Benzineleidingen

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

Benzineleidingen

Berichtdoor JT » 16 jan 2005, 20:07

Van achter naar voor en terug lopen metalen leidingen voor de benzine.
De achterste dwarsbalk loopt, blijkt nu, tegen deze leidingen aan en één van de twee is defect: als de brandstofpomp loopt, dan lekt deze leiding op de plek waar ie kruist met de achterste dwarsbalk.

Vraag, moeten die leidingen als geheel in stand blijven, of kan ik het stuk, nadat het weer omhoog gaat, daar afzagen en er stuk flexibele benzineleiding tussen zetten?
Ik kan me voorstellen dat de leidingen aan de onderkant van metaal moeten zijn, maar het stuk naar boven?
Afbeelding
Het witte op de foto is de glimmende tectyl.

Zijn de complete leidingen te koop?
Of is dat buis die je zelf kunt buigen?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor veen » 16 jan 2005, 22:16

Daar kun je koperen leidingen voor nemem, die zijn gemakkelijk in model te buigen en die koop je bij goede automateriaalzaken.
Meet wel de diameter even op.
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor L'Animal » 17 jan 2005, 21:17

En je hebt een setje gereedschap nodig om ze op maat te snijden, en er een flens er aan te maken. Ook voor die flenzen zijn verschillende types voorhanden. Op zich niet zo'n lastig karweitje. Als je maar de goede nippels (draad) hebt om op de koperen leiding te zetten.
Succes.
(Kon dat gereedschap van mijn P-garage lenen voor een weekend. Goed werk.)
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor veen » 17 jan 2005, 21:33

De koperen leiding voor de benzine toevoer kun je gewoon zagen, wel de braam er even afhalen.
Dat speciale gereedschap om flensjes of trompetjes te maken heb je alleen nodig bij de remleidingen
Avatar gebruiker
veen
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 23 jul 2004, 12:44
Woonplaats: coevorden

Berichtdoor L'Animal » 17 jan 2005, 21:40

veen schreef:De koperen leiding voor de benzine toevoer kun je gewoon zagen, wel de braam er even afhalen.
Dat speciale gereedschap om flensjes of trompetjes te maken heb je alleen nodig bij de remleidingen

Sorry je hebt gelijk. Had wat topics verwisseld. Nu eerst een straffe bak koffie.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor leffe 404 » 17 jan 2005, 21:55

:shock:
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor JT » 17 jan 2005, 22:53

Het is idd een compleet stuk van voor naar achteren...
Op die leiding komen dan aan beide kanten brandstofslangen.
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 23 apr 2007, 09:03

Ga nu dus inderdaad nieuwe koperen leidingen maken op (onder) mijn cabrio....

Nadeel van dit type leidingen is het gebobbel.... die leiding zit op rol, en die ga je dus uitrollen en model zetten, maar als je wilt dat het er strak uit ziet, dan heb je of HEEL VEEL tijd nodig, of ... heeft iemand nog een tip?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor johnssons » 23 apr 2007, 14:33

Ja Jan

Ik zou er niet zo'n werk van maken, je eerste optie door de leiding op de lekkage door te zagen en nadien de leidingen doorverbinden met een stuk benzineslang met slangklemmetjes lijkt mij voldoende en een prachtige oplossing.
Neem wel bezineslang, je kunt nog aan dubbele slangklemmetjes denken ...

...naar mijn beeld is het echt niet verplicht dat een leiding van metaal is en niet onderbroken mag zijn met een flexibele verbinding.. je ziet onder auto's ook kunststofleidingen enzovoort ...

groet John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 438
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: La Herradura (Granada)

Berichtdoor 403B-1963 » 23 apr 2007, 16:12

@ JT,

Gebobbelde koperen benzine leidingen recht maken :?: Probeer dit eens :!:

Neem de leiding en maak die zo recht mogelijk, leg hem op een (redelijk) lange plank, leg daar weer een lange plank op. Nu wat druk op de bovenste plank uitoefenen en gelijkertijd "dwars" heen en weer bewegen.
Zodat de buis dus tussen deze planken gerold wordt.
(Vroeger deden we dat toch ook met "kleien"om lange wormen te maken.)
Grote kans dat de koperen buis al een heel stuk rechter is.

Succes.

Bevaros
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel

Berichtdoor JT » 23 apr 2007, 22:25

@Johnssons, het probleem van eerst, een lekkende leiding, is er niet meer..... Alles is eraf gehaald, en na lassen en spuiten ben ik nu de auto weer aan het opbouwen!
Dus dan ook maar complete leiding uit één stuk. Zoals je voorstelde heb ik wel 2 jaar rondgereden, en 2 apk's gehad.

@bevaros, natuurlijk, de klei-oplossing, ik heb nog wel een paar platen...
:D
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten