Reviseren??

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Reviseren??

Berichtdoor yvonne » 27 feb 2015, 21:02

Hallo!!

Ik heb al eerder een oproep gedaan voor een motorblok of een gereviseerd blok maar misschien is het ook een optie om mijn blok te laten reviseren.... De kop die ik heb is al gereviseerd.... Waarschijnlijk moeten de bussen en de zuigers vervangen worden en wat daar nog meer bij hoort..... Ik ben blond.....de vraag die ik heb kan iemand mij een indicatie geven wat reviseren zou moeten kosten??? Ik denk dat dat beter zou zijn dan een ander blok????? Heel graag reakties!!! Alvast bedankt!!! Yvonne
yvonne
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 sep 2009, 14:10

Re: Reviseren??

Berichtdoor joospeugeot » 27 feb 2015, 21:15

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 apr 2016, 02:42, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Reviseren??

Berichtdoor yvonne » 27 feb 2015, 21:26

Een heel verhaal... Probeer t kort te doen. Er is een andere motor ingekomen en toen bleek dat op een cilinder te weinig compressie was.... De andere drie hielden niet over. De gedachte was om de gereviseerde kop erop te zetten maar dat heeft uiteindelijk niks geholpen. Dus bus is de vraag reviseren of een andere motor of een gereviseerd blok. Ik ben nu 1 1-2 jaar onderweg.... Met mensen die zeggen dat ze het wel willen doen maar vervolgens een puinhoop van maken....... Vandaar....
yvonne
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 sep 2009, 14:10

Re: Reviseren??

Berichtdoor jerilo » 27 feb 2015, 21:46

Maar wat is dan de oorzaak van te weinig compressie?

Ikzelf heb nu eindelijk een juist onderblok gevonden wat ook niet helemaal schadevrij is maar beter dan mijn oude blok.
Ik zit ook te denken aan nieuwe bussen en zuigers met nieuwe drijfstang en krukaslagers. Is ook allemaal niet makkelijk aan te komen dus ik heb een revisie bedrijf wat foto's gestuurd van mijn blok met de beschadigingen om te vragen wat het beste is om te doen. Daar wacht ik nog op antwoord.

Ben zelf monteur maar dit is specialisten werk wat ik ook liever aan een specialist overlaat om later motor problemen te voorkomen.
De motor bouw ikzelf wel weer op dat is niet het probleem.

Maar je zal eerst moeten uitzoeken wat de oorzaak is het probleem en aan de hand daarvan kan je een conclusie trekken wat er vervangen moet worden.

Heb nog een advertentie op markplaats gevonden. Ikzelf was eerst hier mee bezig maar het is voor mijn auto de verkeerde maar misschien is het wel voor jou de juiste.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/peugeot-onderdelen/m868257333-goede-xk-motor-peugeot-204.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Reviseren??

Berichtdoor yvonne » 27 feb 2015, 21:55

Ach wat dom om dat te vergeten... Het is een 304 uit 1976...
yvonne
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 sep 2009, 14:10

Re: Reviseren??

Berichtdoor RondeB » 27 feb 2015, 22:52

"304 uit '76" is wel wat weinig informatie 8)

Eerst maar eens uit zoeken wat je nou eigenlijk hebt, zal een XL3(s) of XL5(s) zijn...als het een XL5 is staat er een code SB links naast het uitlaatspruitstuk op een lipje aan het onderblok.

Ik heb net een XL5 onderhanden gehad en had met onderdelen weinig problemen, de meeste delen als lagers,zuigers met bussen en pakkingen zijn op het internet prima bij elkaar te sprokkelen, kost wat maar dan heb je wel wat. Het draaiende deel opknappen blijft tricky maar is te doen. Grootste punt zijn die voetpakkingen. Bij mijn blok waren de randen onder de bussen gelukkig nog netjes dus met setje nieuwe papierpakkingen (voor de zekerheid de dikste genomen) zou 't goed moeten komen..... maar 't blijft een gok of ze goed afdichten. En dan nog het samen bouwen van het blok met bak, koppeling enz....tis geen standaard klusje, laat ik 't zo zeggen. Goed boek er bij helpt.

Handige adressen op het net voor de 304 :
Onderdelenboek--> http://www.museepeugeot.com/fr/musee-de-laventure-peugeot/peugeot-classic-pieces-de-rechanges/304.html
onderdelen bestellen --> http://www.serie04.com en https://www.franzose.de en http://www.loewendoctor.de
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Reviseren??

Berichtdoor Pininfarina504 » 04 maart 2015, 15:05

Heel ingewikkeld is het niet om het motorblok te reviseren, kruipt wel aardig wat tijd in, doe je het grondig.
Nieuwe bussen en zuigers kan ik misschien in Frankrijk nog vinden? Zou ik even moeten kijken. Maar dan moet ik wel precies weten, om wat voor type motor het gaat.
Krukaslagers en drijfstanglagers hoef je niet te vervangen indien goed, maar dat zie je vanzelf als je het motorblok demonteert.
In wat voor conditie de bussen, zuigers en zuigerveren zijn dat zie evenzo, als het motorblok uit elkaar ligt.
Compressieverlies kan bv. ook komen door enkel een kapotte zuigerveer.
Nu zelf net een injectieblok voor een 504 gereviseerd en weer terug in de auto gestoken, heeft wel even op de werkbank gelegen, maar dan heb je ook weer nagenoeg nieuwe motor.
205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Reviseren??

Berichtdoor yvonne » 05 maart 2015, 13:40

Hallo allemaal!!

Bedankt voor jullie reacties!! Het jammere is dat ik zelf natuurlijk geen monteur ben maar ik heb volgens mij wel een goede gevonden nu. Hij heeft jaaaaaren geleden in de peugs gezeten dus hij moet steeds even graven. Op zich is dat natuurlijk niet erg maar de foefjes vergeet je dan. Hij heeft nu een spulletje besteld om op de zuigers te doen om te kijken of het niet alleen een kwestie van vastzitten is.

Eerst dacht ik om een ander motorblok er in te laten zetten maar als ik pech heb (zoals de laatste tijd) heb ik daar geen profijt van. Dus ik denk dat het toch reviseren zou moeten worden. Heeft iemand enig idee wat dat zou moeten kosten?? (misschien moet ik maar aan crowdfunding gaan doen of hem verkopen????) Heeft iemand anders nog ideeën?? Kreeg nog een motor van Jonkhart (goed lopend????????) van een 204.....volgens hem zou dat passen??? heeft iemand daar ervaring mee? Niet dat de hele handel helemaal omgebouwd zou moeten worden.

Nou dit was het relaas van een verdrietige 304 bezitter. Groeten Yvonne
yvonne
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 07 sep 2009, 14:10


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten