Pagina 1 van 2

injector 607

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 08:57
door gvdaa
De motor van mijn 607 V6 loopt op 5 cilinders, zo lijkt het. ANWB is erbij geweest en krijgt melding van probleem in cilinder 3. Alleen is niet helemaal duidelijk waar die zit! De monteur kwam uit op de middelste aan de voorzijde, maar op internet zag ik dat het de de cilinder rechtsvoor zou moeten zijn (aan de distributie zijde dus). Wie heeft het juiste antwoord? ANWB kwam topt conclusie dat er iets mis is met injector van middelste cilinder, hoewel hij wel stroom meet op de injector. Compressie is ook goed.

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 09:00
door MarcoPeus
99% zeker de bobine. bekend probleem bij 607's V6. Kunnen de warmte niet aan.
Haal er maar een bij de dealer en ga maar wisselen. Eerste die aan de voorzijde en als dat t werkt die aan de achterzijde (meeste werk)
Misschien zitten er nog zwarte bobines in, zorg dat je er witte in krijgt, die zijn beter volgens de geleerden.

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 09:35
door gvdaa
Dank Marco. Dat vermoed ik eigenlijk ook! De bobine van cilinder 3 (dus rechtsvoor) is zwart, de andere twee zichtbare bobines zijn wit. Als ik hem er met draaiende motor afhaal hoor ik geen vonk springen (bij de andere twee wel). Heb zojuist nieuwe bobine besteld.

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 09:38
door EH Autoservice
Ik sluit mij volledig aan bij Marco :mrgreen:

Ik vervang standaard bij een distributiewissel de bougie's voor iridium exemplaren , en nieuwe bobine's er op 8)
Dan ben je er 120.000 km van af :lol:

Cylinder nummer 3 is voorzijde , distributiezijde .
Van deze bobine's heb ik nogal een partij werkende gebruikte liggen , ik bewaar ze altijd wel maar zet ze niet terug zoals ik hier boven al schreef .
Kun je uiteraard kosteloos van mij krijgen , handig om storing te zoeken toch ?
Mijn advies is om daarna alle 6 de bobines te vernieuwen :wink:

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 09:42
door gvdaa
Dank. Dus bobine's koop ik het best bij de dealer, of heeft iemand een ander beter adres? Ook voor de bougies!
EH autoservice: een extra bobine zou inderdaad best handig zijn. Waar woon je? Of kun je versturen?

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 05 okt 2015, 15:11
door MarcoPeus
Een reserve bobine is inderdaad erg handig om storing te zoeken. Ik had gelukkig ook een gulle gever die me er een gaf toen bij die van mij 1 bobine (ook 1 zwarte op 5 witte) 't begaf.
Om ze nu alle 6 "even" te vervangen bij bougiewissel...... Is toch een 6 a 7 tientjes per stuk. Komt neer op 360-420 euro ex bougies.
Maar toegegeven, dan ben je er wel vanaf de eerste ton.

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 07 okt 2015, 09:38
door EH Autoservice
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik die bobines wel heel veel goedkoper in koop als garagist , voor minder als de helft van het voornoemde bedrag :mrgreen:

Mijn klanten die ik heb met een ES9J4S of ES9A motor kiezen toch ook voor zekerheid , liever de garantie dat het goed gaat dan onderweg ergens komen te "staan" met een defecte bobine :wink:

Mijn woonplaats vraag je ?
Staat bij mijn naam rechts naast dit bericht :D

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 07 okt 2015, 09:45
door gvdaa
Dank EH. Zag dat het Zierikzee is (woon zelf bij Zwolle)

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 07 okt 2015, 17:47
door EH Autoservice
Zwolle :o

Dan is opsturen wellicht een optie :mrgreen:

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 10 okt 2015, 10:11
door gvdaa
EH Autoservice: Ik heb je een priv├ębericht gestuurd

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 12 nov 2015, 09:14
door gvdaa
Dank voor de bobine! (Zie hem nu pas omdat ik maand in buitenland was!)
Denk dat ik voor de volgende grote klus die nodig is maar eens naar Zierikzee kom, ook al is dat niet om de hoek

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 15 nov 2015, 10:39
door gvdaa
Inmiddels bobine vervangen. Hij loopt nu beter, maar bij koude motor nog steeds wat schokkerig. Soms, als ik dan de motor uit en aan zet is het over. Met warme motor zijn er geen problemen.

Er zitten nu zes witte bobines in. Ik begrijp dat het verstandig is ze allemaal te vervangen, plus de bougies. EH autoservice: kun jij die misschien leveren?

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 11:57
door EH Autoservice
Ik kan uiteraard alles leveren :mrgreen:

Maar ik ben niet per definitie de goedkoopste :wink:

Het probleem van schokkerig lopen , en dan na opnieuw starten weer goed lopen HEB IK OOK een paar keer "mogen" ervaren na inbouw van mijn vervangende motor :roll:
Sterker nog , afgelopen Zondag is het mij gebeurd op de Nurburgring :shock: :shock: :oops:
Kon dus gewoon even aan de kant op een grasstrook , motor uit , opnieuw starten en weer gaan , gelukkig was het erg rustig op de baan , maar dit is natuurlijk een zeer onwenselijke , gevaarlijke situatie :!: :oops:

Na het terug krijgen van vertrouwen nog een behoorlijk aantal rondes gereden , en nog vele km's door de Eifel , storing niet meer voor gekomen ......
Ik ga zeer binnenkort eens het schema van de motorsturing er bij pakken , en eens bestuderen of het mogelijk is dat er b.v. een voedingslijntje weg kan vallen , waardoor 2 bobine's tegelijkertijd uitvallen , wordt vervolgd :!:
Mijn 6 stuks "witte" bobine heb ik daags voor vertrek richting Eifel nog allemaal uitgewisseld voor bobine's van NGK , deze zijn weer zwart aan het uiteinde .
Door mijn zeer goede ervaringen met NGK heb ik geen twijfels over de kwaliteit , komt er dus op neer (voor mij) dat het verhaaltje met de "witte" bobines wel achterhaald is :mrgreen:

Wat betreft de opgestuurde bobine : graag gedaan :wink:
Ik heb hier nu in ieder geval 6 "witte" bobines liggen die nog maar "kort" (+/- 35.000 Km) in mijn 607 hebben gezeten , die zouden we ook eens kunnen testen in je 607 :D :wink:

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 12:04
door gvdaa
Dank EH. Inmiddels ben ik eergisteren gecrasht met de 607. Verkeerde afstandsinschatting bij invoegen, en vrachtwagen die me er niet tussen wilde laten. Total loss, zo lijkt het. Auto staat nu bij me op de oprit, want heb geen all risk en wilde hem niet zomaar naar de sloop brengen. En denk dat ik toch maar weer een andere 607 aanschaf! (Heb ik in ieder geval partij extra bobine's). EH: zal ik de Brembo's er voor je afhalen? Of wil je de hele auto?

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 12:09
door gvdaa
En een vraag: hoe krijg ik de kofferbak open nu de elektra het niet meer doet?

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 13:02
door EH Autoservice
WTF :shock:

Zonde zeg !

"Wil je de hele auto" :?
Euh , wat is dat nog waard ?
Mooi voor reserve onderdelen ...

WACHT : Hoe gaat het met je ? , zelf niks aan over gehouden ?
Balen dit zeg !

Kofferbak , tja die gaat echt alleen elektrisch open :?
Ik weet niet hoe de 607 er bij staat , kan de accu nog aangesloten worden ?
Anders wordt het de juiste draden op zoeken en daar rechtstreeks spanning op zetten om te ontgrendelen vrees ik ..........
Waar staat de 607 ?
Kan ik verder iets voor je doen ?

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 13:12
door gvdaa
Dank. Zelf ongedeerd. Auto staat thuis, in Veessen (tussen Zwolle en Deventer).

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 18 nov 2015, 13:15
door gvdaa
Ik kon de auto zelfs nog starten, maar nu gebeurt er ineens niks meer als ik het contact aan zet, hoewel accu nog wel spanning heeft.

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 21 nov 2015, 12:26
door gvdaa
Heb weer spanning! Wilde de Brembo klauwen demonteren, maar zie dat ik speciale inbus, zo'n zeshoekige ster, nodig heb. Is die gewoon te koop bij Brezan? Maat 55 of 60?

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 22 nov 2015, 10:06
door Bart-Peugeot
Is dat niet een standaard torx?

Kun je inderdaad bij Brezan kopen.

Maar voor hetzelfde geld (15 euro) koop je bij http://gereedschapland.nl een compleet setje met 8 of 10 doppen.

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 22 nov 2015, 10:45
door EH Autoservice
Torx 55 idd .

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 22 nov 2015, 11:35
door gvdaa
Dank

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 24 nov 2015, 09:55
door gvdaa
Ik heb inmiddels een nieuwe 607. Lijkt goede auto :-) Tot nu toe 1 probleem; koelwater en olietemperatuur komen op snelweg niet boven de 70 (in de stad wel iets wel warmer). Wat zou dat zijn; thermostaat, of ventilator die constant draait? In het eerste geval, waar zit de thermostaat, want ik kan hem niet direct lokaliseren. Moet ik eerst luchtfilter verwijderen?

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 24 nov 2015, 10:57
door EH Autoservice
Gefeliciteerd 8)

Betreft het wederom een V6 ?
In eerste instantie denk ik aan de thermostaat , bij je omschreven situatie :idea:

Re: injector 607

BerichtGeplaatst: 24 nov 2015, 11:02
door gvdaa
Ja, weer een V6. Kan ik de thermostaat het best van onder de auto demonteren, of beter van boven? Hoe ernstig is het eigenlijk dat de motor niet boven de 70 graden komt?