Overzicht van héél veel Peugeot motorcodes

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

Overzicht van héél veel Peugeot motorcodes

Berichtdoor 205GRIFFE » 18 dec 2004, 18:07

Overzicht van héél veel Peugeot motorcodes.

http://peugeot.mainspot.net/engines.shtml

Succes ermee.

:mrgreen:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor 404 » 18 dec 2004, 19:33

Leuke link, maar ze weten wel een hoop dingen niet.
De 204 is van 1965, de 304 van 1969 en de 404 van 1960. (zij denken 1959). Een 404 met XN1 2-litermotor zou volgen hun ook geleverd zijn. :? Heb ik nog nooit van gehoord.
Ik ga ze maar eens een mailtje sturen. :wink:
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Gilletti » 18 dec 2004, 20:33

404 schreef:Ik ga ze maar eens een mailtje sturen. :wink:


Idd 404, laat ze maar effe duidelijk weten dat als je het doet, je het ook goed moet doen! :wink:
Klassiek: 403 berline 1961 Bleu Amiral - 404 automatique 1969 Vert Fusain
Jonkies: 206 Gentry 2004 Vert Intensive - 3008 GT-line 2017 Metallic Copper
Avatar gebruiker
Gilletti
 
Berichten: 4127
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Gerard2 » 18 dec 2004, 22:20

404 schreef:Leuke link, maar ze weten wel een hoop dingen niet.


Voor de 205 is geen enkele motor aangegeven na 95 terwijl het model t/m 98 in productie was.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor 205GRIFFE » 19 dec 2004, 01:32

Voor de 205 is geen enkele motor aangegeven na 95 terwijl het model t/m 98 in productie was.


Volgens mij zijn er ook geen andere blokken geweest hoor.
Met deze blokken heeft de 205 het moeten doen. :roll:

Vandaar dat er ondertussen de nodige motor conversies zijn gedaan bij GTI rijders.
De blokken MI16 (148/160pk), 306 S16 (155pk), 306 GTI (167pk) of dezelfde blokken maar dan uit een Citroën zijn erg gewild voor ombouw. :wink: Maar standaard is de 205 GTI dus nooit met een 16v blok geleverd, helaas. :(

:mrgreen:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor JT » 19 dec 2004, 11:50

Inderdaad onnauwkeurig. Ik kijk gelijk bij "mijn" afdeling, 504.
De XN2 staat daar in zijn geheel niet bij !! :x
Bij De TI staat X?
De XN2 komt bij de 505 pas naar boven...
Tssk.

Ze zeggen het ook zelf:
Fells free to write us a comment or suggestion to improve this website. Happy Driving
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor folkert » 16 nov 2005, 21:27

Zuigt behoorlijk, deze site ... de 305 zou nooit met een 1600 cc motor zijn geleverd, maar minimaal 1 bewijs staat hier voor de deur.... (SR 1987)
allez 305
305 SR 1987
404 SL 1966 'en restauration'
605 SRTI 1997
Honda CB 750 F2 1978
folkert
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 22 sep 2005, 18:25
Woonplaats: krommenie

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 16 nov 2005, 23:58

Zuigt behoorlijk, deze site ... de 305 zou nooit met een 1600 cc motor zijn geleverd, maar minimaal 1 bewijs staat hier voor de deur.... (SR 1987)


Klopt vanaf '86 is de SR er mt een 1600 motor code XU5IC heb ik zelf ook,
ook was er de GT met een 1600 motor code XU5S
(Bron; vraagbaak P.H. Olving)
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten