stilvallen bij stationair

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

stilvallen bij stationair

Berichtdoor Steven » 23 maart 2015, 16:14

bij mijn 205 met XY8 motor schommelt het toerental heel erg.
bij starten kan dat 1500 toeren zijn, tijdje later dan rond de 1000, daarna weer 1200,.....
maar plots is dat ook maar 500 wanneer je de koppeling intrapt bij een stop of rood licht, resultaat dat motor telkens stilvalt
hij heeft dit enkele jaren nog es gedaan, maar is toen vanzelf :? overgegaan
vorige week was het erg vervelend rijden, bijna constant 500 toeren en omdat ik op 2 mei naar montlhery wil moet dit toch opgelost zijn
iemand idee van de oorzaak en hoe op te lossen?
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Re: stilvallen bij stationair

Berichtdoor pauldevries » 23 maart 2015, 16:22

Beste Steven

Ik heb iets soortgelijks gehad en toen bleken mijn bougiekabels slecht.
Heb ze laatst vervangen voor een nieuw setje van beru en nu loopt mijn xy7 perfect.
Tevens heb ik het asje van de benzinepomp goed schoongemaakt en daarna waren mijn klachten geheel weg.

edit: zie dat jij dubbele webers hebt
Ik zit me verder bij de jouwe xy8 (dubbelewebers) af te vragen of de cabaratuers nog goed synchroom staan
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: stilvallen bij stationair

Berichtdoor Steven » 23 maart 2015, 16:32

pauldevries schreef:edit: zie dat jij dubbele webers hebt
Ik zit me verder bij de jouwe xy8 (dubbelewebers) af te vragen of de cabaratuers nog goed synchroom staan


nee, dubbele webers heb ik niet (meer), de vorige eigenaar heeft die verwijderd en vervangen door een enkele carburator

ga inderdaad maar es de bougiekabels vervangen, da's waarschijnlijk toch al even geleden
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Re: stilvallen bij stationair

Berichtdoor Steven » 16 apr 2015, 08:04

het probleem lijkt op het eerste zicht opgelost, maar omdat het zich niet altijd voordeed moet er natuurlijk eerst wat getest worden.

de CO stond zeer laag ingesteld, en bij het verhogen van de CO ging de motor mooier draaien, dus duimen maar dat het hiermee opgelost is
(en om toch aan het milieu te denken, de CO zit nog steeds onder het toegestane maximum)
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Re: stilvallen bij stationair

Berichtdoor 404noir » 20 apr 2015, 20:23

het kan alsnog dat de motor ergens valse lucht zuigt. (scheurtje in een slangetje is al genoeg) Dat verarmt het mengsel
door het stationair mengsel aan te passen heb je misschien dat valse lucht lek gecompenseerd.
Wat ook nog kan is dat de gasklep as is uitgesleten waardoor langs die gasklepas valse lucht (zonder benzine) kan worden aangezogen. Ook dat verarmt het mengsel.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten