308 met loszittend isolatie materiaal onder de motorkap?

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

308 met loszittend isolatie materiaal onder de motorkap?

Berichtdoor Bart_NL » 06 feb 2017, 19:31

Hallo allen,

Ik ben met een beperkt budget noodgedwongen aan het kijken naar een 308SW.
Echter tref ik onder de motorkap het volgende aan bij een van de kanshebbers.
Afbeelding

Is dit iets om me zorgen te maken? De folieziet er nogal verbrand/verkoold uit.
Er lijkt normaliter ook iets voor het folie te zitten wat nu ontbreekt op bepaalde plekken.

Aangezien ik een leek ben hoopte ik dat iemand hier er iets zinnigs over kon zeggen.

Alvast dank,

Groeten, Bart.
Bart_NL
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:32

Re: 308 met loszittend isolatie materiaal onder de motorkap?

Berichtdoor A.B.203 » 08 feb 2017, 12:20

Hoi Bart, dat de isolatie onder de voorruit bij de 307 en 308 wat losgaat is na verloop van tijd gebruikelijk, echter is zie bij jou allemaal smurrie, is dat olie ? Deze 1.6 diesels zijn op die plaats zeker geen lekmonsters. Probeer er achter te komen waardoor dat is ontstaan. Je kan deze vraag beter stellen op een forum voor modernere Peugeot.
opknappen/repareren en zoveel als mogelijk met de oldtimers de weg op !
203 C en 203 C5 (commerciale) beide uit 1959, en een 308 D van 2015.
Avatar gebruiker
A.B.203
 
Berichten: 1137
Geregistreerd: 27 okt 2010, 15:54
Woonplaats: De Alblasserwaard zh

Re: 308 met loszittend isolatie materiaal onder de motorkap?

Berichtdoor Bart_NL » 08 feb 2017, 12:27

A.B.203 schreef:Hoi Bart, dat de isolatie onder de voorruit bij de 307 en 308 wat losgaat is na verloop van tijd gebruikelijk, echter is zie bij jou allemaal smurrie, is dat olie ? Deze 1.6 diesels zijn op die plaats zeker geen lekmonsters. Probeer er achter te komen waardoor dat is ontstaan. Je kan deze vraag beter stellen op een forum voor modernere Peugeot.

Hoi A.B.203,

We hadden er al geen goed gevoel over dus inmiddels gaat deze het zeker niet worden.
Het gaat overigens om een benzine motor (en wel een 1.6 THP) maar toch bedankt voor je reactie.

Groeten, Bart.
Bart_NL
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:32

Re: 308 met loszittend isolatie materiaal onder de motorkap?

Berichtdoor fornax » 28 apr 2018, 16:09

Goede middag fornax hier,

Dat loszittende materiaal onder de motorkap heb ik ook last van bij de 308. Heb delen extra vastgezet d.m.v. latoenkoper erover heen te plaatsen en met dezelfde "borgpennen". Mijn vraag is eigenlijk ook waar kan ik deze op een site zien als men deze vervangen wil? Lijkt mij een duur grapje. Kan men daar ook wat anders bevestigen zoals een scherm die men winters voor de vorst op de voorruit legt?
Hartelijk dank.
fornax
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 apr 2018, 11:11
Woonplaats: Brummen


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten