Sleutels 206 combineren

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Sleutels 206 combineren

Berichtdoor markiesaus » 19 mei 2020, 10:30

Goedemorgen beste leden!

Ik heb flink zitten zoeken op dit forum naar soortgelijke onderwerpen. Die zijn er wel, maar niet specifiek wat ik zoek.
Zoals jullie waarschijnlijk weten zijn nieuwe autosleutels met afstandsbedieningen en transponders enorm duur.
Ik zal de vraag zo kort mogelijk houden.
Ik heb een 206 met mistlampen voor en maar 1 sleutel met afstandsbediening.
Kan ik nou zelf een sleutel 'bouwen' en instellen?
Ik had het volgende plan:
- ik koop een nieuwe printplaat (afstandsbediening)
- ik koop een behuizing voor een sleutel
- ik zet de sleutelbaard, transponder (beide van de reservesleutel zonder afstandsbediening) en nieuwe printplaat over in de lege sleutelbehuizing.

Werkt dit? Ik lees namelijk vaak terug dat 'gebruikte' printplaten niet meer opnieuw kunnen worden geprogrammeerd met een andere auto. Dat is duidelijk, dus ik moet echt een nieuwe printplaat hebben.
Wel zie ik op internet zeer veel tegenstrijdige berichten waarin sommige mensen zeggen dat de transponder volledig los staat van de printplaat, maar er zijn ook mensen die beweren dat de transponder, ook al zit hij niet bevestigd aan de printplaat, gekoppeld moet worden met de afstandsbediening voordat hij werkt.

Wie kan mij het verlossende antwoord geven? Alvast hartelijk dank!!
markiesaus
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 mei 2020, 10:00

Re: Sleutels 206 combineren

Berichtdoor rubz405 » 19 mei 2020, 10:39

Voor de 307 (vergelijkbare sleutel) recent op eBay sleutel gekocht met blanco chip en afstandsbediening.
Als je de sleutelcode hebt met diagbox te programmeren.
Werkt prima bij mij :-)
Baard laten slijpen bij locale sleutelboer, maar die heb je dus al?
Je moet wel blanco onderdelen hebben inderdaad, chip van startonderbreker kan dacht ik niet (makkelijk) uit reserve sleutel gesloopt..

Succes!
Gr. RubZ
Peugeot 306 cabriolet 2.0 (aut) '94
Peugeot 508 SW ALLURE 1.6 THP
Peugeot 205 1.3 GR '86
Peugeot 205 1.3 XR '87
rubz405
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 26 aug 2010, 09:21


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten