Peugeot 407 2.0 16v lpg g3 probleempjes..

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 407 2.0 16v lpg g3 probleempjes..

Berichtdoor Richard0570 » 24 jul 2015, 00:08

Ik rijdt sinds 2 maanden een 407 sw 2.0 16v uit 2005 op lpg g3, ben er achter gekomen dat de auto olie lekte bij het kleppendeksel, die wou ik dus vervangen maar schrok me rot bij de dealer, daar verkopen ze alleen complete setjes incl kleppendeksels..260 euro.. Waar ik normaal rond de 20-30 euro kwijt zou zijn, waarom dit was wist de medewerker niet, iemand een goedkoper alternatief?

En sinds een tijdje brand het motormanagementlampje en nu houd de auto soms even in als je rustig rijd in de 2e versnelling, zowel op benzine als lpg.

Weet iemand een goede specialist in de omgeving Deventer?
Richard0570
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 jul 2015, 23:54

Re: Peugeot 407 2.0 16v lpg g3 probleempjes..

Berichtdoor Cor Rosie » 31 jul 2015, 10:58

Richard0570 schreef:iemand een goedkoper alternatief?


Vloeibare pakking?
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Peugeot 407 2.0 16v lpg g3 probleempjes..

Berichtdoor joospeugeot » 31 jul 2015, 13:09

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 apr 2016, 02:36, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Peugeot 407 2.0 16v lpg g3 probleempjes..

Berichtdoor 404noir » 06 aug 2015, 23:21

Cor Rosie schreef:
Richard0570 schreef:iemand een goedkoper alternatief?


Vloeibare pakking?


Cor doet een goeie suggestie, als je de oude pakking nog hebt zou je die met wasbenzine kunnen ontvetten en insmeren aan beide kanten met pakking pasta. (uiteraard ook de andere pasvlakken van kop en deksel schoonmaken en ontvetten. Ik heb zeer goeie ervaring met DIRKO (van het bekende pakking merk Elring), dat is een grijze pakkingpasta die goed plakt en niet hard uithard maar flexibel blijft. Een ander goed merk is Hylomar , dat is blauw van kleur, zelfde eigenschappen als Dirko.

Alleen deze pakkingpasta gebruiken (dus zonder de oude opnieuw te gebruiken) dat kan soms ook maar dan moet je er wel zeker van zijn dat de 2 delen goed op elkaar passen.
Bij alu klepdeksels is dat vaak wel zo, maar bij gestanste blik plaatwerk deksels is de pakking vaak van een dikkere kurk en die dikte is dan ook nodig om e.e.a. goed gemonteerd en geseald te krijgen.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten