door Jos404 » 17 okt 2016, 20:50
Een beetje laat maar toch.
Kwam laatst ook de kleine(achterste) spiebaan tegen in de krukas. Deze had geen spie in zich, de voorste wel.
Het tandwiel had ook een spiebaan waardoor het lijkt dat er een spie in hoort tet zitten, maar is niet zo.
Het tandwiel van de distributieriem zit met klemkracht gepositioneerd op de krukas.
Dit is voldoende om de distributieriem niet te laten verlopen.
Door toepassing van 1 paspen in de naaf van de uitlaat nokkenas wordt dit het vaste punt van de distributie, het tandwiel van de inlaat nokkenas kan verdraait worden t.o.v. de naaf met paspen. Het tandwiel op de krukas kan ook vrij draaien. Door deze situatie kan de riemspanner zijn werk doen zonder dat de instelling gevaar loopt te verdraaien.
Als laatste brengt men de klemkracht aan op het tandwiel van de krukas. Distributieriem afgesteld !
Zolang het rijdt, is het geweldig.