injector 607

Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: injector 607

Berichtdoor EH Autoservice » 24 nov 2015, 11:30

Rond rijden met een dergelijk "koude" motor is zeer slecht op langere duur !

Thermostaat zit aan de bovenzijde van de motor , achter een redelijk complex waterhuis , wat zich tussen de 2 cylinderbanken in bevindt :?
Best een aardige klus om bij te komen !
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: injector 607

Berichtdoor gvdaa » 25 nov 2015, 11:09

Dus dit is het thermostaathuis? https://picasaweb.google.com/1138624096 ... 6574230546
Dat dien ik dus helemaal te verwijderen (stuk of tien bouten), of alleen het onderste deel? Dan kan ik het best vantevoren nieuwe pakkingen bestellen, of niet?
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: injector 607

Berichtdoor EH Autoservice » 25 nov 2015, 11:45

Thermostaat zit achter de onderste behuizing :

Afbeelding
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: injector 607

Berichtdoor gvdaa » 25 nov 2015, 11:51

Dank. Dat moet lukken. Heb ik nieuwe pakkingen nodig, denk je. Of lukt het met de oude, of vloeibare pakking?
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: injector 607

Berichtdoor EH Autoservice » 25 nov 2015, 15:28

Oude , in combinatie met vloeibaar , werkt zeker :idea: :wink:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: injector 607

Berichtdoor gvdaa » 25 nov 2015, 18:00

Heb hem eraf (van de oude 607). Was inderdaad geen makkelijke klus.
(Brembo's zijn ook gedemonteerd -breng ik een keer langs!)
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: injector 607

Berichtdoor gvdaa » 14 sep 2016, 16:07

Weer kapotte bobine. Nummer 6 volgens computer. Dat is de achterste rij aan de distributiekant?
gvdaa
 
Berichten: 150
Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37

Re: injector 607

Berichtdoor 404noir » 28 sep 2016, 11:22

troost je met de gedachte dat VAG auto's en Volvo's er ook last van hebben... en andere merken waarschijnlijk ook.
Het punt is gewoon dat die pen bobines bloedheet worden daar bovenop de cilinderkop. Daar kunnen ze zeker op de langere termijn niet goed tegen.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: injector 607

Berichtdoor PRV205 » 21 okt 2016, 18:36

Volvo ?
K,heb gelukkig maar 1 Bobine op m,n V6 ( B280E )
Groet,n ûût Epe
PRV205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 28 dec 2012, 19:18

Re: injector 607

Berichtdoor EH Autoservice » 21 okt 2016, 20:36

Voordeel van 1 bobine is dat als deze er mee stopt , je dan ook gelijk geen meter meer vooruit komt :mrgreen:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Vorige

Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten