaat stilstaan redelijk aangetast door vliegroest welke is doorgezet. De buizen zijn niet rot. Je zou ze met grof schuren en zandstralen wel weer goed krijgen. Maar wat er na er mee te doen ? Er gaat als alles af is wel meer mee gereden worden en geen stilstand buiten dus het zal niet heel snel terugkomen denk ik.

Ik heb het idee dit spruitstuk met hittebestendige (bestaat dat eigenlijk wel echt?) lak te behandelen, heb het bij o.a. gamma wel in spuitbus gezien maar dan heb je een best wel dun laagje. is zoiets niet in half- of liter-verpakking te krijgen om te kwasten ? En natuurlijk, is dit wel te doen of is dit brandgevaarlijk??? Zo'n uitlaatspruitstukje wordt onder volle belasting toch zeker wel 380-430 graden (soms kersen rood op vermogenstestbank). Lijkt me niet dat daar enige verf tegen bestand is.

Je zag vroeger ook wel een soort jutentape welke je om de spaghetti buizen wikkelde met ijzerdraad. Dit werd gedaan om het spruitstuk niet te veel af te koelen (scheelt motorvermogen schijnt het ). Maar dat vind ik persoonlijk niet zo fraai gezicht.

Iemand idee of tip, van harte welkom ?
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Jeetje » 24 feb 2008, 18:39

Bij Renoblast in Mijdrecht, waar ik alles voor m'n Speedster laat poedercoaten, heeft ook speciale hittebestendige poedercoat voor uitlaten, spruitstukken, etcetera.

Als je iets naar Renoblast brengt om te poedercoaten, wordt het onderdeel eerst helemaal geparelstraald en dat mooi strak gepoedercoat.

Ze leveren echt topwerk! Niet de goedkoopste, maar -naar mijn bescheiden mening- wel een van de beste poedercoaters...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor leffe 404 » 24 feb 2008, 18:54

Deze motor heb ik gezien daar zijn de aanbouwdelen gepoedercoat ;

Afbeelding
motorblok porsche 911s 1973

in- en uitlaat zijn overigens onbehandeld.

Dit is zo'n tape geval ;

Afbeelding
simca 1200s coupé
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor leffe 404 » 24 feb 2008, 19:02

Jeetje schreef:Bij Renoblast in Mijdrecht, waar ik alles voor m'n Speedster laat poedercoaten, heeft ook speciale hittebestendige poedercoat voor uitlaten, spruitstukken, etcetera.

Als je iets naar Renoblast brengt om te poedercoaten, wordt het onderdeel eerst helemaal geparelstraald en dat mooi strak gepoedercoat.

Ze leveren echt topwerk! Niet de goedkoopste, maar -naar mijn bescheiden mening- wel een van de beste poedercoaters...


Hee dat is snel, dank je , zal ze eens gaan opbellen even de vraag voorleggen. Uitlaatspruitstuk lijkt me nog t lastigst...

beter alleen stralen en zo laten denk ik zelf.

Midden- en einddemper kun je m.i. dan wel poedercoaten, zal eens advies vragen.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast