Het APK topic

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor A.BRANDHORST » 09 mei 2007, 21:34

De 505 is ook weer door de keur.

Mankementen: Kapotte stuurashoes (rv)
en lekke uitlaat, zélf vrijdag meegeholpen met de uitlaat vervangen(ouderwets slagwerk , zeg maar rámwerk, alles zat weer eens op de Franse manier vast, érg vast dus.. :lol: , en alle uitlaatstukken zijn precies pás, dus we hebben de oude tussenpijp afgezaagd met een ijzerzaag, en het nieuwe tussenstuk (vanaf pot 1 naar pot 2 bovenlangs de achteras) ertussen gegooid, vervolgens alles weer vastgeschroefd)

De stuurashoes was zó kapot geknipt, maar de stuurstang vanaf de stuuras viel ook niet los te krijgen, affijn, stuurstang tussen de bankschroef, olie op de moer, moersleutel op de moer, Pijp óver de moersleutel, en toen ouderwets staan rammen, blijkt het vastgeroeste zaakje tóch los te kunnen, verder nieuw luchtfilter en grote beurt,

Totale kosten Euro 230,nog wat, máár: "Jij betaalt toch altijd contant, doe maar Euro 225,-, scheelt toch weer íets...

Kortom de 505 is nog in beweging en hopelijk nóg minimaal een jaar.
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Evert G.D » 11 mei 2007, 00:53

Idranor schreef:Gefeliciteerd! Ben je (nu) een trotse 305-eigenaar? Dan moet je even de tekst onder je berichten aanpassen naar 305 en 403 ipv alleen 403! :wink:


Een 403 is een bezit om trots op te zijn, Robert... :mrgreen:

Hoewel, een 305 mag er ook zijn, maar een 403... Een van de mooiste Peugeots ooit gemaakt (op de 402 na, moet ik eerlijk bekennen) :roll:

(Trotse bezitter van een 403 B7 Deluxe uit 1964) :mrgreen: :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor roelof » 04 jun 2007, 08:21

Nou, de 204 is ook weer door de APK. Geen enkele opmerking, behalve dat er wat lucht bij mocht in de bandjes. Ik hield de waardes uit het instructieboekje aan, maar daarover schijnen de inzichten in bijna 40 jaar wat veranderd. Dus nu voor 1.9 bar en achter 2.0.

Maar verder kon de keurmeester geen enkel punt ontdekken! Top karretje!
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 04 jun 2007, 17:27

roelof schreef:Nou, de 204 is ook weer door de APK. Geen enkele opmerking, behalve dat er wat lucht bij mocht in de bandjes. Ik hield de waardes uit het instructieboekje aan, maar daarover schijnen de inzichten in bijna 40 jaar wat veranderd. Dus nu voor 1.9 bar en achter 2.0.

Maar verder kon de keurmeester geen enkel punt ontdekken! Top karretje!


Wat zegt het instructie boekje dan over de spanning?
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor roelof » 05 jun 2007, 06:53

Ravon 305, goed dat je dat even vraagt, want ik heb het boekje er nog even bij gepakt. Blijkt dat ik gewoon niet goed heb gelezen. Volgens het boekje moet er in de achterbanden van de break zelfs 2.5
Peugeot 204 Break (1969)
Dacia Logan MCV Laureate (2008)
(en van 1997 tot 2000: Peugeot 309 GL Profiel (1986)) (2002 tot 2008 Peugeot Partner 170C 1.9 D 500 (1998))
Avatar gebruiker
roelof
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 26 mei 2006, 18:13
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Peu204 » 05 jun 2007, 07:00

Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor risky » 07 jun 2007, 14:52

vandaag is de 73er ti weer voor een jaartje apk gekeurd
Laatst bijgewerkt door risky op 07 jun 2007, 21:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Peu204 » 07 jun 2007, 15:04

Gister is Deukie glansrijk door de APK gekomen. Geen kosten alles OK.

Nu en een paar duizend euro lichter is het gehele wagenpark door de APK. Het duurst was de 307 (met 50.000 km op de teller).

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Evert G.D » 08 jun 2007, 00:23

Peu204 schreef:Gister is Deukie glansrijk door de APK gekomen. Geen kosten alles OK.

Nu en een paar duizend euro lichter is het gehele wagenpark door de APK. Het duurst was de 307 (met 50.000 km op de teller).

Gr.

Henri.


Zegt iets over de veranderde kwaliteitsnormen bij Peugeot. :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Peu204 » 08 jun 2007, 07:39

Over de 307 ben ik ook best tevreden.

Er moest een uitlaat onder (wist ik al) De radiator had een haarscheurtje en een stabilisatiestang is vervangen. Dit in combinatie met een C-beurt bij de dealer was 1200,= euro. De week er voor 4 nieuwe Michelin Pilot Premacy banden er onder laten zetten......kassa!!!!

Dus eigenlijk gewoon onderhoud.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor pEus » 08 jun 2007, 08:12

Peu204 schreef:Er moest een uitlaat onder (wist ik al) De radiator had een haarscheurtje en een stabilisatiestang is vervangen. Dit in combinatie met een C-beurt bij de dealer was 1200,= euro. Dus eigenlijk gewoon onderhoud.


Toch niet mis hoor, we praten wel over 2.500 guldens :!:
Ik weet dat we al ruim 5 jaar in euro's betalen maar ik kan me heel goed herinneren dat zoiets dergelijks een jaar of zes geleden 1.200 guldens kostte :!: :shock:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Peu204 » 08 jun 2007, 08:21

Het is niet anders. Het uurtarief bedraagt 65,= euro. Een C-beurt komt op 368,= euro. Maar daar komt dan de APK bij, het pollenfilter, vervangen remvloeistof. Plotsklaps is de C-beurt dan ca. 450,= euro.

Dan nog een nieuwe radiator, stabilisatiestang en nieuwe uitlaat, nieuwe ruitenwissers......dan ben je er wel. De prijzen van de onderdelen waren normaal en de gehanteerde tijden voor montage ook.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor pEus » 08 jun 2007, 09:15

Snap ik ook wel maar je bent toch wel met mij eens dat ze in de garage ook ƒ hebben weggegumd en € hebben ingevuld :?: :!:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 09 jun 2007, 00:43

Peu204 schreef:Over de 307 ben ik ook best tevreden.

Er moest een uitlaat onder (wist ik al) De radiator had een haarscheurtje en een stabilisatiestang is vervangen. Dit in combinatie met een C-beurt bij de dealer was 1200,= euro. De week er voor 4 nieuwe Michelin Pilot Premacy banden er onder laten zetten......kassa!!!!

Dus eigenlijk gewoon onderhoud.

Gr.

Henri.


Ik vind dat toch geen normaal onderhoud hoor na pas 50.000 KM :shock: .
De uitlaat zou kunnen maar een Radiator zou toch wel wat langer mee moeten gaan en zo ook een stabi.stang.
Bij bijde van mijn 305en van 86 met 140000 (SR) en 190000 (GLD) km op de teller zitten die er nogsteeds origineel onder.
(Onder de GLD komt wel een andere maar dit omdat ik de complete as ga vervangen)
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Peu204 » 09 jun 2007, 01:02

De 307 wordt voornamelijk gebruikt door de directie.

De directie doet nooit iets verkeerd. Parkeerdeukjes, laatst een fikse kras, dat doen anderen. Je zou de voorste nummerplaat eens moeten zien. De anderen zijn zeer actief.

Maar goed......de wagen rijdt veel kleine stukjes ( 2 soms 3 km) voor de boodschappen. M.i. logisch dat de uitlaat er aan gaat. Werd bij de vorige APK door mijn garagist al aangeven.

De radiator.... voor mij ook vreemd. Er werd aangeboden de vervangen onderdelen te bewaren. Een scheurtje en wat bloemkoolvorming kan in het PVC-gedeelte voorkomen. Nooit wat van gemerkt. Juist omdat ik zelf nauwelijks met de 307 rijd, leek het risico om niet te laten vervangen te groot.

Gr.

Henri.
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Evert G.D » 24 jun 2007, 23:38

Afgelopen donderdag de 504 ter keuring aangeboden (twee dagen te laat... :roll: )

Geen problemen, geen adviespunten, was helemaal ok! :D :D :D :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Riko » 29 jun 2007, 11:29

Vanochtend mijn 304 aangeboden.

Iets minder goed nieuws dan de afgelopen paar posts. Afgekeurd op de draagarm rechtsachter,
het subframe,
de stuurhoes linksvoor,
de voorwiellagers
en beide fuseekogels. :o

Daarnaast deden een paar lampjes het niet, maar dat is tot daar aan toe.

Werk aan de winkel dus, heb nog maar apk tot 19/7 en moet er vanaf 23/7 nog aardig wat kilometers mee maken anders is de vriendin boos. :lol:
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Eend

Berichtdoor jan eend + » 29 jun 2007, 17:01

Hamoidan. Geen peugeot en een bietje off-topic maar toch maar ff. Oktober vorig jaar ben ik met de eend van een vriend van me van de weg geplukt :mrgreen: :( Kenteken/chassisnr/kleur klopte niet. Veel gezeik met Politie (verbalisant was : ziek/op cursus/had nachtdienst/anderszins onbereikbaar) :cry: Brief geschreven aan de rechtbank. Pas daarna is elk van ons verhoord. . . De papieren ingenomen, dus er was geen mogelijkheid tot schorsen, verzekering opschorten etc. :evil: Politie wou de oto defenitief inbeslagnemen. Na een protestbrief aan de off. van just. hierover, vond de rechtbank dat er geen zinnig doel met inbeslagname bereikt werd, dus dat de oto teruggegeven moest worden aan de eigenaar :lol: Restte de vraag of het een mooi tuinornament moest worden of dattie de weg weer opkon :?: RDW vond dat er een zgn 'identiteitsonderzoek' moest plaatsvinden. Details bij mij op te vragen. Eindresultaat al met al : Afgelopen maandag heeft de RDW een APK goedkeuring afgegeven op de oto en het oorspronkelijke chassisnummer (dwz van de 'omgekatte donoroto') her-ingeslagen. :roll: :mrgreen: :lol: :wink: Soms zegeviert rechtvaardigheid en redelijkheid boven regeln**kerij en Verdonkiaanse starheid. EEND ( en JEEZEEVEN ) RULEZZZ. :wink: Innig tevreden groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Remon309 » 30 jun 2007, 08:08

Vandaag kan ik de GTI-16 weer ophalen, dan kan hij er weer een jaartje tegenaan. Ook dit jaar geen echt gekke dingen, heb hem gelijk maar een beurtje gegeven mocht wel weer een keer na de revisie. Eigenlijk waren alleen de remleidingen aan z'n end, maar daar zitten nu een stel nieuwe koperen voor in de plaats. :-)

Geschatte kosten € 500,- Maarja niemand heeft ooit gezegd dat auto rijden goedkoop is. :mrgreen:
Remon309
 
Berichten: 760
Geregistreerd: 04 jun 2006, 16:38
Woonplaats: Roelofarendsveen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 03 jul 2007, 00:26

Riko schreef:Vanochtend mijn 304 aangeboden.

Iets minder goed nieuws dan de afgelopen paar posts. Afgekeurd op:
het subframe,


Werk aan de winkel dus, heb nog maar apk tot 19/7 en moet er vanaf 23/7 nog aardig wat kilometers mee maken anders is de vriendin boos. :lol:


Das een lastige, hier mag namelijk niet!! aan gelast worden en als hij echt rot is , is vervanging je eenige optie, die frames zijn echter erg schaars en dus ook prijzig, maargoed een mooie 304 is het natuurlijk wel waard 8)
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Laswerk

Berichtdoor jan eend + » 03 jul 2007, 01:09

Ravon 305 schreef:Das een lastige, hier mag namelijk niet!! aan gelast worden . . . 8)


Hamoi. Hoezo niet gelast :?: :evil: Behalve wielgeleidingselementen ( bv. achter-draagarmen van 504/505/604 :? ) en veerschotels (504/305 :( ) mag vrijwel aan alles gelast worden, als het maar op de voorgeschreven manier gebeurt :mrgreen: Aan een subframe mag dus wel degelijk gelast worden :roll: Voor meer informatie : zie off. APK regelgeving/permanente eisen :!: Hoe later op de avond. . . Wel bij de feiten blijven, niet bij de meningen/opvattingen :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Riko » 03 jul 2007, 16:18

Werd mij inderdaad meegedeeld dat subframe wel gelast mag worden en draagarm niet. Was vroeger anders, maar dat verandert voor mij niets, wordt toch een andere eronder zetten.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 04 jul 2007, 00:03

Riko schreef:Werd mij inderdaad meegedeeld dat subframe wel gelast mag worden en draagarm niet. Was vroeger anders, maar dat verandert voor mij niets, wordt toch een andere eronder zetten.


Oke dan ben ik dus niet op de hoogte van die regelwijzeging, en de peugeot monteur waar ik meestal heen ga ook niet (hij heeft ook een 304 Coupé waar hij dit jaar nog een ander subframe onder geplaatst heeft ivm roest/rot.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Riko » 04 jul 2007, 00:32

Ravon 305 schreef:
Riko schreef:Werd mij inderdaad meegedeeld dat subframe wel gelast mag worden en draagarm niet. Was vroeger anders, maar dat verandert voor mij niets, wordt toch een andere eronder zetten.


Oke dan ben ik dus niet op de hoogte van die regelwijzeging, en de peugeot monteur waar ik meestal heen ga ook niet (hij heeft ook een 304 Coupé waar hij dit jaar nog een ander subframe onder geplaatst heeft ivm roest/rot.


Bij mij is de roest en rot dusdanig dat lassen wat mij betreft ook absoluut geen optie is. Morgen naar Evert Jonkhart, heb begrepen dat Ever senior er meestal 's ochtends is, dus wordt een vroegertje. Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte over de vorderingen.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor JT » 04 jul 2007, 09:55

Mijn cabrio heb ik zojuist geschorst.... :cry:
8 juli as. ga ik niet halen.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten