Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door martin.02108 » 20 aug 2014, 03:00
mijn 307 sw stottert af en toe tijdens het rijden. Net zoals vroeger als er een vuiltje in de caborateur van je brommer zat. brandstoffilter is al vervangen. doet het niet bij een vast toerental en ook niet op een bepaalde sneldheid. Is wel hoogst irritant. Heb al twee keer meegemaakt dat de pakking bij de turbo eruit lag in één jaar tijd(die rode ring). complete drukgroep is al vervangen inclusief platen. heb zelf het idee dat hij het na het trekken van de caravan is gaan doen, maar weet dat niet helemaal zeker. Mijn gedachten gaan uit naar de turbo, verstopt roetfilter of motorophangrubbers. Iemand enig idee voor ik weer een maandsalaris af kan tikken bij de garage?
-
martin.02108
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 20 aug 2014, 02:49
door jan-03 » 20 aug 2014, 07:18
Welkom...
Laten uitlezen bij een vertrouwde garage en dan vooraf eerst mondeling overleg wat het manco is.
Daarna zelf beslissen wat te doen....
Een vaste garage neemt je toch ook vaak bij de neus ben ik uit ondervinding achter inmiddels
Als je zelf weet wat er aan de hand is kan je ook ff rond vragen wat reparatie moet kosten..
Wat is de kilometerstand?.. Wat is er aan onderhoud gedaan?...
Stotteren kan ook door een haperende verstuiver..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996
Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
-
jan-03
-
- Berichten: 6529
- Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
- Woonplaats: workum
-
door martin.02108 » 20 aug 2014, 08:06
Km St is 260.000 heb al een paar keer een flesje toegevoegd om de boel te reinigen. Maar dat lost het probleem niet op. Onderhoud telkens op tijd gedaan. Olie en filters e.d. Roetfilter nog niet gedaan en toen ik hem kocht had hij 115.000 op de teller.
-
martin.02108
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 20 aug 2014, 02:49
door EH Autoservice » 20 aug 2014, 09:46
De laatste keer dat ik dit had , bleek het een doorgeschuurde draad IN de motorkabelboom te zijn .......
Ben een uur of 20 aan het zoeken geweest , uitlezen gaf niks relevants aan .
Heb zelfs de ECU samen met sleutel en BSI opgestuurd om te laten testen : niks mis mee .
Vaste klant , dus heb hem 4 uurtjes laten betalen
Niet iedere vaste garage neemt klanten "bij de neus"
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
-
EH Autoservice
-
- Berichten: 1015
- Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
- Woonplaats: Zierikzee
-
door jan-03 » 20 aug 2014, 12:45
EH Autoservice schreef:De laatste keer dat ik dit had , bleek het een doorgeschuurde draad IN de motorkabelboom te zijn .......
Ben een uur of 20 aan het zoeken geweest , uitlezen gaf niks relevants aan .
Heb zelfs de ECU samen met sleutel en BSI opgestuurd om te laten testen : niks mis mee .
Vaste klant , dus heb hem 4 uurtjes laten betalen
Niet iedere vaste garage neemt klanten "bij de neus"
Nee zeker niet hoor.. maar je wilt als klant weten waar je aan toe bent bedoel ik ermee..
Dus toch eerst na de diagnose topoverleg...
Zo blijft het van beide kanten duidelijk..
Hopelijk heb je hier wat aan en word het probleem getackeld.
Gr jan
Peugeot 406 sedan 1996
Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
-
jan-03
-
- Berichten: 6529
- Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
- Woonplaats: workum
-
door jerilo » 20 aug 2014, 20:17
Ik vermoed een kapotte of vervuilde egr-klep. Heb ook al diversen keren meegemaakt dat deze klep los zit. Lastig zelf te doen zit achter op het motorblok geschroefd. Maar een ver stuiver kan het ook zijn met deze km stand.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
-
jerilo
-
- Berichten: 463
- Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
- Woonplaats: Hoeksche-Waard
door martin.02108 » 11 sep 2014, 16:38
Inmiddels laten uitlezen en daar kwam uit dat de EGR het probleem is. Motor laten reinigen maar dat heeft niets veranderd en na opnieuw uitlezen gaf hij weer EGR problemen aan. Zal dus de EGR moeten laten vervangen. Iemand ervaring met immitatie EGR klep? een originele kost me incl btw en uren zo'n 670 euro. een immitatie 220 euro ex montage van twee uur. verschil is de moeite waard maar ik wil wel van het probleem af zijn.
-
martin.02108
-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 20 aug 2014, 02:49
door Remco504coupe » 11 sep 2014, 20:22
Zal je inlaatspruitstuk wel helemaal dicht gekoekt zijn..
Egr is de nicotine van je motortje, net alsof je continu je eigen scheten inademt
Afdoppen die hap
Even aan een peugeotkenner vragen hoe dat met de software zit, of lak hebben aan een dashlampje.
Dan rijdt ie beter en sneller en heb je er nooit meer last van.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
-
Remco504coupe
-
- Berichten: 1665
- Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28
door maan » 11 sep 2014, 20:34
Je kan veel ervaring hiermee vinden op
het 307 forum. Daar is dit heel bekend.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
-
maan
-
- Berichten: 662
- Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
- Woonplaats: Leersum
door Bart-Peugeot » 11 sep 2014, 22:06
Ja, leuk forum dat 307forum!
Nieuwe egr klep is niet zo heel duur:
http://www.mister-auto.nl/fl/egr-klep/p ... g1145.htmlKlep loshalen en helemaal schoonmaken kan ook helpen. Maar ik denk dat in jouw geval alles zo dicht met troep zit, dat vervangen beter is en een stukk minder werk.
In bezit van een 308 en 504.
-
Bart-Peugeot
-
- Berichten: 2216
- Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
- Woonplaats: Rijnmond
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten