Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door blauweaaf » 18 sep 2015, 20:47
Wel, inmiddels heb ik de compressie gemeten. Bij warme motor heb ik de startmotor steeds rond laten gaan, zo'n 7 keer, tot de meter niet meer steeg. Vervolgens hebben alle cilinders een spuitje olie gekregen en heb ik nog eens getest. Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik ben vergeten om het gaspedaal op vol gas te zetten. Stom! Misschien zijn deze metingen dus waardeloos. Cilinders 1 t/m 4, waarbij 1 de eerste vanaf de distributieriem is.
cil 1e 2e
1 12 12
2 11 14
3 13 13
4 8,5 10
Tja, niet zo mooi dus. Wat denken jullie ervan?
groetjes, blauweaaf
Peugeot 305 II GT Break 1985
Peugeot 205 II 1.1 1989
Mercedes W124 250TD 1987
-
blauweaaf
-
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 11 nov 2014, 20:33
- Woonplaats: Tussen Arnhem en Wageningen
door 404noir » 18 sep 2015, 21:44
met het gas vol open gaan je metingen omhoog. Dit omdat de motor bij stationair gas maar weinig lucht kan aanzuigen, bij volgas kan de motor de meeste lucht aanzuigen. Meer lucht bij dezelfde compressieverhouding = hogere druk. Dus beter nog een keertje meten maar dan met volgas. (en choke-klep ook open!)
Over de cijfers kan je nu al wel zeggen dat de zuigerveren van cil4 en cil2 al een eindje heen zijn.
-
404noir
-
- Berichten: 602
- Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten