ES9J4S is de termijn 120.000 .
Bij mijn 607 heb ik deze klus dan ook bij 240.000 gedaan , terwijl er bij 120.000 ook een nieuwe set op is gegaan .
Na het rijden van 120.000 km heb ik vast gesteld dat de riemspanning te laag was , de timing daardoor ook een beetje verlopen was , en de div. loop en spanrollen bepaald NIET meer als nieuw waren , en ook wat speling begonnen te vertonen .
Kort samen gevat : het was na die 120.000 km ook ECHT noodzakelijk , als je tenminste aan de veilige kant wil blijven ..............
Mijn 607 reed ook direct fijner / soepeler na vervanging , ligt ongetwijfeld aan de iets verlopen timing , die daarna weer 100% stond
Aangezien de distributieset van een ES9A identiek is aan de ES9J4S , kan ik mij weinig voorstellen bij het rijden van 240.000 km met dezelfde riem / rollen ,
bovendien vraag ik mij af of de waterpomp wel zo lang lekvrij blijft
Wat dat laatste betreft zal het dan sowieso echt van belang zijn om de koelvloeistof elke 2 jaar te vernieuwen (zoals voorgeschreven staat !) , of af te vullen met long-life koelvleoistof , wat ik standaard bij ELKE auto doe