Voortgang in restauraties, klussen en wat dies meer zij....

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor JT » 07 mei 2005, 13:26

Ik heb vanochtend een 4-koloms brug gekocht!!!
Even de ruimte organiseren en dan ophalen en opbouwen!

:D :D :D
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jon » 07 mei 2005, 14:14

Altijd handig. Gefeliciteerd met de aankoop.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor JT » 08 mei 2005, 18:52

Cabrio,
Afstellen, na de nieuwe zuigers en bussen, kan de motor nu steeds zuiniger afgesteld worden. Loopt als een zonnetje! :D

Coupé
Olie en filter vervangen :D
Oliebadluchtfilter schoongemaakt en ververst :D
Voeler schoongenmaakt, haperde af en toe :D
Afstellen.... Lastig, lijkt niet goed instelbaar, volgende keer met uitlaatgastester... :-|

Fijne klusdag dus... :D
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 15 mei 2005, 00:24

Vandaag een lekker prutsdagje gehad. :D

Vanmorgen vroeg eerst naar de GlasGarage in Zoetermeer gereden, alwaar ze de polijstrobot op de voorruit van de 404 hebben losgelaten.
Het resultaat is verbluffend. Bijna alle krassen zijn weg en degenen die er nog zitten waren al erg diep.
Was trouwens een actie tarief tot 31/5 en kostte daardoor slechts 24,50 euro.

Thuisgekomen heb ik nog wat verder aan het interieur lopen pulken, zodat ie nu nog kaler is geworden van binnen.
Ook heb ik eindelijk die ontsierende en scheef geplakte achterruitverwarming maar eens verwijderd. Met een soort groot scheermesding van Karwei ging dat echt supersnel. Beetje wasbenzine tegen de laatste restjes en klaar. Resultaat is als nieuw!

Afbeelding

Als ik de 404 coupé nu weer zo zie staan is het eigenlijk zonde om de carrosserie nu zo rigoreus aan te pakken, maar ja die roest.....
Misschien moet ik me toch maar eens verdiepen in conserverende cq roeststoppende technieken?

Tussendoor nog wat andere klusjes gedaan en tenslotte heb ik nieuwe kentekenplaten met opgelegde letters gemonteerd op de 304. Eerst oude popnagels verwijderen enzo, maar ze zitten nu netjes met schroeven vast.

Klaar voor een ritje naar Zeewolde. :!:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 15 mei 2005, 21:29

Pffff, ik ben blij dat dit weekend 3 dagen heeft.
Zaterdag m'n brug opgehaald, dat ding is tering zwaar zeg... Dank aan mijn vriend Juup voor zijn Mercedes en belachelijk grote dubbelassige aanhanger.
Opgesteld (aanhanger in de garage, poten eraf en eronder en het spul erin hangen) en electrisch aangesloten, werkt als een zonnetje.
Spullen gehaald om het kreng vast te zetten (chemische ankers)
gaten boren in een keiharde betonnen vloer..... :cry: 4 gaatjes... (het moeten er 16 zijn)
Vandaag/zondag beetje poetsen, de buren rust gegund (ikzelf zet wel een gehoorbeschermer op) en wat andere dingen gedaan om garage/magazijn werkbaar te houden..

Nu maar veel koolhydraten eten, morgen nog 12 gaten.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 16 mei 2005, 20:55

Nu de gaten zitten erin.
Bij één katrol zat de kabel er niet op, loshalen, goed leiden, alles mooi op dezelfde hoogte gehangen...
Chemische ankers gebruikt, uit laten harden. In de loop van de week vastmaken Bij één kolom zitten er ringen in.. dus een kleinere diameter... 14 mm. Even overleggen met mijn vrienden bij de bouwmarkt (of heeft iemand hier een idee? Is een keilbout met 12 mm doorsnede voldoende?)
Rekken omstellen, voorraad overplaatsen? Morgen of in de loop van de week of het volgende weekend.
(beetje moe...) :-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Marcel » 16 mei 2005, 21:20

Dat vraagt straks om een kiekje als het af is :mrgreen:
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor 404 » 17 mei 2005, 00:50

JT schreef:(of heeft iemand hier een idee? Is een keilbout met 12 mm doorsnede voldoende?)

Wij hebben hier ook een brug staan, ik zal het eens vragen.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor JT » 21 mei 2005, 19:14

Beste mensen,

De brug staat!!!

Met dank aan
Juup Willems - Voor het lastige en zware transport en de opbouw
Herman Timmers - de electrotechniek en de Realiteitszin
Jeannine Timmers - Voor haar geduld en tolerantie
Frank Ewald - Technische ondersteuning en advies
Kees Timmers - In dit geval alleen motivatie, maar autotechnisch mijn wandelende vraagbaak en privé monteur
Michiel Jansen - Voor het stellen vandaag

Vrienden, HARTELIJK DANK!
Zie de foto's voor de brug in de bovenste positie en in lagere positie met belasting....


Afbeelding Afbeelding

:lol:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mark » 21 mei 2005, 19:18

Hoi Jan,

Mooi zeg! Ben ik toch benieuwd: is dat toevallig de brug waarvoor ik je een tip gaf (of was dat een dooie mus)?

Veel sleutelplezier!
Mark
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 21 mei 2005, 19:33

Door tijdgebrek heb ik toendertijd geen contact opgenomen. Die was daarna al weg.
Deze heb ik voor € 800,- kunnen kopen, en was redelijk in de buurt!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jon » 23 mei 2005, 23:19

Ik ben erachter gekomen waarom m'n accu vaak leeg was en waarom de laadspanning zo laag was. De laadspanning was zo'n 13 volt, bij ietsje gas werd het 13,2 en bij ietsje meer gas zakte hij weer terug. Bleek dat de koolborstels op de dynamo los zaten. Die zitten normaal met 2 boutjes vast, maar 1 was er verdwenen. Dus, oliefilter eraf, koolborsteltjes vast, oliefilter erop, olie erbij en even starten. Voila, strak 13,8 volt. Kijk, en dat moeten we hebben!

Vanavond dus weer fijn rondgereden en ook eindelijk de remmen 's echt kunnen proberen en 't rijdt en remt super.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Marcel » 24 mei 2005, 14:29

JT schreef:Beste mensen,

De brug staat!!!
<knip>


Zo'n brug is echt een must om aan een auto te sleutelen. Proficiat :!:
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor Gilletti » 28 mei 2005, 22:17

Vandaag voor het eerst echt begonnen met de 404c trapauto.
Hiervoor is gelukkig geen brug nodig en kun je af met een Workmate. :mrgreen:

De vorige eigenaar had het erg grof in de plamuur gezet en die ben ik er nu grotendeel weer vanaf aan het halen.
Voorlopig dus nog even doorgaan met schuren, schuren, schuren, etc.

De kleuren ben ik wel uit.
Hij wordt Bleu Ciel, oftewel lichtblauw. De velgen zilvergrijs en het stoeltje zwart skai (Simili noir).

Enig nadeel is dat ik er zelf helaas nooit in zal kunnen rijden. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 29 mei 2005, 11:46

"Kleine" toekomstige Gilletti :?: :?:

:-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Gilletti » 29 mei 2005, 17:30

Inderdaad, je kunt niet vroeg genoeg laten voelen dat met een klassieker rijden zo leuk is. :D
Overigens is er niks op komst hoor!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Mark » 29 mei 2005, 17:35

Begin trouwens ook behoorlijk benieuwd te worden naar die andere 'kleine' Gilletti, de 304 Brik, hopelijk zie ik die gauw eens.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor JT » 05 jun 2005, 20:49

Geen werk aan auto's dit weekend.
De brug verder in orde gemaakt. TL's vervangen en aangesloten, poetsen!

Wat een werkhouding, GENIAAL! Had me, bij de als gedane klussen, uren en uren kunnen besparen....

Afbeelding
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Mark » 05 jun 2005, 20:57

Gatverdamme, wat staat die te glimmen... En dan bedoel ik dus die man onder de brug... ik ben poep-jaloers :wink:.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor 404 » 05 jun 2005, 21:04

404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor JT » 07 jun 2005, 22:41

Heb ik 1 dag een goed werkende brug: mijn buurman : "Mag mijn auto er effe op?" Uitlaat moest eronder uit. Hulp hij nodig ook nog, 1 bout niet los te krijgen ondanks kruipolie, sljipen, dremelen, gisteren er onderuit, vandaag er weer onder (nadat ie op t werk laswerk heeft uitgevoerd aan de uitlaat). Bij zo'n gekke BMW (Sorry Gilletti) moet de stabilisatorstang er ook nog af. Mijn coupé moest buiten staan vannacht :( Maar ach, is sympatieke vent en beter een goede buur dan een verre vriend!

Goed, ook nog gewerkt aan ECHTE auto's:
Vanavond bij de coupé de remkrachtverdeler afgesteld (5 kg aan uiteinde, 1,4 mm voelermaatje ertussen).
Ook nog een stukje lelijk benzineleiding (leek op tuinslang) vervangen.
De v-snaar bij dynamo ook even strakker gezet (piepte af en toe).
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor jon » 08 jun 2005, 12:12

Vanavond eindelijk de motorkap, grille en luchthapper naar de spuiter. Het zal mij benieuwen hoe het eruit ziet als alles P3XY is gespoten... De meesten zeggen dat het jammer is want ik ben nou goed te herkennen. :-)
Ook ben ik van plan de distributie te vervangen (riem, spanrol en waterpomp).

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor jon » 14 jun 2005, 09:26

Nou, dat spuiten ging dus niet door. Ik zit nu te twijfelen tussen deze kap opknappen of een nieuwe kopen...
Ondertussen ben ik begonnen met (lees afmaken van) het inbouwen van elektrische raambediening en centrale vergrendeling. De ramen werken, maar de cv ben ik nog niet aan toe gekomen. Alleen de geschakelde plus die normaal voor de ramen is, heb ik gebruikt voor de stuurbekrachtiging. Maar goed, daar vind ik wel wat op.
Ik heb ook nog een alarm liggen met aansturing voor de centrale vergrendeling, dat wil ik gelijk inbouwen.
Maar goed, gisteravond om half 1 kon er toch een glimlach af toen de raampjes bewogen zonder slingertje. :-)

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Jeetje » 14 jun 2005, 09:34

Waarom ging dat spuiten niet door dan? :shock:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jon » 14 jun 2005, 10:08

Ik had niet gezien dat er zoveel deuken in de kap zaten... Dat zag ik pas toen ik de motorkap onder de tee elletjes lag...

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten