Pagina 1 van 1

PEUGEOT 309 slaat niet aan.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2004, 20:39
door BRAM
Wie kan mij helpen !!!!!
Onze 309 XL 1.4 model '90 met katalysator wil niet aanslaan.
Startmotor draait netjes rond.
De ene keer slaat hij keurig aan, de andere keer niet. Het euvel doet zich op willekeurige momenten voor.
Vanmorgen nog: even boodschappen doen, sleutel omdraaien en lopen; na een half uurtje stilstaan weer terug naar huis,..... LOPEND, want de 309 wilde niet aanslaan. De 406 opgehaald om de boodschappen over te laden.
"s middags weer de 309 opgezocht, en .... in een keer aanslaan.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is, WIE WEL !!!!

Groet, Bram.

BerichtGeplaatst: 27 nov 2004, 20:50
door 205GRIFFE
Het weer wordt wat vochtiger dus misschien een onstekingsprobleem.
Bougiekables, bobine, etc al gecheckt?

BerichtGeplaatst: 27 nov 2004, 20:58
door BRAM
Rotor en verdelerkap zijn na de eerste klacht al vervangen, en nu na een nacht toch alweer hetzelde probleem. De garage kon niets vinden en heeft min of meer uit voorzorg eerder genoemede onderdelen vervangen.

Zijn er nog andere zaken die dit probleem kunnen veroorzaken ???

Groet, Bram

BerichtGeplaatst: 27 nov 2004, 21:33
door 205GRIFFE
De startmotor draait echt altijd?
Benzinetoevoer misschien wat verstopt, benzinefilter misschien?

BerichtGeplaatst: 29 nov 2004, 00:07
door jarno
205GRIFFE schreef:De startmotor draait echt altijd?
Benzinetoevoer misschien wat verstopt, benzinefilter misschien?


De ontstekingsversterkingsmodule defect?

BerichtGeplaatst: 29 nov 2004, 22:50
door knutsul
jarno schreef:
205GRIFFE schreef:De startmotor draait echt altijd?
Benzinetoevoer misschien wat verstopt, benzinefilter misschien?


De ontstekingsversterkingsmodule defect?

Komt idd vaak voor dat de module kapot gaat

re

BerichtGeplaatst: 30 nov 2004, 23:56
door J.Loffeld
controleer ook de stekkerverbindingen onder de accubak!
maar meestal is het de bobine of de vonkversterker

BerichtGeplaatst: 04 dec 2004, 09:53
door BRAM
Het probleem is door de garage opgelost ( hoop ik).
Na alles te hebben doorgemeten en te hebben geprobeerd, hebben ze niets anders kunnen vinden dan een aantal sterk gecorrodeerde stekkerverbindingen.
Aan materiaal kostte dit ca 20 euro; totale rekening was 200 euro.
De werkplaatsuren in een universele garage tellen ook flink door.

MAAR HET BELANGRIJKSTE: WIJ RIJDEN WEER !!!!!!!

Nu nog het probleempje met het niet te open rechter portier verhelpen
en een ruitensproeierpompje, alvorens de APK te regelen.


groet, Bram ( bedankt vor jullie tips e.d.)

re

BerichtGeplaatst: 04 dec 2004, 12:57
door J.Loffeld
Dat had ik al aangegeven,die stekker verbindindingen en zeker die bij de accubak zijn vaak niet fris meer!
Gelukkig dat het opgelost is dus!