406 stationair probleem

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

406 stationair probleem

Berichtdoor xpert » 27 maart 2006, 21:51

Hoi,

Ik heb sinds een poosje een vreemd probleem met mijn 406. De motor start zoals het hoort en loopt netjes. na een kilometer of 5 gereden te hebben slaat deze af bij ieder stoplicht ik kan deze alleen aan het draaien houden als ik wat gas geef. Als ik vervolgens de motor goed heet laat worden >90C dan gaat het daarna wel goed. Ik heb de hele handel al nagekeken en ben bij de delaer geweest voor controle deze hebben de wagen uitgelezen en niets gevonden. een van de monteurs riep dat het wel eens de injectie temperatuur sensor kon zijn die in de waterpomp zit. Deze heb ik vervangen. maar nog steeds geeft deze hetzelfde probleem.

Een bijkomend probleem is dat ik na na een poosje een start probleem heb gekregen als de wagen langer dan 2 dagen stil heeft gestaan. Het lijkt erop dat deze dan geen bezine krijgt als ik vervolgens wat snelstart gebruik die ik via de gasklep inspuit doet de wagen het gelijk en loopt al een zonnetje.

Nu denk ik dat deze problemen niets met elkaar te maken kunnen hebben maar ik heb wel eens gelezen dat een rotte injector de boel om zeep kan helpen of dat de wagen daardoor niet wil starten.

Wie herkent iets van deze problemen en heeft dit opgelost? Wie is er voldoende beleerd om eens te kijken naar deze wagen? ik wil er voor betalen dat wou ik immers ook al doen bij de dealer maarja die konden niets vinden en onodig spullen vervangen is ook niet zo goedkoop.
xpert
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 maart 2006, 21:42
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Fritschy 605 » 11 jun 2006, 13:46

Ik heb dus met mijn 605 exact hetzelfde probleem. Moeilijk starten, en moeilijk stationaar lopen (alleen met het gas erop). Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor 403B-1963 » 11 jun 2006, 14:30

Hallo,

Ik heb met mijn 406 ook een soortgelijk probleem gehad.

Tijdens het rijden viel de motor stil. Kon nog wel gestart krijgen maaar alleen met vol gas bleef de motor lopen. Dus ook schakelen met vol gas.

Na uitlezen bleek de brandstof toelaat sensor defect te zijn. Na vervanging geen problemen meer .

Groeten Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor FerryB » 29 okt 2006, 16:29

En ik heb een soort gelijk probleem met mijn 106 :) Zie topic:

http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6457


Echt onverklaarbaar als je het mij vraagt. Ik kan de motor ook aan de praat houden als ik vol het gas in trapt en daarna doet ie het weer even. Maar als ik even niet oplet bij een stoplicht slaat ie af.
FerryB
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 okt 2006, 16:12
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Fritschy 605 » 29 okt 2006, 16:43

bij mij was het dus een contactje dichtbij de radio aansluiting, die (omdat ik de radio er zefl in gedaan heb) niet goed meer contact maakte. Stekker vernieuwd, schoongemaakt, en hoppa. Nu al weer 5000 km probleemloos gereden.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor knutsul » 29 okt 2006, 20:33

lijkt mij een probleem in je stationaire regeling, dit is een door de computer gestuurde luchtschuif, (als er meer lucht gemeten word krijg je ook meer brandstof), een oplossing kan zijn, de luchtschuif te demonteren en grondig schoon te maken, en dan opnieuw inleren in de computer, als dit niet helpt zul je de luchtschuif moeten vervangen.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten