Info gevraagd mi16 xu9j4

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Info gevraagd mi16 xu9j4

Berichtdoor Indra » 24 aug 2015, 21:37

Hey allemaal,

Ik heb kort geleden een mi16 xu9j4 blok op te kop getikt, draaiend uit een 405 gehaald met 170.000 op de teller.

Mijn eerste auto,een 309 GLX die ik al meer dan 2 jaar bezit, wil ik graag een schopje onder haar kont doen en rijdend houden. Hiervoor had ik geen enkele auto techniek ervaring maar heb dit al doende geleerd. Telkens als er wat gerepareerd moest worden heb ik dit zelf kunnen doen, met hulp van oa haynes, internet en mensen te vragen om informatie. Dit is mij altijd goed afgegaan en vind het leuk om te leren! Tof om te weten hoe jouw auto van binnen en buiten in elkaar zit, werkt en draaiend houd.

Graag wil ik, zo ver mogelijk, het mi16 blok zelf proberen op te knappen. Wat ik zelf niet kan wil ik uiteindelijk laten doen en hierna het nieuwe hart in mijn 309 plaatsen (gelukkig zijn de motorsteunen precies het zelfde!). Tevens wil ik ook ander werk aan de auto te verrichten, wat nodig is met zo een verandering aan een auto, remmen etc? Er ligt nu een 1.4 TU blok in, wat nog uitstekend draait. Haast is er zodoende gelukkig niet en heb ik alle tijd mij te verdiepen en op te knappen van het mi16 blok.

Maar mijn vraag aan jullie is nu, kunnen jullie mij helpen aan PDF's, boeken, of elk andere bron van kennis, waar dit haalbaar mee is.

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt jongens! :)
Peugeot 309 GLX 1.4 U9
Indra
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 jul 2014, 16:25
Woonplaats: Breda & Haarlem

Re: Info gevraagd mi16 xu9j4

Berichtdoor svanderplas » 02 sep 2015, 12:48

ik heb mijn hele haynes handboeke voor alle types mi16 t16 en x4 uitvoeringen uitgeleend voor een winterperiode.

zal vragen of hij wat scant voor jou?
Avatar gebruiker
svanderplas
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: 30 mei 2011, 07:29
Woonplaats: rozenburg

Re: Info gevraagd mi16 xu9j4

Berichtdoor Indra » 02 sep 2015, 16:07

Graag! :)
Peugeot 309 GLX 1.4 U9
Indra
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 jul 2014, 16:25
Woonplaats: Breda & Haarlem


Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten