Auto start niet geen contact

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Auto start niet geen contact

Berichtdoor loebas » 29 sep 2016, 13:34

Hallo,

Toevallig zou ik vandaag mijn auto verkopen en nu start de auto niet.

het is een Peugeot 205

Ik heb er een nieuwe accu in gezet dus hier ligt het niet aan. Deze is ook niet leeg.

Ik heb wel eerder gehad dat hij even geen contact maakte, wat mij opviel was dat het altijd op een ongelijk zandweggetje was of een helling als ik de auto wilde starten.
Dan deed de auto het niet maar na even heen en weer bewegen soms deed hij het weer.

Iemand zei toen tegen mij dat het de dynamo kan zijn en dat hij even een dood punt heeft.

Maar nu vandaag start de auto helemaal niet meer, lampjes gaan niet meer aan. Heen en weer bewegen helpt niet.
er gebeurt helemaal niets meer.

Dus de koper kan ik wel afzeggen, maar nu weet ik niet wat het is. ANWB heb ik wel maar niet in eigen woonplaats.

Zoals het er nu uit ziet is het waarschijnlijk iets kleins, maar zou niet weten hoe ik het moet repareren en wat het is.
Dus dat wordt de auto schorsen en heel goedkoop wegdoen misschien tenzij er een oplossing is.
loebas
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 12 aug 2016, 17:51

Re: Auto start niet geen contact

Berichtdoor loebas » 29 sep 2016, 14:21

De accu schijnt leeg te zijn, dus misschien laadt de dynamo niet goed bij.
De accu is nieuw, ik ben nu de accu aan het opladen, hoeveel uur moet de accu geladen worden?
loebas
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 12 aug 2016, 17:51

Re: Auto start niet geen contact

Berichtdoor pauldevries » 01 okt 2016, 00:21

Ik heb een 4 amperes lader, die meestal rond de 2,5 laad op een zo goed als lege accu
Tussen de 12 en 18 uur staat die hier aan de accu dan van mijn 205 CJ
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Auto start niet geen contact

Berichtdoor A.B.203 » 02 okt 2016, 00:13

Als je acculader een vermogen heeft heeft van max 5 ampere en hij moet een lege accu van 50 ampere opladen zal dat ongeveer 10 uur duren.
Heb je elektra storingen op een hobbelige weg of in bochten kan het ook zijn dat er ergens een stroomaansluiting los zit.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten