504 | radio antenne in auto

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 | radio antenne in auto

Berichtdoor Jerroen » 20 aug 2006, 19:55

In mijn 504 zit standaard geen radio. Soms zijn er echter wel momenten dat je even de radio aan wilt zetten ivm de files of een CD-tje wilt draaien. Bijvoorbeeld eentje met jaren 70 muziek lekker hip! :mrgreen:

Dus ik heb een autoradio op het plankje onder het dashboardkastje neergelegd, aangesloten op de reeds aanwezige speakers (deze had de vorige eigenaar reeds ingebouwd) en draaien maar.

Aangezien ik dus geen antenne op het dak heb en deze ook niet van plan ben aan te brengen (de 504 op de oldtimerbeurs bv had een mega lelijke antenne.. :shock:) wil ik er eentje binnenin de auto.

Op dit moment heb ik een simpel stroomdraadje als antenne maar dat werkt dus niet. Ik ontvang af en toe wat zenders maar op de momenten dat ze nodig zijn niet. Nu weet ik dat er andere oplossingen zijn voor binnen: plak antennes voor het op raam, een systeem bij conrad dat je je achteruitverwarming als antenne kunt gebruiken etc.

Heeft er iemand ervaring met dit soort systemen? Een plak antenne lijkt me niet echt wat ik heb liever iets wat echt uit het zicht is...
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Bert » 20 aug 2006, 22:01

we hebben wel eens antenne's onder de auto gemonteerd ( de baas van dat bedrijf wilde toen niet dat de vertegenwoordigers een radio in de auto hadden) , de antenne zat (in de lengterichting van de auto)met een beugeltje vast aan de versnellingsbaksteun
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Bart-Peugeot » 20 aug 2006, 23:11

Er zijn antennes die je aan de binnenzijde aan de voor- of achterruit plaatst. Ik heb er net 1 gekocht bij de mediamarkt voor 9 euro. Je hebt ze ook voor nog veel meer geld, maar ik probeer eerst deze ff.

Ook ik ben niet van plan gaten in mijn 504 te boren tbv een antenne. En het draadje dat ik nu eraan geknoopt heb, werkt bij mij evenmin. :-(
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Jerroen » 03 sep 2006, 11:45

Bart-Peugeot schreef:Er zijn antennes die je aan de binnenzijde aan de voor- of achterruit plaatst. Ik heb er net 1 gekocht bij de mediamarkt voor 9 euro. Je hebt ze ook voor nog veel meer geld, maar ik probeer eerst deze ff.

Ook ik ben niet van plan gaten in mijn 504 te boren tbv een antenne. En het draadje dat ik nu eraan geknoopt heb, werkt bij mij evenmin. :-(


En al geprobeerd? Werkt het?
504 A11/GL '72 2L LPG
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Bart-Peugeot » 03 sep 2006, 17:21

Jerroen schreef:En al geprobeerd? Werkt het?

Nee, ben druk met onderdelen verzamelen voor de 205 Griffe, zodat ik hier vande winter mee kan rijden.

Maar op het moment wekt de ontvangst via het draadje ook prima, als ik tenminste naar Q-music luister. :lol:
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten