504 | Murphy's law tankdop

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

504 | Murphy's law tankdop

Berichtdoor Jerroen » 25 mei 2005, 00:33

Tja.. daar gaan we weer :(
Kent iemand de wet van Murphy? Afijn.

Ben bezig met het project reinig het koelsysteem van de Peug. Dat ging voorspoedig, heb de radiateur doorgespoeld ziet er schoon uit.
Bij het bijvullen (met gewoon water) bega ik een groffe fout: ik verwar de koelslang met de luchtslang die vanaf mijn LPG verdamper komt. Resultaat: (schoon)water in de verdamper die daardoor niet meer werkt :x
Welnu daar zijn we mee bezig, het water is eruit alleen nu blijft de gaskraan open hangen dus waarschijnlijk moet de verdamper eruit gehaald worden. En gedomenteerd worden.

Maar goed daar gaat het ff niet om: ik mot dus ff tijdelijk op benzine rijden. Ik kijk naar de meter en ik denk: oei ff tanken. Ik naar de tankdop probeer hem open te maken met de contactsleutel.. werkt niet! Ik heb nog een ander sleuteltje (die overigens niet past) van het dashboard en de kofferbak maar die past dus ook niet op de dop.
Ik heb de auto nu al een half jaar maar nooit benzine getankt.. rij immers LPG :D

Nu heb ik de vorige eigenaar benaderd voor eventueel een sleuteltje voor de dop. Maar ik weet niet of daar wat uit komt...

Dus:
1. met welke sleutel gaat hij normaliter open (contact of dashboard)
2. zijn hier lopers voor verkrijgbaar? (krijg nu ook niet mijn kofferbak op slot) :
3. nog andere opties?

En ohja:
de auto moet over 2 weken naar de APK.. feest! :o
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Steven » 25 mei 2005, 08:20

Bij onze 504 is dit een aparte sleutel voor de benzinedop omdat deze dop met slot een optie was. Ik vraag me trouwens af of er 504's zijn met standaard slot op benzinetank.

Ik zit hier nu wel toevallig in een oud (1999) oldtimermagzine te kijken en daar staat reclame in van een zekere Loek, maakt sleutels naar model/nummer/slot. Weet niet of dit nog bestaat, maar je kan maar eens proberen. Tel.: 074-2772611 / 0653-462278
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Ik heb

Berichtdoor ceegee » 25 mei 2005, 09:42

3 originele sleuteltjes voor de 504. 1 met zwart plastic "handvatje" voor het contact en die is door de vorige eigenaar oranje geverfd want er is nog zo'n identiek sleuteltje die alleen op de tankdop past. het derde sleuteltje is van metaal en afwijkend van vorm en past alleen op de achterbak.Succes en de hoofdwet van Murphy is dat ie altijd weer verdwijnt :D
Avatar gebruiker
ceegee
 
Berichten: 380
Geregistreerd: 12 jan 2005, 21:57
Woonplaats: jubbega

Berichtdoor knutsul » 25 mei 2005, 20:17

mocht het nu niet lukken, dan kun je de tankdop forceren, zorg er wel voor dat je evt. een andere dop hebt die je daarna kunt monteren.

en voor de apk hoeft die dop niet open hoor.
en als je benzine op is zal er hooguit een aantekening op je rapport komen te staan dat de auto niet op benzine loopt.

auto's die op lpg rijden hoeven niet te lopen op benzine.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor JT » 25 mei 2005, 23:26

Zwart plasticje aan sleutel is bij mij contact
Blauw platicje aan sleutek is koffer
Alleen metaal - tankdop...

Vergeleken met vectorix...... ??

Een wisselvallig, monteer maar raak voor een knaak verhaal, van die Peugeot-mensen...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Jerroen » 27 mei 2005, 20:15

Nou we zullen het wel zien. De 504 staat nu bij de garage.
Ik heb de verdamper los gehaald maar niks vreemds kunnen vinden. Dus het wordt tijd het aan de experts over te laten :D
Wat betreft de tankdop: ik wacht de reactie van de vorige eigenaar nog even af. En anders moet ik op zoek naar een andere tankdop :-)
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Jerroen » 06 jun 2005, 11:06

Okay, heb nu net bericht dat de sleutels die waarschijnlijk van de dop zijn, zijn weggegooid. Ik heb dus direct dit topic gestart.

Komt de vraag hoe kan ik het beste de dop forceren?
Kan iemand een foto maken van de achterkant van de tankdop?
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Jeetje » 06 jun 2005, 11:33

Hoe ziet je dop eruit? Is dat er zo eentje met een opstaand randje met een leeuw en een wegdraaibaar klepje voor het slotgat?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jerroen » 06 jun 2005, 20:53

Ehh nee, tis een gewone normale tankdop wel met slot dus.
Auto staat nog bij de garage als hij terug is maak ik een fotootje als dat nodig is.
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem

Berichtdoor Jerroen » 05 aug 2005, 18:20

De zaak is opgelost.
De oplossing is te stom voor woorden. De sleutel(s) passen inderdaad niet, de tankdop zat echter niet op slot... ahum :shock:
Dus.. ik heb weer getankt :-)
Avatar gebruiker
Jerroen
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 21 nov 2004, 20:39
Woonplaats: Lochem


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten