Contactslot 504 uit stuur halen

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Contactslot 504 uit stuur halen

Berichtdoor JT » 28 dec 2004, 14:52

Bij een 504.

Onderkant van behuizing eraf. Natuurlijk,
Dan nokje aan de onderkant indrukken als je de sleutel draait?
En dan eruit snokken? Gaat niet soepel (lees niet zonder excessief geweld).

Wie heeft dit al eerder gedaan?

Hoor het graag!
Groeten
Jan
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jeetje » 28 dec 2004, 16:07

Lijkt op contactslot van type 1 J7...

Best lastig, want je moet het slot op de accessoire-stand zetten en dan een nok die zich in de behuizing 'vergrendelt' indrukken (het beste gaat dat met een smal/klein schroevendraaiertje met kruiskop) en dan trek je 'm er boven uit (met enig geweld).

Denk er wel aan dat je aan de onderkant alles van het contactslot hebt losgehaald en -geschroefd!!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 08 jan 2005, 19:47

Dank Jeetje, zo is het idd.
Het was gelukkig niet nodig! Het contactslot is prima! Probleem zat elders...
Doorgemeten, het is heel simpel:
4 aansluitringen aan 2 connectoren. Acc-stand maakt verbinding met 1 ader.
Rijden stand zorgt voor verbinding met volgende ader.
Start-stand zorgt voor extra verbinding daarbij en acc-stand wordt onderbroken.
De kleurcodes weet ik zo niet uit mijn hoofd, heb dat wel genoteerd, dus als iemand het wilt weten, zoek ik het op!

Groet
Jan
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Pininfarina504 » 08 jan 2005, 23:05

Ik heb bij een 404 een keer het gehele slot er uit moeten boren, kun je je lol op, avondvullend werkje, ging er niet op de reguliere manier uit.
Zijn overigens voor wat betreft het oude type(404) ook zeer zwakke contactsloten.
Gr,
Wim
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2497
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Jeetje » 09 jan 2005, 01:41

Je moet ook aan zoveel denken bij dat uitbouwen! :wink:

Zet je 'm niet op de accessoirestand, krijg je 'm er echt niet uit...
Draai je niet alle schroefjes los (ook die aan de dashboardkant), kun je het even goed vergeten...
Trek je niet alle stekkers los aan de onderkant én draai je niet de borgring los: forget it!
En last but not least: Druk je niet goed met het schroevendraaiertje in het juiste gaatje en durf je niet voldoende kracht te gebruiken: no way José!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 19 dec 2005, 21:45

Er is iemand bezig met een Citroen BX, en die zeg:
Halverwege tussen uit en A !! En dan het verend borgpalletje indrukken.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor knutsul » 20 dec 2005, 09:16

bij de meeste contactsloten staat er een streepje op, daar moet de sleutel staan om dat palletje in te kunnen drukken.

en als de sleutel weg is of het contactslot niet meer wil draaien, kost het idd een hoop tijd en energie om het eruit te krijgen. :D
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor wowo » 20 dec 2005, 23:26

knutsul schreef:bij de meeste contactsloten staat er een streepje op, daar moet de sleutel staan om dat palletje in te kunnen drukken.

en als de sleutel weg is of het contactslot niet meer wil draaien, kost het idd een hoop tijd en energie om het eruit te krijgen. :D


Kan je daar niet een criminele tiener voor inhuren? Die hebben dat toch in een minuutje los?
Zo stond mijn buurvrouw ooit met een verlepte junk voor haar deur: 'Hij gaat bij me inbreken voor een tientje, ik ben m'n sleutels vergeten' :-)
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor MichelDV » 21 dec 2005, 10:29

wowo schreef:Kan je daar niet een criminele tiener voor inhuren? Die hebben dat toch in een minuutje los?
Zo stond mijn buurvrouw ooit met een verlepte junk voor haar deur: 'Hij gaat bij me inbreken voor een tientje, ik ben m'n sleutels vergeten' :-)


Is alleszins goedkoper dan een slotenmaker. :mrgreen:
Keep your eyes on the road and your hands up on the wheel.

uit Roadhouse Blues van The Doors.
Avatar gebruiker
MichelDV
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 25 sep 2004, 12:55
Woonplaats: Vlimmeren bij Turnhout

Berichtdoor AMPlas » 21 dec 2005, 22:53

beetje proberen, heb die uit mn Coupe er net uitgehaald. Met een dun schroevendraaier het palletje indrukken, sleutel in iedere stand even proberen. ben je er zo achter wat de juiste stand is (anders kun je het palletje helemaal niet indrukken namelijk). Dan komt natuurlijk alleen nog het gefriemel... :lol: maar als je eenmaal weet in welke stand het palletje ingedrukt kan worden dan kun je (voorzichtig :!: :!: ) met een schroevendraaier het slot iets naar boven wippen. en dan weer een beetje friemelen :lol: en beetje kracht zetten :twisted: (wel gedoseerd) en dan zou ie er uit moeten komen.

goed even kort samengevat: palletje indrukken en dan maar friemelen en gedoseerd kracht zetten (trekken aan het slot/sleutel dus). :lol: :roll: ik geloof dat ik niet de tip van de dag gegeven heb... :oops:
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor AMPlas » 21 dec 2005, 22:59

heb het net even geprobeerd, heb het slot hier namelijk liggen. Bij mij kan ik het palletje indrukken als de sleutel bijna op de "G" staat en dat is dan komende vanaf de "A" . Dan kan ik hem iets indrukken en als ik dan de sleutel heel licht heen en weer beweeg en ondertussen het palletje blijf indrukken dan zakt ie langzaam helemaal naar beneden.

hier heb je misschien meer aan dan mn vorige "tip" ...
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten