Voortgang in restauraties, klussen en wat dies meer zij....

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor jon » 16 jun 2005, 09:38

Zo, bekabeling wat netjes aangesloten en al een beetje weggewerkt. Heb ook de centrale vergrendeling met afstandsbediening aangesloten. Het werkt ook nog. Best grappig...

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor knutsul » 16 jun 2005, 13:17

gisteren heb ik een electrische koelventilator ingebouwd in de 505, de orginele vin met magneetkoppeling werkte nog steeds goed, maar bij file vond ik de temperatuur een beetje te hoog worden.

een koelventilator met huis van een 106 gekocht en eringebouwd, past er zo in, via een relais en het orginele thermocontact aangesloten.

werkt perfect, temperatuur blijft op zo'n 92 graden bij een stilstaande auto.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor JT504 » 22 jun 2005, 19:32

Ik heb een afspraak gemaakt voor de keuringsafspraak bij het RDW.
De coupé mag erheen op 4 augustus!

De agenda van augustus was nog niet open vorige week, toen ik een afspraak wilde maken voor mijn vakantie... toen was de eerste helft van juli al vol...
JT504
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 jun 2005, 22:48
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT504 » 25 jun 2005, 22:33

Klokje electrisch aangesloten (tijdloos-design-smoes kan nu niet meer..)
Nieuwe remvloeistof.
Remmen en koppeling ontlucht.
Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen .... ?? .... Weer een douche remvloeistof gehad...
JT504
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 21 jun 2005, 22:48
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mark » 25 jun 2005, 23:23

JT504 schreef:Weer een douche remvloeistof gehad...

Dat komt er nou van, als je een brug hebt, anders was het hooguit over je handen gepiest :twisted:.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

De klus is geklaard!!

Berichtdoor Peugeot4041973 » 01 jul 2005, 10:48

Mijn leeuw brult nu echt weer!

Na 6 maanden klussen aan plaatwerk en bodem, kunnen we eindelijk weer rijden.

Verslag met foto's en engelse tekst (ivm vrienden in Amerika) kun je bekijken op de volgende link http://community.webshots.com/album/264836900fjFZtV

Afgelopen maandag hebben we hem weer meegenomen uit de garage http://www.schadevandenberg.nl/ waar hij vakkundig is aangepakt.

Het is hoofdzakelijk een schadeherstelbedrijf, maar doen ook regelmatig restauraties van oldtimers. Binnenkort zullen op hun site ook foto's van onze leeuw te zien zijn als promotie van hun vakkundigheid.

Een oldtimer als hobby is al duur genoeg, dan wil voor je goede geld ook wel dat er goed werk wordt afgeleverd toch? Daarom ben je bij deze jongens aan het goede adres.

Afgelopen dagen hadden nog nog vakantie, en zijn natuurlijk met de Peugeot wezen rijden. Echt weer genieten en zeker met die heerlijke zon erbij.
Mijn trotse leeuw brult weer
Avatar gebruiker
Peugeot4041973
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 04 mei 2005, 20:21
Woonplaats: Purmerend

Berichtdoor Mockenrue » 01 jul 2005, 23:43

Mooi hoor. Weer een 404 gered 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Boehoehoe!!!!

Berichtdoor Peugeot4041973 » 02 jul 2005, 12:11

Heb ik net vol trots m'n restauratie op het net gezet, gebeurt het meest verschrikkelijke.
Rij ik nog even naar de garage om wat laatste spulletjes te brengen, ben ik weer bijna thuis duikt er iemand achter in mijn Peugeot :( . Mijn eerste reactie was natuurlijk :evil: :x en G@#$$@% !!!.

Maar ja, ik stond stil en zij reed gelukkig ook niet harder dan 20 km. Al die rompslomp die je weer van hebt, papierwinkel, auto weer opknappen en dus weer een tijd zonder Peugeot.
Nog geluk dat het maar een kleine Suzuki was en géén dikke vette Mercedes.

Ik heb 's avonds wel zitten janken.

Dus, even geen ritjes meer met de Peug.
Mijn trotse leeuw brult weer
Avatar gebruiker
Peugeot4041973
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 04 mei 2005, 20:21
Woonplaats: Purmerend

Berichtdoor Gilletti » 02 jul 2005, 12:28

Tjee, dit ik inderdaad wel heel erg sneu voor je. :(

Maar kop op. Was je auto goed getaxeerd?
Sterkte ermee!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 02 jul 2005, 13:15

Als de tegenpartij aansprakelijk is, heb je eigenlijk niets te maken met je eigen verzekering (of deze casco of beperkt-casco). Als je auto casco ("all risk") verzekerd is, betaalt je verzekeraar weliswaar de schade aan je eigen auto (minus een eventueel eigen risico dat van toepassing is), maar gaat dan de aan jou uitgekeerde schade (inclusief dat eigen risico en eventueel gemaakte kosten voor vervangend vervoer tijdens de reparatie) verhalen op de tegenpartij en/of diens verzekeringsmaatschappij.

Als je auto niet "all risk" verzekerd is, zou het handig zijn als je een rechtsbijstandverzekering hebt. Die gaat dan alle geleden kosten (dus ook eventuele kosten voor vervangend vervoer tijdens reparatie) inclusief wettelijke rente verhalen op de (maatschappij van de) tegenpartij.

Is je auto niet "all risk" verzekerd en heb je geen rechtsbijstandverzekering zul je het verhaal van je schade zelf ter hand moeten nemen.

Je kunt dan de maatschappij van de tegenpartij opbellen en die telefonisch aansprakelijk stellen. Die zal dan -op haar kosten- een expert sturen om de schade vast te stellen. Op basis van dat expertiserapport zal de schade vervolgens afgewikkeld worden. Houd er dan ook rekening mee -als je de schade zelf verhaalt- dat je recht hebt op wettelijke rente vanaf de ongevalsdatum over het schadebedrag (4% per jaar; niet cumulatief) en vergoeding van de gemaakte kosten voor vervangend vervoer tijdens de reparatie (75% op grond van het zogenaamde 'stilstandvoordeel').

Schade blijft natuurlijk zwaar kl*te... Als je goed verzekerd bent, scheelt dat echter al een slok op een borrel... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JT » 02 jul 2005, 16:50

Donderdag jl. mijn 504 over de 90.000 gereden...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Boem is ho!

Berichtdoor Peugeot4041973 » 02 jul 2005, 18:43

Heren,

Dank voor jullie medeleven.

Mijn 404 is gelukkig goed (WA-Casco = All risk) verzekerd.
Daar hoef ik mij gelukkig géén zorgen over te maken. De hele papierwinkel wordt mij daarom ook uit handen genomen.

Rijden met de 404 kan ik ook nog steeds, maar het blijft zwaar balen als het gebeurd als je net een hele restauratie achter de rug hebt.

En het belangrijkste van alles... wij (tegenpartij en ik) zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Mijn trotse leeuw brult weer
Avatar gebruiker
Peugeot4041973
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 04 mei 2005, 20:21
Woonplaats: Purmerend

Re: Boem is ho!

Berichtdoor Niek020 » 02 jul 2005, 19:19

Rijden met de 404 kan ik ook nog steeds, maar het blijft zwaar balen als het gebeurd als je net een hele restauratie achter de rug hebt.

Nou ik kan me er 100% wat van voostellen!!en inderdaad die papieren rompslomp,pff
Men kan wel zeggen:"je bent verzekerd"maar je auto is toch gehavend!
Je krijg een @#$gevoel! :cry:
Sterkte ermee,hij zal wel weer in orde komen,
:-)
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor JT » 04 jul 2005, 23:36

Zondag de handrem van de coupé afgesteld. Wielkasten achter gepoetst en gebitumineerd.
Vandaag is m'n cabrio APK-goed-gekeurd :mrgreen:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 06 jul 2005, 22:52

Wielkasten verder bewerkt en lampen in orde maken.
Doorwerken, nog maar 7 dagen voor de RDW...
(7 "werkbare" dagen iig ivm vakantie, wat zeg ik, alleen avonden natuurlijk...)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jon » 15 jul 2005, 12:47

Ik heb m'n motorkap naar de spuiter gebracht, samen met de grille en de luchthapper. Deze keer wordt hij wél gespoten als het goed is. Verder heb ik m'n centrale vergrendeling verder afgebouwd. Als ik nu op afstand de deuren op slot doe of van slot doe, gaan de knipperlichten knipperen, dus ook dat werkt. Het dashboard zit er weer in. Het enige wat nog moet gebeuren, is het linkerportier afbouwen (deurgreep e.d.) en zorgen dat de zekeringkast weer dicht kan... :-| Maar verder werkt dus alles, ook de elektrisch bedienbare ramen.

Binnenkort hoop ik m'n motorkap e.d. weer op te halen. Kan haast niet wachten...

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor jon » 02 aug 2005, 11:03

Heb vorige week even naar de spuiter gebeld. Hij lag al 2 weken op bed wegens rugklachten. Das mooi vervelend, maar voor hem nog meer. Het duurt dus nog even voor mijn kapje mooi zwart is...

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Gilletti » 02 aug 2005, 17:53

Gisteren het (eindelijk) een keer mijn best gedaan om bij de coupé het raammechanisme aan de bestuurderskant te repareren.
Het spul werkt weer gelukkig (jee, wat een puzzel zeg...), maar helaas is het nieuwe raamprofiel aan de bovenkant net even te nauw, waardoor het raam boven niet helemaal goed sluit. :(
Over twee weken in Autotron dus maar weer op zoek naar een beter strippie.

Verder eigenlijk vorige week en het weekend bezig geweest om het interieur er weer in te zetten. Hoedenplank, achterpanelen + -bank en alle vloerbedekking + ondertapijt zit er weer in.
Als ik (waarschijnlijk) morgen de deuren van binnen goed afgedicht heb en nog wat in de rondte gespoten heb met RX-5 in het portier, dan kan daar de bekleding ook weer terug.

Volgende week woensdag APK.

Jan, hoe is het afgelopen met de RDW?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 02 aug 2005, 19:22

Die is donderdag die RDW-keuring.... :?
Vandaag bij m'n Peugeot Garage de lampen in hoogte afgesteld.

Wat SUPER-balen was: voor de vakantie de remmen vrij gemaakt, na de vakantie: achterremmen weer stroef en één bijna vast. Welke SUKKEL trekt dan ook de handrem aan... Ikke dus... :oops:

Wielkasten zijn op orde, gedroogd tijdens vakantie.
Afgelopen avonden:
Wielen eronder, reservewiel eronder.Ruitensproeierreservoir weer terug.

Wat nog moet:
1 koplamp beter vast zetten
Ramen stofvrij maken
Wieldoppen erop
1 benzineleiding nog even met een knelling vastzetten
Accu goed opladen.
ZijPlaat (dat "kartonnen" ding) in bagagecompartiment terug...
Witte Platen erop (moet mijn dochter nog maken)

De pest is: de rit naar de keuring is de langste/verste die ie de afgelopen 15 jaar heeft gedaan.... Dan moet je maar hopen dat alles goed gaat....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Riko » 03 aug 2005, 01:17

Gisteren heb ik de hoofdremcilinder uit de 404 gehaald en nagekeken, duidelijk ingesleten aan één kant. Dit verklaart waarschijnlijk waarom alle remmen blokkeerden als ik de rem stevig indrukte. Maandag even een nieuwe hoofdremcilinder halen dus.

Daarnaast vanmiddag alle stoelen en bekleding uit de auto gehaald. Morgen even nieuw tapijt leggen. Verder nog even een nieuwe ruitensproeierpomp (12x woordwaarde) installeren.

In November weer een APK keuring, nog genoeg te doen naast deze klusjes.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor JT » 04 aug 2005, 12:06

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Coupé A F G E K E U R D
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Huh?


Bij de RDW geweest vanochtend:
Afkeur op:
Het chassisnummer! Er moet een nieuw nummer worden ingeslagen.
Het was onduidelijk of de 6 echt een 6, een S of een 8 was.....

Verder waren de achterlichten iets te flets, te weinig licht.

En LET OP:
De achteruitrijlampen mogen NIET oranje zijn!
Volgens mij hebben alle 504 CC's oranje achteruitrijlampen. M'n cabrio is met dezelfde lampen wel goedgekeurd!
Maar goed, ik mocht de lampen ook loshalen!

Remmen waren perfect, al het werk dus niet voor niets geweest!
Dus ik ben blij!

Afbeelding
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Tom » 04 aug 2005, 14:15

JT schreef:De achteruitrijlampen mogen NIET oranje zijn!


Dat is vreemd, mijn vorige 504 berline uit 1971 was franse import en had ook oranje achteruitrijlampen af fabriek; in de vijf jaar dat ik daarin gereden heb is ie altijd goedgekeurd voor de apk. En ook de eerste keer bij de RDW voor het NL-kenteken.... :?:

Had de keurmeester een slechte dag of hebben ze de regels aangescherpt?
504 Berline 1971 injection automatique
Avatar gebruiker
Tom
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 04 aug 2004, 17:41
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor JT » 04 aug 2005, 14:39

Tom en ikzelf ook nieuwsgierig schreef:hebben ze de regels aangescherpt?
Ben ik aan het uitzoeken.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 04 aug 2005, 14:57

JT schreef: En LET OP:
De achteruitrijlampen mogen NIET oranje zijn!


Mijn 404 heeft helemaal geen achteruitrijlampen. :?
Is het niet zo dat ze vanaf een bepaald jaar pas verplicht zijn? Of volstaat het simpel uitdraaien van de lampjes?

De afgelopen dagen nog weer veel gedaan. Allemaal kleine klusjes, daarom korte opsomming:
- nieuwe raamsnor links
- kofferbak schoongemaakt en antiroestbehandeling
- roestplekjes bijgetipt. Alleen de kleintjes, grote werk komt van de winter
- sierstrip gerepareed (nieuwe schuifplaatjes gemaakt voor aan achterzijde)
- portierraam rechts gangbaar gemaakt
- kofferbakslot gerepareerd

Ben nu bezig om de knipperlichten vóór te maken (pennetjes binnenkant afgebroken). Is allicht goedkoper dan nieuwe halen, als je ze al vindt. :x
Daarnaast ben ik oom nog de afgesleten armleuning aan het aansmeren. Daarna nog spuiten met vinylverf.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 04 aug 2005, 18:00

Gilletti schreef:Is het niet zo dat ze vanaf een bepaald jaar pas verplicht zijn? Of volstaat het simpel uitdraaien van de lampjes?

Dat was een optie. De keurmeester zei daarbij dat dan ook wel de bekabeling weggehaald moest worden.
Ik heb de units eraf gehaald, het zijn losse glaasjes, die haal ik los en ik doe er en stuk plexiglas voor.


Op de site van Kurt staan inderdaad witte en rood/gele glaasjes.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten