veel rook bij koude motor

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: veel rook bij koude motor

Berichtdoor blauweaaf » 18 sep 2015, 20:47

Wel, inmiddels heb ik de compressie gemeten. Bij warme motor heb ik de startmotor steeds rond laten gaan, zo'n 7 keer, tot de meter niet meer steeg. Vervolgens hebben alle cilinders een spuitje olie gekregen en heb ik nog eens getest. Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik ben vergeten om het gaspedaal op vol gas te zetten. Stom! Misschien zijn deze metingen dus waardeloos. Cilinders 1 t/m 4, waarbij 1 de eerste vanaf de distributieriem is.

cil 1e 2e
1 12 12
2 11 14
3 13 13
4 8,5 10

Tja, niet zo mooi dus. Wat denken jullie ervan?

groetjes, blauweaaf
Peugeot 305 II GT Break 1985
Peugeot 205 II 1.1 1989
Mercedes W124 250TD 1987
blauweaaf
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 11 nov 2014, 20:33
Woonplaats: Tussen Arnhem en Wageningen

Re: veel rook bij koude motor

Berichtdoor 404noir » 18 sep 2015, 21:44

met het gas vol open gaan je metingen omhoog. Dit omdat de motor bij stationair gas maar weinig lucht kan aanzuigen, bij volgas kan de motor de meeste lucht aanzuigen. Meer lucht bij dezelfde compressieverhouding = hogere druk. Dus beter nog een keertje meten maar dan met volgas. (en choke-klep ook open!)
Over de cijfers kan je nu al wel zeggen dat de zuigerveren van cil4 en cil2 al een eindje heen zijn.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Vorige

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten