auto rijdt raar na reparatie ophangen bak

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

auto rijdt raar na reparatie ophangen bak

Berichtdoor mikerr » 23 jul 2015, 19:02

Hallo.

Ik ben sinds 3 maanden eigenaar van een Peugeot 206 gti.
Nu reed ik afgelopen vrijdag in mijn bolide en hoorde ik een aantal knallen. Wat bleek: de ophanging van versnellingsbak was afgebroken en hing nu op mijn as. Hierdoor is de ashoes gescheurd.
Nu nieuwe hoes voor de as erom en alles weer netjes vastgezet. Verder geen zichtbare schade meer. Maar!!!!
Als ik nu rijd dan zwalkt mijn auto zeg maar over de weg. Zodra ik gas geeft trekt de auto naar rechts. Zodra ik gas los laat trekt hij weer naar links. Als rijd ik in een bocht beginnen de wielen ook wat te zwalken. Het voelt erg onveilig en heb geen idee wat dit kan zijn. Iemand die mij kan helpen of een idee heeft?

Bij voorbaat dank!
mikerr
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 jul 2015, 18:43

Re: auto rijdt raar na reparatie ophangen bak

Berichtdoor MarcoPeus » 23 jul 2015, 19:35

Allereerst welkom en leuk dat je je even voorstelt in dit forum voor (klassieke) Peugeots.
Lijkt me meer iets voor problem car als ik t zo lees maar beter nog: terug gaan naar de garage waar je m hebt laten maken. Garantie zou ik zeggen zeg maar.
Als de auto naar 1 kant trekt bij optrekken en naar de andere kant trekt bij gas los lijkt me t probleem in t differentieel te zitten. Zit er wel nog olie in de bak of is deze eruit gelopen toen de bak kantelde?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: auto rijdt raar na reparatie ophangen bak

Berichtdoor 305 friesland » 23 jul 2015, 21:53

Ik denk eerder dat er aan de wielophanging iets los zit dan gaat hij ook aardig zwalken ,maar even er onder duiken en eentje aan de wielen trekken dan zie je vast wel iets wat niet klopt.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: auto rijdt raar na reparatie ophangen bak

Berichtdoor Keezx » 23 jul 2015, 21:57

De hele voortrein maar eens goed nalopen, want dit klinkt alsof de garage heeft lopen knoeien...
Keezx
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten