Pagina 1 van 1

Benzineleidingen

BerichtGeplaatst: 16 jan 2005, 20:07
door JT
Van achter naar voor en terug lopen metalen leidingen voor de benzine.
De achterste dwarsbalk loopt, blijkt nu, tegen deze leidingen aan en één van de twee is defect: als de brandstofpomp loopt, dan lekt deze leiding op de plek waar ie kruist met de achterste dwarsbalk.

Vraag, moeten die leidingen als geheel in stand blijven, of kan ik het stuk, nadat het weer omhoog gaat, daar afzagen en er stuk flexibele benzineleiding tussen zetten?
Ik kan me voorstellen dat de leidingen aan de onderkant van metaal moeten zijn, maar het stuk naar boven?
Afbeelding
Het witte op de foto is de glimmende tectyl.

Zijn de complete leidingen te koop?
Of is dat buis die je zelf kunt buigen?

BerichtGeplaatst: 16 jan 2005, 22:16
door veen
Daar kun je koperen leidingen voor nemem, die zijn gemakkelijk in model te buigen en die koop je bij goede automateriaalzaken.
Meet wel de diameter even op.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2005, 21:17
door L'Animal
En je hebt een setje gereedschap nodig om ze op maat te snijden, en er een flens er aan te maken. Ook voor die flenzen zijn verschillende types voorhanden. Op zich niet zo'n lastig karweitje. Als je maar de goede nippels (draad) hebt om op de koperen leiding te zetten.
Succes.
(Kon dat gereedschap van mijn P-garage lenen voor een weekend. Goed werk.)

BerichtGeplaatst: 17 jan 2005, 21:33
door veen
De koperen leiding voor de benzine toevoer kun je gewoon zagen, wel de braam er even afhalen.
Dat speciale gereedschap om flensjes of trompetjes te maken heb je alleen nodig bij de remleidingen

BerichtGeplaatst: 17 jan 2005, 21:40
door L'Animal
veen schreef:De koperen leiding voor de benzine toevoer kun je gewoon zagen, wel de braam er even afhalen.
Dat speciale gereedschap om flensjes of trompetjes te maken heb je alleen nodig bij de remleidingen

Sorry je hebt gelijk. Had wat topics verwisseld. Nu eerst een straffe bak koffie.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2005, 21:55
door leffe 404
:shock:

BerichtGeplaatst: 17 jan 2005, 22:53
door JT
Het is idd een compleet stuk van voor naar achteren...
Op die leiding komen dan aan beide kanten brandstofslangen.

BerichtGeplaatst: 23 apr 2007, 09:03
door JT
Ga nu dus inderdaad nieuwe koperen leidingen maken op (onder) mijn cabrio....

Nadeel van dit type leidingen is het gebobbel.... die leiding zit op rol, en die ga je dus uitrollen en model zetten, maar als je wilt dat het er strak uit ziet, dan heb je of HEEL VEEL tijd nodig, of ... heeft iemand nog een tip?

BerichtGeplaatst: 23 apr 2007, 14:33
door johnssons
Ja Jan

Ik zou er niet zo'n werk van maken, je eerste optie door de leiding op de lekkage door te zagen en nadien de leidingen doorverbinden met een stuk benzineslang met slangklemmetjes lijkt mij voldoende en een prachtige oplossing.
Neem wel bezineslang, je kunt nog aan dubbele slangklemmetjes denken ...

...naar mijn beeld is het echt niet verplicht dat een leiding van metaal is en niet onderbroken mag zijn met een flexibele verbinding.. je ziet onder auto's ook kunststofleidingen enzovoort ...

groet John

BerichtGeplaatst: 23 apr 2007, 16:12
door 403B-1963
@ JT,

Gebobbelde koperen benzine leidingen recht maken :?: Probeer dit eens :!:

Neem de leiding en maak die zo recht mogelijk, leg hem op een (redelijk) lange plank, leg daar weer een lange plank op. Nu wat druk op de bovenste plank uitoefenen en gelijkertijd "dwars" heen en weer bewegen.
Zodat de buis dus tussen deze planken gerold wordt.
(Vroeger deden we dat toch ook met "kleien"om lange wormen te maken.)
Grote kans dat de koperen buis al een heel stuk rechter is.

Succes.

Bevaros

BerichtGeplaatst: 23 apr 2007, 22:25
door JT
@Johnssons, het probleem van eerst, een lekkende leiding, is er niet meer..... Alles is eraf gehaald, en na lassen en spuiten ben ik nu de auto weer aan het opbouwen!
Dus dan ook maar complete leiding uit één stuk. Zoals je voorstelde heb ik wel 2 jaar rondgereden, en 2 apk's gehad.

@bevaros, natuurlijk, de klei-oplossing, ik heb nog wel een paar platen...
:D