106-lek remsysteem

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

106-lek remsysteem

Berichtdoor BastiaaNED590 » 07 dec 2016, 12:26

Bonjour iedereen!

Ik heb sinds een aantal weken een Peugoet 106 1.1 uit 1998. Helaas is er een lekkage bij de rem rechtsachter, ik ga dit laten repareren bij een garage.
Ik heb al contact gehad met een garage, ze vertelden me dat de volgende onderdelen vervangen moeten worden:
-Remcilinder rechtachter, want tsja, die is lek
-Remcilinder linksachter, ander gaat ie asymmetrisch remmen, willen we niet
-Remschoenen links en rechts achter... Dit begrijp ik niet helemaal, kan iemand mij uitleggen waarom het nodig is om de remschoenen te vervangen als je een lekke remcilinder hebt?
Of is dit helemaal niet nodig?

De kosten voor de onderdelen waren volgens de garage zo'n 130 euro, maar als ik zelf ga zoeken op bijvoorbeeld www.mijnautoonderdelen.nl kom ik op veel minder uit. Heeft iemand ervaring met bepaalde sites en merken? Ik hoor het graag!

Verder: waar kan ik zien of er ABS op mijn auto zit? (ik kan met mijn huidige kapotte remsysteem moeilijk een gladde weg opzoeken om het te testen, en ben met de auto nog niet in een situatie gekomen waarin ik het kon merken) Dan kan ik namelijk bepalen welke remcilinder(s) ik moet kopen.

Bij voorbaat heel veel dank!

Bastiaan
BastiaaNED590
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 dec 2016, 12:20

Re: 106-lek remsysteem

Berichtdoor pauldevries » 07 dec 2016, 15:15

omdat de remschoenen zich vol zuigen met olie en daarna waardeloos remmen, vervangen is echt de beste en eigenlijk enige! optie voor die paar tientjes wat remschoenen kosten :roll:
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten